- Messe München rezygnują z targów ispo summer 08 - nowości targowe na lato 08: Running Order Show i Sports Source Europe - kolejne targi branży sportowej za rok - nowy partner strategiczny: Nielsen Business Media
Dostrzegając głębokie przemiany, jakie zachodzą na rynku sprzętu i mody sportowej, spółka Messe München GmbH zamierza wdrożyć nową formułę letnich imprez targowych w tym segmencie produktów.
Najbardziej symptomatyczne i zarazem najważniejsze wydają się dwa procesy zmian: z jednej strony następuje silne wewnętrzne rozwarstwienie poszczególnych branżowych segmentów, dostarczających produkty dla takich dyscyplin jak choćby biegi, kajakarstwo czy w ogóle szeroko pojmowany outdoor, a z drugiej - gwałtownie postępujący proces internacjonalizacji.
- Nasza spółka ściśle współpracuje z branżą. Te wspólnie podejmowane działania mają na celu wykrywanie wszelkich niosących ze sobą zmiany procesów na jak najwcześniejszym etapie. Później znajduje to wyraz w ofercie, którą kierujemy do naszych klientów.
Liczne konsultacje z przedstawicielami branży, z producentami i dystrybutorami, pokazały, że zapotrzebowanie na specyficzną platformę wymiany informacji dla branży jest nadal niezwykle silne. Podobnie jak czyniliśmy to przez ostatnie przeszło 35 lat, tak i teraz, bierzemy pod uwagę procesy rozwojowe jakie zachodzą na rynku i mamy zamiar nadal proponować ofertę dostosowaną do specyfiki poszczególnych segmentów rynkowych w branży. Po konsultacjach z takimi kompaniami handlowymi jak Intersport i Sport 2000, a także ze stowarzyszeniami branżowymi WFSGI (Światową Federacją Przemysłu Sportowego), jej niemieckim odpowiednikiem - BSI oraz Niemiecką Federacją Handlu Artykułami Sportowymi podjęliśmy decyzję o czasowej rezygnacji z organizowania targów ispo summer.
W miejsce targów ispo summer Messe München zorganizuje w tym roku dwie inne letnie imprezy targowe branży sportowej: Running Order Show i Sports Source Europe. Formuła tych imprez pozwala wziąć pod uwagę zróżnicowane potrzeby poszczególnych segmentów rynku - mówi Manfred Wutzlhofer, Dyrektor Generalny targów Messe München.
Running Order Show - pierwsza na świecie impreza typu B2B w segmencie produktów przeznaczonych do biegania W dniach 29 czerwca do 1 lipca 2008 w Monachium na terenie centrum M,O,C odbędą się organizowane przez Messe München targi Running Order Show. Będzie to jedyna tego typu na świecie platforma B2B przeznaczona dla firm produkujących i handlujących produktami do biegania. Segment running jest tak naprawdę siłą napędową rynku branży sportowej (wyniki sprzedaży wskazują, że to aż 20 proc. rynku) - mówi Tobias Gröber, prezes ispo Group.
Messe München organizuje targi we współpracy z LEX Group - wiodącą organizacją skupiającą handlowców z segmentu running i walking. - Z dużą nadzieją oczekujemy na rozpoczęcie współpracy z Messe München. Wielu z nas z przyjemnością odwiedzało targi ispo w przeszłości. Liczymy, że Running Order Show okaże się mocnym, pozytywnym bodźcem pozycjonującym, co powinny pokazać najbliższe lata - mówi Christian Bossow, dyrektor LEX Group. Targi podzielone będą na segmenty, odpowiadające poszczególnym grupom produktów (obuwie, odzież, akcesoria, triathlon, Nordic Walking, odżywki i inne preparaty, systemy analizy pracy organizmu).
Sports Source Europe - europejska platforma o profilu zaopatrzeniowym i wystawienniczym Równolegle z targami Running Order Show w dniach 29 czerwca - 1 lipca odbędzie się w Monachium druga impreza targowa - Sports Source Europe. Organizator - spółka Messe München GmbH - pragnie stworzyć w ten sposób niezależną i w pełni profesjonalną platformę dla rozwijających się coraz prężniej rynków zaopatrzeniowych. To już druga - po Sports Source Asia, działającej od 2007 toku - inicjatywa tego typu. - Na naszych targach wielu wystawców i dystrybutorów hurtowych posiadających własne marki sygnalizowało nam potrzebę stworzenia niezależnej platformy o profilu zaopatrzeniowym, która byłaby pomyślana pod kątem firm dystrybuujących sprzęt i odzież sportową - wyjaśnia Tobias Gröber. - Takie rozwiązanie jest dużo bardziej efektywne. W miarę jak produkty z branży sportowej coraz silniej są powiązane z modą i lifestyle’em, to coraz mocniej podlegają - często bardzo krótkotrwałym - trendom. Obok kontynentu azjatyckiego, który w tej chwili bezsprzecznie stanowi główny rynek zaopatrzeniowy jeśli chodzi o produkty z branży sportowej, na znaczeniu zyskują również i inne lokalizacje: Północna Afryka, Europa Wschodnia, a w szczególności takie kraje jak Turcja i Portugalia.
Kolejne targi za rok Spółka Messe München GmbH już teraz zajmuje się przygotowywaniem kolejnych targów, które odbędą się w Monachium za rok. - Szczególną uwagę przywiązujemy do wciąż rozrastającego się segmentu mody sportowej. W konsekwencji letnie targi w 2009 roku będą imprezą o charakterze platformy sportowo - lifestyle’owej - zapowiada Manfred Wutzlhofer.
Strategiczny partner: Nielsen Business Media Spółka Messe München GmbH, dążąc do osiągnięcia zdolności do działania na wszystkich najbardziej się liczących rynkach na świecie, zawarła strategiczne przymierze z Nielsen Business Media - największym organizatorem targów sportowych w Ameryce Północnej. - Powstanie nowych, lukratywnych rynków, przede wszystkim w Chinach, przyczynia się do postępującej internacjonalizacji branży. Dlatego też postanowiliśmy podjąć współpracę z największym na terenie Ameryki Północnej organizatorem branżowych targów sportowych, jakim jest Nielsen Bussiness Media. Działając wspólnie, jesteśmy obecni na wszystkich najważniejszych światowych rynkach. Dzięki tej współpracy jesteśmy również w stanie rozwijać działalność na rynkach Ameryki Północnej, które są dla nas bardzo ważne. Planujemy również wspólne organizowanie imprez targowych dla całkiem nowych rynków - mówi Manfred Wutzlhofer.
Źródło: Messe München
|