Przemysł narciarski jest zgodny - temat "kobiety" nie może być już traktowany marginalnie, liczby przekonały nawet najbardziej ostrą krytykę: stosunek wszystkich produktów dla kobiet vs. udział artykułów dla kobiet na rynku narciarskim wynosi 20-25% vs. 40-45% i wzrasta - dane na podstawie badań przeprowadzonych przez Rossignol!
W przeszłości modele dla kobiet różniły się głównie pod względem designu, długości i wagi. Rynek narciarski, w dużym stopniu domena męska, zdał sobie sprawę, że bezwzględnie należy skupić większą uwagę na rozwój i marketing produktów dla kobiet. "Okres czystego designu minął, teraz narty muszą być także dostosowane do wymagań kobiet pod względem technicznym" - mówi Stefan Vollbach z Head’a. Co się rzeczywiście zmieniło i czy zobaczymy pierwsze narty "oryginalnie" projektowane dla kobiet na targach ISPO zima 2004?
Firma Rossignol rozpoczyna sezon od zupełnie nowo zaprojektowanej linii dla kobiet oraz od najważniejszego aspektu: prace nad rozwojem prowadzone są prawie wyłącznie przez kobiety. Product manager Claudia Stern od trzech lat pracuje nad optymalnym połączeniem technologii i designu - rezultaty są imponujące. Zgodnie z wymaganiami morfologicznymi kobiet, płyta pod wiązanie została ponownie zaprojektowana, aby zoptymalizować nacisk i siłę wypięcia, waga nart i wiązań została w znacznej mierze zredukowana, stworzona została nowa wkładka do butów, aby raz na zawsze zlikwidować uczucie zimnych stóp. Technologia ta jest uzupełniana przez kobiecy design, pasujące stroje oraz rewolucyjną strategię marketingową. Rossignol zorganizował "Women Soiree Tour" z prawdziwie wpływowymi kobietami, road show ze znanymi prezenterkami, m.in. byłą zawodniczką zjazdową Claudią Rieger, która z entuzjazmem popiera nową strategię marketingową. "Wśród osób nadających na tych samych falach i w miłym otoczeniu każda kobieta może być po prostu sobą. Prezentacje mają na celu dostarczenie cennych informacji na temat produktów dla wszystkich kobiet od sportowych po eleganckie. Nawet ja mogę być po prostu Claudią, a nie tylko zawodniczką zjazdową numerem startowym 11".
K2 idzie nawet krok dalej i oferuje pobyt weekendowy dla kobiet w znanych i renomowanych hotelach. Weekendy te dają możliwość spędzenia dwóch dni z idolami, takimi jak Michaela Gerg-Leitner, jak również testowania nowych modeli. Jednakże, Barbara Bischof chce mieć pewność, że uczestniczki nie będą traktowane jako te, które nigdy nie chcą mieć mężczyzn wokół siebie. Jest wiele kobiet, które wiele swoich pasji musiało porzucić na dłuższy czas z powodu szybciej uczącego się partnera, urodzenia dziecka, a przez to utratę wiary w siebie. Chcemy promować naszą własną radość z uprawiania narciarstwa wśród tych kobiet i dać im rady i wskazówki co zrobić, aby jazda na nartach stała się dla nich łatwiejsza".
"Aspekt psychologiczny jest równie ważny co aspekt techniczny w rozwoju nart dla kobiet" - przyznaje Helge Gützloff, product manager Atomica, "na przykład, można wprowadzić na rynek cztery nowe modele dla kobiet i mieć nadzieję, że będzie to wystarczająca ilość, aby zaspokoić gusta oraz że będą dostosowane do budowy ciała i morfologii wszystkich kobiet. "W związku z takim wyzwaniem, Atomic we współpracy z Uniwersytetem z Salzburga przeprowadził specjalną analizę, która miała na celu optymalne zaspokojenie wymagań kobiet.
Wygląda na to, że producenci nareszcie zdali sobie sprawę z rynkowego potencjału w segmencie produktów dla kobiet i zaczęli angażować się w tej dziedzinie - poczekajmy co na ten temat będą miały do powiedzenia kobiety.
skionline.pl
|