Założona 80 lat temu jako biznes rodzinny, Lowa jest obecnie w własnością większościową Tecnica Group. W wywiadzie, który w całości prezentowany jest na stronie www.ispo.com, Werner Riethmann, dyrektor naczelny Lowa od 1992 r., opisał obecną sytuację oraz przyszłość producenta obuwia sportowego
"Naszym celem jest zawsze bycie trochę lepszym od naszej konkurencji: Lowa - po prostu więcej...". Oto twierdzenie Riethmann’a na temat marki, która oznacza jakość, dopasowanie oraz serwis. Przyszłość opiera się na koncentrowaniu się na oryginalnym biznesie oznaczającym outdoor oraz buty narciarskie, jednak dyskutowana jest również "ekspansja do nowych segmentów, poza obecny obszar w ramach konsorcjum". Kierunek wydaje się właściwy, biznes dobrze prosperuje, a dwucyfrowy wskaźnik wzrostu sprzedaży, tak jak w tym roku, nie jest rzadki. Trudno się dziwić, skoro "outdoor jest w modzie, jest synonimem przygody, odczuwania natury, dobrobytu, zdrowia, ruchu, itd."
Wraz z połączeniem z Nordicą i Rollerblade’em w konsorcjum Tecnica, Lowa bierze ostatnio na swoje barki nowe, nie zawsze łatwe zadania. "Niestety, połączenie nie przebiegało tak łatwo i bez przeszkód, jak tego oczekiwano. Głównego problemu dostarczyła integracja różnych systemów elektronicznego zarządzania danymi. Jednak, wszystko jest pod kontrolą". Riethmann uspokaja swoich partnerów handlowych. Są poddenerwowani, również z innych powodów; współpraca z Schöffel’em na przykład znacząco "zakołysała łódką". Riethmann wyjaśnia: "Nigdy nie traktowaliśmy naszej polityki jako konkurencji dla detalistów; wręcz przeciwnie, chcemy zaoferować zainteresowanym detalistom możliwość prowadzenia jednego z naszych sklepów na zasadzie franchisingu.
Riethmann cieszy się już na zimowe targi ISPO i uważa, że połączona hala B4 jest idealną platformą: "Połączona hala daje dużo korzyści producentom, w szczególności tym, którzy wystawiają produkty z różnych zimowych segmentów, tak jak Lowa z butami narciarskimi i zimowym obuwiem typu outdoor. Na poprzednich targach zawsze musieliśmy podejmować decyzję gdzie się wystawiać - na ski_ispo czy outdoor_ispo". Nie trzeba chyba mówić, że zwiedzający nie powinni pominąć stoiska Lowy, ponieważ "tak jak każdego roku będzie wiele nowości".
skionline.pl
|