Sölden, Austria (skionline.pl). Międzynarodowe Targi Sprzętu i Mody ispo zaprosiły 35 dziennikarzy z całego świata - od Japonii po Polskę, od Kanady po Francje i od Niemiec po Stany Zjednoczone - do Sölden w Austrii.
Powód: zapowiedź ispo winter 04 i "spotkanie na szczycie" dla przemysłu narciarskiego, reprezentowanego przez Dr Michaela Schineis - prezesa i dyrektora naczelnego Atomic, Thomas Rakusch - kierownika produkcji Alpinie Skis Blizzard, Gregora Dierachmayr’a - dyrektora naczelnego Fischer, Sterana Vollbach - dyrektora marketingu międzynarodowego i szefa sprzedaży Head, Patricka Werle - dyrektora naczelnego Rossignol’a na Niemcy, Włochy, Austrię i Szwajcarię, jak również byłych zawodników Stefanie Schuster (Blizzard), Michale von Grünigena (Fischer) i aktywnego narciarza Kiliana Albrechta (Head).
Dyskusja panelowa ekspertów umożliwiła przedstawicielom przemysłu narciarskiego wymienić się poglądami na takie tematy, jak "Wpływ zawodów na rozwój produktów i zyski dla przemysłu oraz końcowych użytkowników", "Znaczenie sprzętu narciarskiego tworzonych specjalnie z myślą o kobietach" i "Rozwijający się trend Freeskiing".
Poza dostarczeniem nowych informacji, wydarzenie to pozwoliło dziennikarzom z całego świata zapoznać się z planami ispo winter 04. Prezentacje produktów, dyskusje tematyczne, obecność sprzedawców, przedstawicieli mediów oraz przemysłu turystycznego będzie okazją do zapoznania się z najbardziej aktualnymi tematami w biznesie narciarskim. W trakcie cztero-dniowej imprezy, codziennie będzie przedstawiany inny temat.
|
Patrick Werle - Rossignol |
| VIP’owie przemysłu, którzy przyjechali do Sölden zgodzili się w kilku tematach, mimo, że mają różne filozofie. Stało się jasne, że zawody są najważniejszym motorem rozwoju produktów. Profesjonalny sprzęt, używany przez zawodników, sprawdza się w ekstremalnych sytuacjach, a co za tym idzie, prawdopodobne jest, że "sklepowe" wersje, będą także sprawdzały się podczas użytkowania przez "zwykłych" narciarzy. Doświadczenie zdobyte w trakcie zawodów ogromny wpływ na proces opracowywania i rozwijania technologii. Przeciętny narciarz będzie miał problemy z opanowaniem narty dla zawodowców, dlatego przystosowanie materiałów i technologii do codziennego użytku oraz dzielenie nart w zależności warunków, w jakich będą używane jest zintegrowane z planem produkcji wszystkich producentów. Wszyscy się zgodzili, że olbrzymim znaczeniem ‘raportów’, jakie otrzymują producenci od zawodników. Bardzo ważnym jest także fakt utożsamiania się klienta z gwiazdami Pucharu Świata, co jest częstym argumentem przy wyborze kupowanego sprzetu.
Początek Pucharu Świata w Sölden stał się w wspaniałym weekendem dla Rossignol’a: pośród sześciu "Bohaterów Otwarcia Serzonu" (pierwszych trzech kobiet i mężczyzn) było aż trzech narciarzy Rossignol’a. Dwóch z nich na zajęło pierwsze miejsca. Jeśli zawodnik taki jak Bode Miller nieprzerwanie wygrywa, klienci zdobywają większe zaufanie do produktu, który dał te zwycięstwa…
Tematu ‘produkty dla kobiet’ ukazał jednomyślność w grupie reprezentantów producentów. Obecnie w opracowywaniu produktów firmy najbardziej się skupiają nad produktami dla kobiet. Patrick Werle z Rossignol’a przedstawił studium przeprowadzone przez jego firmę. Kobietom, których siła zakupu wynosi powyżej średniej - 43%, oferuje się tylko 25% z wszystkich oferowanych na rynku produktów. Jest to niewątpliwy znak żeby podnieść wysiłki w kierunku zaspokojenia ich potrzeb. Ne zapomnijmy, że więcej decyzji zakupu w rodzinach czy związkach, jest wykonywana przez kobiety, a nie przez mężczyzn. "Czasy prostoty w trendach odeszły, narty muszą być dostosowane do wymagań kobiet, także na poziomie technologicznym", powiedział Stefan Vollbach z Head. "Oczywiście, nie będziemy całkowicie na nowo odkrywać nart, ale używając ostatnich know-how, mamy możliwość, aby nasze wyroby dostosowywać na potrzeby kobiety. Oczywistym jest, że muszą być one obecne już przy procesie projektowania", skomentował Gregor Dietachmayr z Fischer’a. "Narty powinny pozostać atrakcyjne, jeśli chodzi o projekt i wygląd, ale ciało kobiety dyktuje inną konstrukcje niż dla mężczyzn" potwierdziła Stefanie Schuster z Blizzard’a, jedyna kobieta w grupie. Kobiety teraz spędzają więcej czasu kupując produkty i na stoku niż mężczyźni. Dr Michael Schineis był raczej tajemniczy, jeśli chodzi o działania Atomic’a: "Pracowaliśmy nad tym tematem od dłuższego czasu, razem z Uniwersytetem w Salzburgu szukaliśmy rozwiązań specjalnie dla kobiet, a ich wyniki przedstawimy na najbliższych targach ispo winter 04".
