Gigantki FIS typu CROSS MASTERS z krótszym promieniem skrętu. Wykonane w technologii Speedwall (sidewall wykonany z tworzywa, które podobnie jak ślizgi, można a wręcz należy, jeżeli chcemy zwiększyć prędkość jazdy na krawędzi nasmarować smarem). Profil Tip Rocker, nowa geometria, dwie warstwy Titanalu, najszybszy ślizg P-Tex 4500 i zawodnicza płyta World Cup pod wiązaniem. Osadzenie krawędzi dodatkowo wzmocnione warstwą titanalu. W tym roku wzbogacone nowym, pierwszym niezawodnie działającym w przestrzeni 3D tłumikiem drgań montowany na narcie – UVO – Ultimate Vibration Object, Są stabilne, precyzyjne, łatwo inicjują wiraże. Pewnie prowadzą się przy dużych prędkościach. Są niesłychanie dynamiczne. Przyciągają wzrok wyrazistą grafiką w zdecydowanych kolorach. Narty dla elitarnego grona narciarzy dysponujących doskonałym przygotowaniem fizycznym i nienaganną techniką. Do kompletu zalecamy dobór płyty World Cup oraz wiązań Marker X-Cell 16.0 – wiązania z unikalnym tłumikiem zdolnym do selektywnego tłumienia drgań i zwiększonym bezpieczeństwem.
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
UVO
Wibracje powstają, gdy narta wchodzi w interakcję z nierównym terenem. Co zatem wyróżnia technologię U.V.O. na tle konkurencyjnych rozwiązań mających wyeliminować ten niepożądany efekt? Przede wszystkim, tradycyjne systemy tłumienia zmniejszają drgania jedynie w osi pionowej, natomiast unikalna technologia U.V.O. 360 º (Ultimata Vibration Object) minimalizuje wibracje we wszystkich kierunkach. Jak? Poprzez opóźnianie reakcji drgań. Redukcja pionowych drgań zapewnia większą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością, podczas gdy redukcja wibracji poziomych gwarantuje mniejsze "kłapanie" na nierównej powierzchni. Co więcej, U.V.O. absorbuje drgania na długości całej narty, przez co trzymanie krawędzi jest bardziej efektywne.
W Speedwall Multilayer Woodcore boczne warstwy narty są z twardszego drewna, co w połączeniu z bardziej elastycznym, lżejszym drewnem zastosowanym wewnątrz rdzenia, zapewnia wiele zalet. Część liściastego drewna przylegająca bezpośrednio do ścianki bocznej wpływa na większą transmisję mocy, poprawia przyczepność krawędzi i podtrzymuje krawędź zewnętrzną. Niska waga części drewna iglastego pośrodku nart przynosi większą zwinność, zwrotność i zmniejsza całkowitą wagę. Połączenie obu typów drewna biegnących przez całą długość narty przyczynia się do optymalnego rozkładu sztywności, zwiększając precyzję skrętu. Jest to pierwsza i jedyna technologia ścian bocznych i rdzenia, przeznaczona do agresywnej jazdy na nartach, kiedy to o zwycięstwie mogą zadecydować setne sekundy.