skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Premierowa edycja ispo SPORT & STYLE wielkim sukcesem-w planach dalszy rozwój nowej koncepcji

2007.07.24
- 17,5 tys. zwiedzających na targach ispo SPORT & STYLE
- Zbliżona ilość gości z Niemiec i z zagranicy
- Dalszy rozwój nowej koncepcji imprezy w perspektywie najbliższych dwóch lat
- Pozytywnie ocenione fora prezentacji trendów i pokazy targowe
- Dobra ocena wystawców i zwiedzających dla nowego kształtu ispovision
- Wearable Technologies, Best Ager i Floorball Village - platformy prezentacji produktów stanowiących nowy potencjał sprzedażowy - przedmiotem dużego zainteresowania
- Rekordowa liczba gości na GQ Style Night (przeszło 1300 osób, w tym 400 dziennikarzy) - Naomi Campbell w ubraniach z kolekcji wyróżnionych nagrodami Global Sportstyle Awards
Tego lata targi monachijskie po raz pierwszy odbyły się w nowej formule - ispo SPORT & STYLE, zorientowanej w szczególności na prezentację produktów z segmentu mody sportowej. Premierową imprezę w dniach od 8 do 10 lipca odwiedziło ok. 17,5 tys. osób. W tym sezonie - z uwagi na wprowadzenie nowej koncepcji targów i inny profil zwiedzających - siłą rzeczy niemożliwością było powtórzenie doskonałych wyników z roku ubiegłego.

Na targach swoją ofertę zaprezentowało 821 wystawców z 35 krajów. Można było oglądać najnowsze produkty i kolekcje na sezon lato 2008. Do Monachium przyjechali goście z 89 państw. Udział wystawców zagranicznych wyniósł 80 %, a odwiedzających - 48 %. Najliczniejsza była grupa gości z Niemiec, a w dalszej kolejności z Włoch, USA, Szwajcarii, Austrii, Francji, Chin, Indii, Pakistanu i Tajwanu. Z punktu widzenia wystawców profil zwiedzających był niezwykle atrakcyjny - większość stanowili menedżerowie działający w segmencie mody sportowej, fitness, segmencie plażowym i produktów do biegania. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również sporty zespołowe, golf, trekking i segment surf & skate.

Liselotte Stuut, marka Crocs: "Nowa koncepcja targów jest dla mnie przekonująca. Dla marek zorientowanych na modę sportową, takich jak my, profil zwiedzających jest dokładnie taki, jak być powinien. Nasze stoisko odwiedziła duża grupa klientów i udało nam się nawiązać wiele kontaktów z partnerami z zagranicy."

Generalnie nowa koncepcja targów spotkała się z pozytywnym przyjęciem ze strony wystawców, choć pojawiały się i sugestie pewnych zmian. W szczególności dotyczyły one pogrupowania produktów i podziału na segmenty tematyczne. Powszechna była jednak opinia, że ispo SPORT & STYLE to impreza o wyjątkowym znaczeniu dla branży. Pozytywnie oceniły ją organizacje zrzeszające dystrybutorów oraz sami handlowcy działający w branży mody. Dystrybutorów tradycyjnego sprzętu sportowego nowa koncepcja targów ciągle jeszcze napawa lekkim niepokojem i wielu z nich chętnie widziałoby większy udział segmentu sprzętowego w targowej ofercie.

Manfred Wutzlhofer, Dyrektor Generalny Messe München GmbH, zapowiada ciągłe doskonalenie nowej koncepcji: pozytywny oddźwięk na wprowadzone zmiany umocnił nas tylko w decyzji, by dalej podążać obraną drogą i rozwijać lifestyle’owy wizerunek ispo SPORT & STYLE. To jedyne targi na świecie, będące w pełni profesjonalną platformą wymiany informacji w tym segmencie rynku. Teraz we współpracy z przedstawicielami branży i naszymi partnerami musimy taki właśnie profil imprezy dopracować. Założyliśmy sobie, że przeznaczamy na to dwa lata. Cieszymy się, że w tych działaniach nie jesteśmy osamotnieni i korzystamy ze wsparcia."

Roland Danner, marka Lafuma: "Generalnie nowy koncept nam się podoba, ale na ocenę czy formuła ta rzeczywiście się sprawdzi jest jeszcze za wcześnie. Osobiście wolałbym aby układ w obrębie poszczególnych hal wystawowych był bardziej jednolity. Bardzo pozytywnie oceniam profil zwiedzających. Największym sukcesem okazały się hale ispovision oraz trends & innovations. Przejrzysta koncepcja i atrakcyjne ekspozycje okazały się prawdziwym magnesem dla publiczności."