|
Stefanie Schuster - Blizzard |
| W całości było oczywiste, że wytwórcy są dobrze zorientowani w ważnych tematach i najprawdopodobniej pierwsze ‘oryginalne’ narty dla kobiet będą przedstawione na ispo w lutym 2004. Czy to jest przynajmniej otwarte przyznanie się, że do dzisiaj produkty dla kobiet nie były wstanie spełnić wszystkich ich wymogów? Promocje sprzedaży, marketing podzielony na grupy docelowe i połączone imprezy są dodatkową ‘unikalną propozycją sprzedaży’, kiedy chodzi o klientów-kobiety. W każdym przypadku, K2 i Rossignol zgadzają się z tym. K2, reprezentowany w Sölden przez Danielę Golik, K2 Europa, udało się zorganizować obozy narciarskie z Teamem kobiecym K2. W składzie Teamu K2 była między innymi, Michaela Erg-Leitner - trener. Oznacza to, jazdę entuzjastów pod okiem profesjonalistów, dużo zabawy oraz możliwość wieczornego wypoczynku przy analizie video zajęć na śniegu. Rossignol podąża inną drogą. Przygotował w dużych miastach specjalne prezentacje, skierowane do żeńskiej grupy klientów. Zakończona sukcesem seria imprez, organizowanych przy współpracy MMW i Clarins, skupiła się na kobiecych wymaganiach w sposób, który przemówił do wielu.
|
Dr Michael Schineis - Atomic |
| Ostatnim tematem, który został przedyskutowany był ‘Freeskiing- trend, rozwój i znaczenie’. Odpowiedni przykład: Bode MIller i Glen Plake. Amatorzy prawdopodobnie nigdy nie osiągną poziomów tych sportowców, ale ich image jest zintegrowany z produktem. Freeskiing jest głównym tematem, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Co raz większe zainteresowanie towarzyszy tej odmianie narciarstwa także we Francji oraz innych rejonach Alp. Freeskiing nie ma przynosi jeszcze wymiernych korzyści ekonomicznych w Europie, czego powodem może być braku odpowiednich terenów oraz braku dużych opadów. Jednak obraz narciarza płynącego w głębokim puchu sam w sobie wyciąga pomocną dłoń w marketingu produktów. Wyjątki to: Slop Style i Skiers Cross - dwie konkurencje, które już są bardzo popularne w Europie. W tych segmentach rozwój produktów przebiega szybko i każdego roku na rynek trafiają nowe, ulepszone produkty. To bardzo ważny temat, jako że Freeskiing stał się alternatywą snowboardu dla młodych ludzi. Jak jeden dziennikarz dodał do ożywionej dyskusji: "Jeśli tata jeździ na snowboardzie, oczywiście, syn chce robić coś innego co jest "cool" i Freeskiing jest przepustką do tego" Na koniec wszyscy reprezentanci producentów zgodzili się, że temat nadal jest w fazie raczkowania i ma ogromny potencjał rozwojowy.
Wieczór ispo, w trakcie otwarcia alpejskiego Pucharu Świata w Sölden, był wielkim wydarzeniem oraz stał się interesującą zapowiedzią nadchodzącego "Europejskiego Szczytu Narciarskiego" w lutym w Monachium. Nowości, wymiana doświadczeń, ożywione dyskusje będą stałym elementem ispo winter 04.
Więcej o ispo na www.ispo.com.pl
skionline.pl
|