| fot. Elan |
|
Słoweńska marka Elan podczas tegorocznych targów ispo winter prezentuje nową kolekcję race na zimę 08/09. Linia opracowana we współpracy z doświadczonym na trasach Pucharu Świata alpejczykiem, Christianem Mayerem, wyposażona została w dwie nowe - ponoć rewolucyjne - technologie. Producent obiecuje, że to początek zupełnie nowego rozdziału w sprzęcie race’owym. Rozdziału pod nazwą Waveflex.
Dwie nowe technologie, które mają stać się przyczynkiem rewolucji, o jakiej mówią specjaliści z Elana, to: Waveflex™ Technology i Fusion Race System.
Pierwsza z nich pozwala połączyć takie właściwości narty jak elastyczność i sztywność poprzeczna. W praktyce oznacza to więcej dynamiki przy jednoczesnej stabilności nart nawet przy bardzo dużych prędkościach.
Druga technologiczna nowość to Fusion Race System - system integracji wiązania z nartą, w którym jest ono mocowane do samego rdzenia. Efekt: lepsza kontrola krawędzi, płynność ruchu i bardziej precyzyjny transfer sił.
Linia Waveflex to cztery modele nart:
GSX WAVEFLEX™ FUSION RS Najwyższy model narty gigantowej w serii Waveflex wyposażony został w całą masę nowinek technicznych. To - jak twierdzi producent - prawdziwy pocisk na trasie, który pod nogami eksperta daje naprawdę niesamowite możliwości. Jedną z takich nowinek jest technologia Dual Ti, dająca lepsze trzymanie krawędzi i kontrolę nad nartą. Dopełnieniem wszystkiego jest stylowa powłoka Isocrome.
GS WAVEFLEX™ FUSION RS GS Waveflex to model gigantowy dla zaawansowanych narciarzy. Jak wszystkie narty z linii, wyposażono go w technologię Waveflex™ oraz ściany boczne typu RST. Dzięki technologii Mono Ti narta ta jest mniej sztywna i bardziej wyrozumiała niż gigantowy model GSX.
SLX WAVEFLEX™ FUSION RS SLX WaveFlex™ Fusion RS to - jak obiecuje Elan - prawdziwa królowa slalomowych tras, najwyższy model slalomki w linii. Jej posiadacze będą mogli korzystać z dobrodziejstw systemu Waveflex™, konstrukcji ścian bocznych typu RST i drewnianego rdzenia Response Frame Woodcore. Technologia Dual Ti zapewnia perfekcyjne trzymanie krawędzi i pełną kontrolę nad nartą, umożliwiającą jazdę o niespotykanej dotąd precyzji. Wizualnym dopełnieniem całości jest powłoka Isocrome.
SL WAVEFLEX™ FUSION RS Niższy model slalomki w nowej linii Elana do sprzęt dla fanów technicznej jazdy ze sportowym zacięciem. Narta wprost stworzona do doskonalenia umiejętności. Oczywiście zaopatrzona we Flowflex™ i ściany boczne o konstrukcji RST. Technologia Mono Ti czyni ją mniej sztywną, a zatem bardziej przyjazną i wyrozumiałą dla użytkownika.
Joanna Wrona/skionline.pl
|