Genialne narty! Oddają w 100% filozofię Völkl tworzenia nart – PERFECT SETUP – optymalną harmonizację w najdrobniejszym szczególe wszystkich elementów konstrukcji nart: materiałów, technologii, geometrii, profilu, rdzenia, wiązań, wagi. Tegoroczny model jest zdecydowanie najlepszym w swojej historii. Ma wszystkie najlepsze i najnowsze rozwiązania techniczne Völkla – rdzeń Speedwall 2.0 wspierany „wewnętrznym sidewallem” z twardszego drewna bukowego, wydłużony profil Tip&Tail Rocker, Speed Tip – bardziej płasko wyłożony dziób, tłumik drgań UVO redukujący wibracje, wiązania rMotion 2.0 – lżejsze o 200g i szersze o 22% od poprzednich. Code L mają w sobie moc, dynamikę, skrętność i stabilność. Stworzone do szybkiej jazdy, niezawodne w każdych warunkach, na każdym stromym stoku. Dają możliwość jazdy różnymi stylami i zmiennym promieniem skrętu. Dzięki ogromnej wszechstronności CODE SPEEDWALL L UVO są spełnieniem marzeń wszystkich dobrych narciarzy i są często wybieranym modelem przez instruktorów narciarstwa.
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
UVO
Wibracje powstają, gdy narta wchodzi w interakcję z nierównym terenem. Co zatem wyróżnia technologię U.V.O. na tle konkurencyjnych rozwiązań mających wyeliminować ten niepożądany efekt? Przede wszystkim, tradycyjne systemy tłumienia zmniejszają drgania jedynie w osi pionowej, natomiast unikalna technologia U.V.O. 360 º (Ultimata Vibration Object) minimalizuje wibracje we wszystkich kierunkach. Jak? Poprzez opóźnianie reakcji drgań. Redukcja pionowych drgań zapewnia większą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością, podczas gdy redukcja wibracji poziomych gwarantuje mniejsze "kłapanie" na nierównej powierzchni. Co więcej, U.V.O. absorbuje drgania na długości całej narty, przez co trzymanie krawędzi jest bardziej efektywne.
W Speedwall Multilayer Woodcore boczne warstwy narty są z twardszego drewna, co w połączeniu z bardziej elastycznym, lżejszym drewnem zastosowanym wewnątrz rdzenia, zapewnia wiele zalet. Część liściastego drewna przylegająca bezpośrednio do ścianki bocznej wpływa na większą transmisję mocy, poprawia przyczepność krawędzi i podtrzymuje krawędź zewnętrzną. Niska waga części drewna iglastego pośrodku nart przynosi większą zwinność, zwrotność i zmniejsza całkowitą wagę. Połączenie obu typów drewna biegnących przez całą długość narty przyczynia się do optymalnego rozkładu sztywności, zwiększając precyzję skrętu. Jest to pierwsza i jedyna technologia ścian bocznych i rdzenia, przeznaczona do agresywnej jazdy na nartach, kiedy to o zwycięstwie mogą zadecydować setne sekundy.