| fot. J.Ciszak/skionline.pl |
|
Od skarpetek do odzieży sportowej: długa droga przez dwa stulecia, która nawet nie zbliża się do mety, przebyta przez wiodącą europejską firmę Schöffel - producenta odzieży górskiej, narciarskiej oraz typu outdoor. 200 lat Schöffel’a pokazuje w jaki sposób można w pasjonujący sposób połączyć tradycję z innowacją. Lojalność do miejsca, międzynarodowy know-how outdoor-u, pozycja lidera na rynku, oraz klasa średnia - ten rodzinny interes w siódmym pokoleniu udowadnia, że wszystkie te zagadnienia niekoniecznie muszą być ze sobą sprzeczne.
W 1804 r. Georg Schöffel otrzymał licencję na sprzedaż skarpetek w małym niemieckim miasteczku Schwabmünchen. W 1852 r. porzucił prace domokrążcy i założył pierwszy sklep. Zmiana ze sprzedaży do produkcji nastąpiła za czasów Huberta Schöffel’a w 1961 r., kiedy to rozpoczął on produkcję spodni. Pod koniec lat 60-tych, Schöffel dokonał zmiany stylu kolekcji w kierunku sportowym i weekendowym, a w przeciągu kilku lat otrzymał rangę "Króla wędrowników", którego ¾ kolekcji stanowiły spodnie i kurtki sportowe.
W 1983 r. nastała era Gore-Texu. Po wielu rozczarowaniach związanych z nowym laminatem, Schöffel pozostał jedynym zwolennikiem nowego materiału. Dobra robota! Rozpoczęła się era technicznej odzieży sportowej - w przeciągu krótkiego czasu producent zwykłych strojów turystycznych stał się znaną na świecie marką, która obecnie, pod kierownictwem Petera Schöffel’a, jest jednym z głównych członków branży odzieży sportowej. Outdoor stał się stylem życia. I bardziej niż inne marki, Schöffel oznacza sporty górskie, outdoor oraz narciarstwo.
|