Rozmowa z Ralfem Schönem, category managerem Running/Walking w asics.
Ze swoją 50-letnią historią asics zalicza się już prawie do tradycyjnych marek. Jakby pan określił pozycję asics na rynku?
To prawda, że mamy zaledwie 10-letnie doświadczenie w tworzeniu i produkcji obuwia sportowego, ale również udowodniliśmy naszą siłę innowacji w segmencie funkcjonalnego ubioru sportowego. asics jest znaną i cenioną marką na całym świecie jako niezawodna i dynamiczna. Spora liczba maratończyków, którzy zaufali butom do biegania asics (40-50%) jest największą satysfakcją dla naszej pracy. asics czerpie korzyść z dużej lojalności do marki. Miłość do sportu, komunikowanie się ze sportowcami oraz niesłabnące naukowe zaangażowanie tworzą fundament sukcesu. Z tego powodu asics zawsze nadawał tempo wprowadzaniu innowacji technicznych.
Czy bieganie to temat całoroczny? Tak. Wyniki sprzedaży pokazują, że szczyt sezonu przypada na miesiące letnie. Wyniki sprzedaży poza sezonem i w miesiącach zimowych kształtują się średnio na poziomie 25-30% w porównaniu do innych sektorów obuwia sportowego.
Jakie jest znaczenie Nordic walking and walking? Rynek sprzętu do chodzenia doświadcza nagłego wzrostu i w krótkim okresie czasu dogonił "podstawowe sporty" takie jak indoor czy tenis. Chodzenie odwołuje się do ogromnej grupy docelowej, zaspokaja potrzebę zdrowia i dobrej kondycji jako "łatwy sport". To świetne warunki do wzrostu popularności chodzenia jako sportu. asics rozwinął ten rynek razem z branżą produktów sportowych i w przyszłości oczekujemy znacznego wzrostu.
To już czwarty running_ispo i asics powraca na targi zimowe ispo: czy możemy uznać to za oznakę sukcesu pomysłu running_ispo i co pan myśli o tym koncepcie? Wszyscy zdajemy sobie sprawę jak ważny jest to segment w branży produktów sportowych. Podział ispo pod względem tematycznym ma sens i miał pozytywny wpływ na asics. Jednak, profil running_ispo mógłby być jaśniej określony i jeszcze bardziej dostosowany do wymagań zwiedzających. Jaki jest procent waszych produktów przeznaczonych dla kobiet i jak będzie wyglądał rozwój w przyszłości? asics ma proporcjonalnie wyższy udział w rynku w segmencie butów do biegania dla kobiet niż w segmencie dla mężczyzn. Te wyniki sprzedaży w każdym z tych segmentów mogłyby jednak wzrosnąć i uważamy, że dziedzina ta ma duży potencjał.
asics ponownie był innowatorem w rozwoju technicznym i nadawał tempo technologii i całej kategorii butów do biegania. Czego możemy oczekiwać? W Centrum Badań i Rozwoju asics kontynuujemy prace nad IGS (Impact Guidance Systems) i konceptem BIOMORPHIC. W dziedzinie obuwia, aktualnie pracujemy nad projektem globalnego mierzenia stóp, aby dopasować ostatnie formy do obecnych wymagań. Innowacje technologiczne planowane na rok 2005 to m.in. SPEVA Lasting, wkładka COMFORDRY, SPACE TRUSSTIC, limitowana wersja GEL-KAYANO X Titanium i GEL_Nimbus VI. Nie przegap okazji, aby to wszystko zobaczyć na ispo.
skionline.pl
|