Ogromny nacisk, jaki wywiera dział kobiecej odzieży sprtowej na bard_ispo 04 może mieć swoje korzenie u generalnego managera Quiksilver Pierre Agnes. Jako członek reprezentacji Francji w 1986 roku Pierr był przyjacielem nieśmiałej 16 letniej Amerykanki, w trakcie Światowych Mistrzostw Amatorów.
Lata później, Agnes próbował przekonać Quiksilver do podpisania kontraktu z Andersen. Kiedy Amerykańskie biuro nie zapisało jej, Agnes objął ją kontraktem Europejskim. Andersen wygrała cztery światowe tytuły i zainspirowała Quiksilver do stworzenia kolekcji Roxy - która zrewolucjonizowała ubiory dla kobiet w sportach deskowych na całym świecie. Teraz jest to najlepiej sprzedająca się kategoria dla młodych w Ameryce i szybko rozwija się w Europie.
Ispo_news zasiadło z Pierre Agnes na wywiadzie:
Jakie są cele Quiksilver na sesje zimową?
Jednym z naszych najważniejszych celi jest zaprezentowanie i wypchnięcie do przodu naszych produktów, które łączą nas z górami i oceanem, to z tamtąd pochodzimy.
Wygląda na to, że Quiksilver staje się bardziej techniczny w swoich produktach zimowych.
Pierre Agnes: Zawsze mieliśmy takie produkty, ale teraz idziemy dalej nawiązując partnerstwo z Gore-Tex. Dodatkowo zainspirował nas wspaniały sukces, jaki osiągnął "Cell Wetsuit", dlatego dodaliśmy więcej technologii do naszej kolekcji zimowej. Zwracaliśmy zawsze naszą uwagę na snowboarding, ale teraz jest narciarstwo freestylowe więc pracujemy nad produktami które będą dobre również dla tej grupy. Candid Thovex dla przykładu jest częścią Quiksilver i doskonałym źródłem informacji dla projektantów kolekcji "technologicznych".
Narciarstwo freestylowe tworzy dla was nowy rynek - czy to prawda?
W pewnym sensie. Przedtem, produkty dla nart i snowboardu były całkiem różne, lecz teraz są całkiem podobne. Marki narciarskie podążają w kierunku snowboardu, a niektóre marki snowboardowe w kierunku nart. Ludzie z tych dwóch sportów rozmawiają ze sobą, wcześniej była ogromna przepaść. To całkiem pozytywne.
W regionach miejskich Europy, jest bliska relacja między deskorolkami i śniegiem. Jak Quiksilver radzi sobie z skaterami i śniegiem?
Nasza grupa docelowa ma 15-25 lat. Komunikujemy się często z jeżdżącymi, a nasi projektanci stworzyli bardzo wyspecjalizowaną, miejską kolekcję dla skaterów i śniegu. Kreatywność w naszych kolekcjach miejskich (kamuflaż, trend militarny, denim) została przyniesiona na zimową kolekcje dla tych dzieciaków.
Quiksilver zawsze był dużą marką, która szybko reagowała na rynek - tak jak to robią małe firmy. W jaki sposób pracujecie nad wyzwaniem, jakie stawiają małe firmy?
Po pierwsze skupiamy się na produkcie. Tworzymy styl życia, nie pozwalamy, aby moda dyktowała nam, co mamy robić. Jesteśmy blisko z rynkiem i młodymi. Podróżujemy wiele, prowadzimy wiele badań rynku, mamy doskonałych projektantów i słuchamy młodych. Lecz kiedy widzisz wyższe szczeble kierownicze - Bob McKnight, Bernard Mariette, wszystkich tych facetów - oni wszyscy surfują, jeżdżą na deskach i mają kontakt z młodzieżą. Żyją tym, co sprzedają. Z tego powodu, mamy pozytywne nastawienie do przyszłości.
|