Dzięki nowym platformom w ramach targów, licznym pokazom i forom informacyjnym można było zorientować się w całokształcie nowych tendencji. Wydarzenia te przyciągały też uwagę mediów. Relacje na żywo prowadziły takie stacje telewizyjne jak ZDF, N24, PRO7, SAT1, RTL, Vox, telewizja bawarska oraz agencja informacyjna Reuter, a także EBU (Europejska Unia Nadawców czyli Eurowizja).

Targowa publiczność bardzo wysoko oceniła nową koncepcję ispovision. Przyczyniły się do tego w szczególności takie czynniki jak spora liczba wystawców, niekonwencjonalna aranżacja hali wystawowej, a także nowe przedsięwzięcie pod nazwą Design Tunnel, czyli prezentacja najbardziej luksusowych produktów w ramach ekskluzywnej "galerii handlowej". Wystawcy cenili sobie atmosferę panującą w hali i obecność wielu liczących się dystrybutorów.

René Harnischmacher, marka Converse: "Targi w nowej formule, zaproponowanej w tym roku przez organizatora - Messe München, wypełniają lukę istniejącą do tej pory na rynku (szczególnie na rynku niemieckim). Nowa orientacja ispo SPORT & STYLE trafia dokładnie w nasze oczekiwania i dla naszej marki stanowi niezwykle obiecujący, przyszłościowy obszar rynku. Bardzo odpowiadała nam lokalizacja naszego stoiska w hali ispovision. Odwiedziło je wielu ważnych dla nas klientów. Messe München to naprawdę profesjonalny partner. Już dziś myślimy o tym, by za rok ponownie wziąć udział w ispo SPORT & STYLE.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się projekty w ramach których prezentowano produkty stanowiące nowy potencjał sprzedażowy (Wearable Technologies, Best Ager, Floorball Village). Ciekawą propozycją okazał się również kongres Wearable Technologies, w którym udział wzięła liczna grupa uczestników.

W poniedziałkowy wieczór, podczas gali GQ Style Night, wręczono prestiżowe nagrody Global Sport & Style Awards. Wyróżniono kolekcje odzieży Nike, Converse, Canterbury of New Zealand, Philipp Plein, Ben Sherman, Peuterey, Golfino, George Gina & Lucy i Coogi. Na wybiegu pojawiła się m.in. Naomi Campbell oraz dwie modelki będące laureatkami emitowanego przez telewizję Pro 7 TV programu "Germany´s Next Top Model". Pomimo gwałtownego ochłodzenia i niesprzyjającej pogody zanotowano rekordową ilość 1300 gości (w tym przeszło 400 dziennikarzy).

Tobias Gröber, dyrektor ispo Group: "Pierwsza edycja ispo SPORT & STYLE to ogromny krok do przodu. Myślę, że tym razem wykorzystaliśmy 65% potencjału rynkowego zorientowanego na sport style. W następnym roku chcielibyśmy osiągnąć 80%, a za dwa lata 100%. W tym celu chcemy nadal prowadzić ścisłą współpracę z przedstawicielami firm funkcjonujących na rynku w tym obszarze, uwzględniając w realizacji naszej koncepcji wszelkie konstruktywne sugestie."

Następne targi ispo SPORT & STYLE odbędą się na Nowych Terenach Targowych w Monachium w dniach od 29 czerwca do 1 lipca 2008.

Poniżej przeczytać można wybrane komentarze zwiedzających i wystawców na temat nowej formuły ispo SPORT & STYLE:

Sebastian Westerhoff, Sportskitchen, Monachium
"Bardzo podoba mi się nowa koncepcja ispo SPORT & STYLE, czego nie mogłem powiedzieć o letnich targach w ich dotychczasowej postaci. W tym roku natknęliśmy się na targach na kilka bardzo interesujących produktów i mamy za sobą owocne rozmowy handlowe."

Anna Semenova, Sportmaster :
"ispo to dla naszej marki absolutna konieczność. Po prostu musimy tu być. Rosyjski rynek rozrasta się co roku o 20 %. Nieustannie poszukujemy nowych trendów i nowych marek. W naszych sklepach jest bardzo duży popyt na ubrania z segmentu tzw. mody miejskiej oraz sportową, stylową modę. Jest to szczególnie widocznie latem. Przyjechałam na ispo SPORT & STYLE w nadziei, że zobaczę tutaj "nasze" marki. Było ich kilka, ale niestety nie wszystkie. Moje spostrzeżenia z tych targów są takie, że teraz wprowadzono znacznie lepsze pogrupowanie produktów, natomiast w porównaniu do lat poprzednich - jest mniej wystawców. Kolejną rzeczą przemawiającą na korzyść nowej formuły imprezy była organizacja - znacznie lepsza niż latem zeszłego roku.

