skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo winter 08 - wielkie przedsięwzięcie, wielki sukces

2008.02.06
Targi ispo winter 08 dobiegły końca. Oto jak przedstawia się podsumowanie tegorocznej edycji tej szeroko zakrojonej, międzynarodowej imprezy:
- 64 tys. odwiedzających i przeszło 2 tys. wystawców
- 70 proc. odwiedzających spoza Niemiec
- targowa publiczność ze 113 państw
- pozytywna ocena kierunków rozwoju imprezy przez środowiska branżowe
- rekordowa liczba odwiedzających w segmencie ispovision - kontynuacja trendów łączących elementy sportu i lifestyle’u
- dynamiczny rozwój segmentów Outdoor i Sportstyle
- wysoka frekwencja podczas wydarzeń towarzyszących prezentacjom oferty segmentu Outdoor
- branża sportów zimowych znów prężnie się rozwija
- ekologia - jednym z najważniejszych nowych trendów w przemyśle sportowym
Wystawcy zadowoleni z międzynarodowego charakteru imprezy
Tegoroczna edycja targów monachijskich potwierdziła rangę ispo winter jako wiodącej międzynarodowej imprezy targowej w branży sportowej. W tym roku targi odwiedziło 64 tys. zwiedzających, a swoją ofertę zaprezentowało 2 026 wystawców - oficjalnie ogłosił, nie kryjąc satysfakcji, Manfred Wutzlhofer, Dyrektor Generalny Messe München.

Na targach zaprezentowali się wystawcy z 47 krajów, a targowa publiczność przyjechała aż ze 113 państw (70 proc. stanowili goście spoza Niemiec).
Klaus Baumann, dyrektor generalny na obszar Europy Północnej w firmie Camper: Z zadowoleniem przyjęliśmy fakt, że tak wielu odwiedzających przyjechało spoza Niemiec. Dzięki temu mogliśmy zawrzeć wiele nowych kontaktów handlowych z partnerami z zagranicy.
W tej tendencji do internacjonalizacji targów Wutzlhofer widzi dużą szansę dla wystawców na skuteczne pozyskanie nowych rynków - Szczególnie cieszy nas wzrost liczby odwiedzających z terenu Europy Wschodniej. Targi monachijskie umocniły swoją pozycję wiodącej platformy wymiany informacji stworzonej z myślą o przedstawicielach branży sportowej.

Branża pozytywnie ocenia nową koncepcję targów
Impreza zbudowana wedle nowej, nieco zmienionej koncepcji (targi przemysłu sportowego i mody sportowej), przypadła do gustu zarówno wystawcom, jak i odwiedzającym.
Ingo Jost, dyrektor generalny na obszar Europy Środkowej w firmie Hummel: Organizatorom udało się stworzyć imprezę, na której obok siebie prezentuje się imponująca ilość uznanych firm. Dzięki temu konsekwentnie raz za razem przedstawiciele branży mogą zyskać kompleksową orientację co do nowości w poszczególnych segmentach rynku. Zarówno odwiedzający targi, jak i organizacje skupiające handlowców, doceniają wszechstronny charakter prezentacji, jaką co roku dysponuje ispo. André Pierre Doucet, reprezentujący FPS - francuską izbę handlową: To nasza trzecia wizyta na targach ispo. Tym razem zachęciliśmy do przyjazdu na targi 190 handlowców z Francji. ispo to - jak zwykle - miejsce, gdzie spotykają się właściwa marka z właściwym przedsiębiorcą.

Goście odwiedzający tereny targowe Messe München, zwłaszcza ci, którzy przyjechali z zagranicy, chwalili udogodnienia w zakresie środków transportu, dzięki którym dojazd na tereny targowe był znacznie ułatwiony.

Sportstyle - trend rosnący w siłę
Proces przenikania się obszaru mody sportowej i sportu trwa nadal. Zainteresowanie targami wśród firm z branży mody jest bardzo duże. Widać to wyraźnie, kiedy przeanalizuje się profil odwiedzających. Coraz większa liczba handlowców reprezentujących segment produktów odzieżowych i obuwia odwiedza ispo - mówił Manfred Wutzlhofer.
Symptomatyczne, że również wielu producentów sprzętu wypuszcza obecnie własne linie odzieży. Robin Puplitt, dyrektor działu marketingu na rynki europejskie w firmie Burton, jest zdania, że targi ispo to idealna platforma wymiany informacji dla obu tych segmentów - Tegoroczna edycja ispo winter była bardzo udana. Okazało się, że targi to niezwykle prężna impreza, która jest w stanie generować pozytywną energię w środowiskach branżowych. Dla nas niezwykle ważna była możliwość odrębnej prezentacji poszczególnych części naszej oferty: sprzętu w hali A1, odzieży sportowej w hali A2, a limitowanych linii odzieży ekskluzywnej - w stylowym otoczeniu ispovision.

