Wyjątkowo lekki model. Rossignol zaproponował w tej grupie właściwie zaawansowanego allrounda, ale spisuje się on świetnie jako amatorski slalom carver
Model stanowiący kompromis pomiędzy sportową nartą slalomową a wysokiej klasy nartą z grupy Allroad Carve. Viper STX jest doskonały w krótkim i średnim skręcie. Pomimo, że nie należy do grupy Race wymaga "mocnej nogi".
Użytkownicy: Przeznaczone dla najlepszych narciarzy, preferujących ostrą jazdę na krawędziach z maksymalnymi wychyleniami.
Powerpulsion system składa się z narty, zintegrowanej z nią płyty, wbudowanej w jej strukturę i wiązania. System umożliwia pełną integrację wszystkich trzech elementów. Ułatwia to sterowanie nartami, poprawia docisk dziobu oraz piętki narty do śniegu, gwarantuje niebywałą precyzję, stabilność i optymalną transmisję energii.
Dual VAS
Wbudowany w nartę w strefie najbardziej odpowiedzialnej za kontrole narty i sterowanie w skrecie. Dual Vas absorbuje wibracje i drgania powodując: - większą precyzję - ekstra stabilność - wiekszy komfort kontaktu narty ze sniegiem
Dualtec
występuje w odmianie Integral - na całej długości nart, oraz Central - w środkowej części, w miejscach o największym ciśnieniu narty na podłoże. Konstrukcja łączy cechy dwóch technologii, tj. nart profilowanych i nart o konstrukcji klasycznej. Górna warstwa nośna ( tzw. cap ) odpowiada za precyzyjny i równomierny rozkład nacisku na całą długość narty. Dolna część ( klasyczna ) charakteryzująca się poziomą warstwą i prostopadłymi ściankami umożliwia optymalne przekazywanie sił na krawędzie.
Round Tips
Nowy zaokrąglony kształt nart w przedniej części. Ułatwia wykonywanie ewolucji.