Stefan Herzog, Sport Scheck:
"Na targach ispo SPORT & STYLE udało mi się przeprowadzić bardzo owocne rozmowy. Szczególnie zadowolony jestem z forów dotyczących trendów w branży oraz nowych obszarów rynku. Mam tu na myśli zwłaszcza platformę Wearable Technologies i warsztaty Bitkomu. Bardzo pozytywnie oceniam kierunek w jakim ewoluuje letnia edycja ispo i sposób prezentacji nowości."

Christian Stoll, dyrektor grupy Sailwear, Murphy & Nye:
"Nowa formuła letnich targów ispo, a w szczególności ispovision, to dla nas propozycja wprost idealna. Co podobało nam się szczególnie to aranżacja przestrzeni wystawienniczej. W takim otoczeniu mogliśmy prowadzić naprawdę owocne rozmowy. Podobna była opinia naszych klientów. Na ispovision udało nam się spotkać ze wszystkimi naszymi najważniejszymi kontrahentami. Jesteśmy zadowoleni z jakości nawiązanych kontaktów, choć oczywiście cieszylibyśmy się z większej liczby odwiedzających. Byłoby również wspaniale, gdyby w obrębie ispovision ponownie pojawił się segment Yachting Style. Wspaniale znalazłyby się tutaj takie marki jak North Sails czy Prada."

Phillip Plein, właściciel i dyrektor firmy Phillip Plein:
"Hala ispovision była w tym roku wyjątkowo pięknie zaaranżowana. Osobiście podobał mi się zwłaszcza Design Tunnel. W tym zakresie moje oczekiwania zostały z pełni zaspokojone. Dzięki naszej obecności na ispovision mamy nadzieję stać się bardziej rozpoznawalni i nawiązać nowe kontakty handlowe."

Gerard Pouet, dyrektor CNPC Pau France:
Targi ispo przestały być platformą służącą składaniu zamówień, a stały się miejscem, w którym miesza się kultura młodzieżowa, najnowsze trendy, muzyka i moda. Targi w mniejszym stopniu zorientowane są na same produkty, a bardziej na stworzenie właściwej aury do ich prezentacji. ispo SPORT & STYLE to pierwsza jak dotąd impreza targowa, w ramach której tak dużo miejsca zajmują trendy panujące w muzyce i projektowaniu. To również niepowtarzalne źródło inspiracji dla handlowców, którym wiele z pomysłów zaobserwowanych na ispo mogą następnie wykorzystać w swoich sklepach."

Dick Velings, dyrektor zarządzający marki Sympatex:
Podoba nam się kierunek, w jakim zmieniają się letnie targi ispo. Na pewno ispo SPORT & STYLE to bardzo przyszłościowa impreza. Odpowiadała nam bardzo lokalizacja naszego stoiska i całe otoczenie. Targi w nowej formule to nie tylko prezentacja oferty wystawców, ale właśnie cała ta charakterystyczna otoczka. Podoba nam się, że tak mocny akcent położony jest na rozrywkę, bo dzięki temu targi stają się bardziej atrakcyjne i więcej ludzi jest zainteresowanych ich odwiedzeniem. Jeśli chodzi o ilość zwiedzających, nasze oczekiwania zostały w pełni zaspokojone. Nasze stoisko odwiedziło bardzo wiele osób, szczególnie w poniedziałek."

Ingo Jost, dyrektor na obszar Europy Środkowej, marka Hummel:
"Uważamy, że ispo SPORT & STYLE to niezwykle trafiona koncepcja. Niezwykle świeża, na czasie, wspaniale prezentująca się impreza. Jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani. Wszyscy nasi najważniejsi kontrahenci odwiedzili podczas targów nasze stoisko. Świetnie układała się również współpraca z personelem targowym."

Oya Janoske, dyrektor działu sprzedaży, marka Golfino:
"Bardzo dobrze zaimplementowane zostały poszczególne segmenty składające się na nową koncepcję ispo SPORT & STYLE. Właśnie w tym kierunku rozwija się obecnie rynek produktów z segmentu tzw. leisure time. Coraz bardziej widoczna jest tendencja do coraz ściślejszego mieszania się mody ze sportem. Byliśmy bardzo zadowoleni z lokalizacji naszego stoiska w hali ispovision. Tego lata przyjechaliśmy na letnie targi ispo po raz pierwszy po kilku latach przerwy i byliśmy bardzo miło zaskoczeni. Przeprowadziliśmy wiele owocnych rozmów i w sposób maksymalny wykorzystaliśmy czas na targach dla podtrzymania istniejących kontaktów handlowych i zbudowania nowych, w szczególności z kontrahentami z USA i Rosji, a także do ustalenia harmonogramu spotkań. Podkreślić trzeba na koniec, że atmosfera i wystrój hali wystawowej były naprawdę wyjątkowe."

skionline.pl
Żródło: ispo

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


zobacz wszystkie galerie