ispovision - rekordowa liczba odwiedzających
W tym roku w hali ispovision udało się połączyć w idealnej symbiozie pierwiastki mody i sportu. Rekordowa liczba gości obejrzała prezentacje limitowanych serii odzieży sportowej renomowanych firm. Bernd Closmann, dyrektor w firmie Fore!titude: - Nasze 16-metrowe stoisko na ispovision cały czas pełne było odwiedzających. Przyjęliśmy wiele zamówień, sfinalizowaliśmy wiele kontraktów, zwłaszcza z partnerami z zagranicy.

Outdoor w centrum uwagi
Podczas tegorocznych targów ispo winter ekspozycję produktów outdoorowych, rozlokowaną w czterech halach wystawienniczych, do których prowadziło osobne wejście, obejrzało aż 20 tys. osób. Hans Overduin, Bever Zwerfsport b.v.: - Targi odbywały się w bardzo dobrej atmosferze. Wyjątkowo wypadła prezentacja produktów segmentu Outdoor, zarówno pod względem liczby wystawców, jak i sposobu zaaranżowania przestrzeni wystawienniczej. Atmosfera w halach outdoorowych rzeczywiście była wspaniała. Przedstawiciele branży bardzo pozytywnie ocenili wydarzenia towarzyszące prezentacjom produktów, takie jak snow ice & rock summit, Outdoor Get-Together czy zawody o nagrodę Boulder Cup. Wystawcy podkreślali dobrą organizację imprezy i fachową pomoc ze strony personelu targów.

Branża ma się coraz lepiej
Mimo pewnych przejściowych trudności wydaje się, że przemysł sportów zimowych ponownie wychodzi na prostą. Zarówno wśród odwiedzających jak i wystawców panowały pozytywne nastroje.
Maurizio Governa, przewodniczący włoskiego stowarzyszenia Association Agents Italy
Sport & Sportswear: - Różnica między tegoroczną edycją ispo winter a poprzednimi latami jest taka, że teraz mamy dobry okres - sezon rozpoczął się dobrze, to nadało branży impetu i generalnie w środowisku panuje optymizm.
Najwięcej kontraktów sfinalizowano w wyjątkowo licznie w tym roku reprezentowanym, promowanym przez zyskujący ostatnio na popularności touring - segmencie produktów Outdoor, a także - Sporstyle. Zadziwiająco silny okazał się również segment ispo Boardsport.

Ekologia - nowym generatorem rozwoju branży
W tym roku tematem wiodącym podczas ispo winter było zagadnienie ekologii w kontekście przyjaznych środowisku surowców i technologii produkcyjnych. Kilkuset słuchaczy wzięło udział w kolejnej edycji Volvo SportsDesign Forum, w ramach którego odbyły się wykłady i warsztaty tematyczne. Udowadniano, że ekologiczny charakter produktu wcale nie przekreśla jego atrakcyjności wizualnej czy funkcjonalności. Na konkurs o nagrodę Volvo SportsDesign Award, przebiegający w tym roku pod hasłem "EcoDesign" wpłynęła w tym roku rekordowa ilość trzystu zgłoszeń.
Manfred Wutzlhofer: - Teraz czekamy już na kolejną edycję ispo winter, która odbędzie się na Nowych Terenach Targowych w dniach 1-4 lutego 2009.

Wybrane opinie wystawców i odwiedzających:

Pirmin Okle, dział marketingu, Lasse Kjus (wystawca):
"Jesteśmy bardzo zadowoleni. Zima w tym roku rozpoczęła się na dobre bardzo wcześnie, więc sprzedaż szła fantastycznie. Na targach bardzo dobrze zorganizowane były pokazy mody; pozytywnie oceniamy też nowe pogrupowanie hal wystawienniczych. Poszczególne segmenty produktów wzajemnie stymulują swój rozwój, a prezentacja ma bardzo autentyczny charakter. To właściwy kierunek zmian. Widać, że na znaczeniu zyskuje segment Sportstyle, odczuliśmy to wyraźnie na naszym stoisku. Coraz bardziej liczy się również wysoka jakość produktów. Mamy za sobą liczne rozmowy, które bardzo dobrze rokują na przyszłość, a nasze stoisko cieszyło się niewiarygodnym wręcz zainteresowaniem."

Ingo Jost, dyrektor generalny na obszar Europy Środkowej w firmie Hummel (wystawca):
"Targi ispo po raz kolejny były dla nas bardzo owocne. Nowe koncepcje, jakie są tutaj wdrażane, kształtują rynek, a ten pozytywny rozwój jest odczuwalny. To dodatkowo utwierdza nas w przekonaniu o słuszności decyzji dotyczącej udziału w tej imprezie. Coraz większa grupa odwiedzających docenia znaczenie targów ispo, a my jako wystawcy na tym oczywiście korzystamy. To miejsce, gdzie prowadzi się owocne negocjacje!"

Skip Yowell, współzałożyciel firmy JanSport (wystawca):
"Już w tej chwili jesteśmy bardzo podekscytowani myślą o przyszłorocznych targach i czekamy na ten moment niecierpliwie. ispo to bardzo prężna impreza, którą odwiedza olbrzymia ilość ludzi z branży. To bardzo ważne, zwłaszcza, że dla naszej firmy to właśnie rynki europejskie są najważniejsze."

Danny Cornter, Wilds Sports, Wielka Brytania (odwiedzający):
"Naprawdę fantastyczne show!"

Tobias Bechtold, Sajas, Feldkirch, Austria (odwiedzający):
"Możliwość bezpośredniego porównania produktów podczas takiej imprezy jak ispo jest dla nas bardzo ważna. Zamówienia trzeba składać stosunkowo wcześnie, zwłaszcza u dużych producentów. ispo to również doskonałe miejsce, by odbyć dłuższe spotkania z wytwórcami czy innymi dystrybutorami. Widzimy jak ewoluuje branża, jak zmieniają się trendy i są to niezwykle interesujące, a zarazem przydatne informacje."

Bruno Gujers, dyrektor na rynki europejskie w firmie Volcom, USA (odwiedzający):
"Tegoroczna formuła ispo winter z naszego punktu widzenia była wręcz idealna. Organizatorom udało się stworzyć jeden, zintegrowany segment Board, w ramach którego można było oglądać także sprzęt skateboardowy i surfingowy. Dla nas bardzo duże znaczenie miała właśnie możliwość zaprezentowania na targach całej naszej oferty."

Sergio Arteni, Arteni Spa, Włochy (odwiedzający):
"Uważam, że tegoroczna edycja ispo winter była jedną z najbardziej udanych do tej pory. Mówię to z punktu widzenia osoby reprezentującej segment image&beauty. Targi ispo to jedyna w swoim rodzaju okazja do tego, by spotkać się ze środowiskiem branżowym i potencjalnymi partnerami handlowymi."

Mr. Taguchi, Bluetag Inc., Japonia (odwiedzający):
"W tym roku byliśmy na ispo po raz pierwszy. Była to wspaniała okazja do tego, by zorientować się w światowych trendach. Ma to dla nas ogromne znaczenie, ponieważ jesteśmy obecnie na etapie wdrażenia systemu sprzedaży online w naszej firmie."

Jury Lebedev, "Top League" , sieć sklepów z odzieżą sportową i akcesoriami, Rosja (odwiedzający):
"Targi ispo dają okazję do obejrzenia w jednym miejscu wszystkich nowych kolekcji, złożenia wstępnych zamówień i nawiązania cennych kontaktów handlowych. Największe znaczenie ma dla nas możliwość zaznajomienia się z trendami, jakie będą obowiązywać w kolejnym sezonie. ispo jest imprezą, na której po prostu trzeba być."

Laurence Lepeudry, Ski Service/Ski Set, Francja (odwiedzający):
"ispo winter to dla nas najważniejsze targi w branży sportów zimowych. Przyjeżdżamy tu, bo chcemy poznać nowe trendy, pełną ofertę firm, od których kupujemy produkty, a także to, co mają do pokazania całkiem nowe marki. Szczególnie liczy się to, że wszystkie interesujące nas firmy prezentują swoją ofertę w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić masę czasu. Doceniamy również możliwość spotkania się z innymi handlowcami z branży i wymiany cennych informacji."

Gary Owen, Allied Partners, Wielka Brytania (odwiedzający):
"To było naprawdę wspaniałe show a zarazem niezwykle pożyteczna impreza. Okazja do zobaczenia nowych produktów, spotkań z producentami i innymi handlowcami odwiedzającymi ispo. Niezwykle odpowiadała mi atmosfera, jaka panowała podczas targów."

Źródło: ispo
Opracowanie: skionline.pl

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja

zobacz wszystkie galerie