Targi ispo summer odbędą się w br. po raz pierwszy na przełomie lipca i sierpnia. Tę decyzję podjęła 8 października 2002 jednomyślnie na swoim nadzwyczajnym posiedzeniu komisja robocza targów ispo, składająca się z przedstawicieli środowisk opiniotwórczych (opinion leader) wszystkich ważnych segmentów branżowych oraz przedstawicieli wszystkich instytucji niemieckiego handlu artykułami sportowymi.
Podstawą dla podjęcia tej ważnej decyzji było zgodne zainteresowanie przemysłu i handlu organizowaniem targów we wcześniejszym terminie. Przemysł potrzebuje tak szybko jak to tylko możliwe poznać pierwsze opinie i reakcje handlowców z branży sportowej na nowe kolekcje i produkty, aby móc skonkretyzować rodzaj i zakres zamówień produkcyjnych.
Wcześniejszy termin organizacji targów ispo summer wiąże się dla producentów z brakiem konieczności urządzania poprzedzających targi prezentacji wyrobów i zapewni tym samym szybszy dopływ informacji nie tylko do wielkich organizacji handlowych, ale również do małych i średnich sklepów specjalizujących się w artykułach sportowych prowadzonych przez indywidualnych przedsiębiorców. Zapobiegnie to tym samym powstawaniu zwłoki informacyjnej.
Handlowcy z branży sportowej muszą mieć możliwie najlepszy przegląd trendów i nowych kolekcji przed zasadniczą fazą składania zamówień, muszą mieć informację oraz orientację, aby z powodzeniem wybierać i zamawiać asortymenty towarów.
Przesunięcie terminu organizacji targów uwzględnia również w pełnej mierze złożony i skomplikowany kalendarz dni wolnych od pracy w Europie, dzięki czemu łatwiej będzie wszystkim ważnym przedstawicielom europejskiej branży artykułów sportowych uczestniczyć w tych tak ważnych targach.
Spełniając w coraz większym stopniu funkcję aktualnej platformy informacyjnej i miejsca kontaktów, sama koncepcja targów zakłada jeszcze wyraźniejsze dyktowanie trendów.
Manfred Wutzlhofer, prezes zarządu Messe München GmbH stwierdził: "Targi ispo są imprezą informacyjną. To jej podstawowa funkcja i aby móc jej sprostać, ispo musi być organizowane na początku sezonu oraz w przededniu różnych krajowych i międzynarodowych terminów poprzedzających składanie zamówień. Szeroko pojęta branża handlu artykułami sportowymi musi mieć na targach ispo summer możliwość dokonania całościowego przeglądu nowości we wszystkich asortymentach, zanim rozpocznie proces podejmowania decyzji. Oglądanie, planowanie, budżetowanie, zamawianie - taka jest prawidłowa kolejność. Rozwiązanie dotyczące terminu odpowiada naszemu nastawieniu na najważniejszą funkcję ispo, to jest na informację. Wiodące targi branży muszą się odbywać na początku sezonu, zapewniając tym samym we właściwym czasie komunikację z całą branżą handlu artykułami sportowymi i stając się tym samym podstawą powodzenia działań marketingowych i koncepcji serwisowych."
Werner Haizmann, prezes VDS, (Związek Niemieckiego Specjalistycznego Handlu Artykułami Sportowymi Verband Deutscher Sportfachhandel) i FEDAS, Europäische Vereinigung der Sporthändlerverbände (Europejskie Zrzeszenie Związków Handlowców Branży Sportowej) powiedział: "W latach minionych małe i średnie przedsiębiorstwa bywały często w gorszej sytuacji, ponieważ wielu oferentów wcześniej organizowało prezentacje informacyjne w centrach zamówień dużych klientów. Rozstrzygnięcie dotyczące zmiany terminu ponownie wprowadza równość szans, ponieważ w jednym momencie zachodzi komunikacja z całą branżą handlu artykułami sportowymi. Dlatego też europejskie i niemieckie stowarzyszenia handlu artykułami sportowymi przyjęły z zadowoleniem zmianę terminu ispo summer."
Klaus Jost, prezes INTERSPORT Deutschland eG: "ispo jako wiodące w skali światowej targi sportowe ugruntowują swoją wysoką pozycję, otwierając swoje podwoje na początku procesu zbierania informacji i składania zamówień w branży, a nie w trakcie lub pod koniec tego procesu. W związku z tym, Intersport eG z zadowoleniem przyjęło do wiadomości ustalenie nowego terminu ispo summer, nawet jeżeli na skutek nie dostatecznie wczesnej informacji o przesunięciu terminu targów dla niektórych uczestników rynku zaistnieją pewne problemy, które trzeba będzie wspólnie rozwiązać."
Wolfgang Schnellbügel, prezes zarządu Sport 2000 Deutschland GmbH: "SPORT 2000 popiera przesunięcie terminu ispo summer, ponieważ umocni to ich status jako wiodących targów w skali europejskiej. Należy założyć, że wielu wiodących producentów, którzy w ostatnich latach nie byli obecni na targach w Monachium, powrócą na nie. Będzie to również szansa dla branży handlu artykułami sportowymi, aby móc na czas zapoznać się z nowościami i trendami i do wykorzystania ferii marketingowej zorganizowanej przez producentów oraz przekształcenia jej w wydarzenie sezonu dla całej branży sportowej."
Hans Conrad, Sport Conrad Penzberg: "Nowy termin targów ispo summer jest idealnym momentem do zbierania optymalnych informacji rynkowych i będzie to dla nas doskonałą pomocą w podejmowaniu decyzji."
Również Joachim Schröder, dyrektor działu zakupów Karstadt AG i Edwin Kroker, szef głównego działu zakupów Kaufhof Warenhaus AG, potwierdzają: "W pełni akceptujemy tę decyzję. Nowy termin ispo summer ustalony na koniec czerwca został absolutnie prawidłowo umiejscowiony w całym procesie składania zamówień."
Alan Tigen, dyrektor generalny Eurosima: "Brawo, to doskonały termin, na który europejscy dostawcy sprzętu surfingowego oczekiwali już od dawna. Pasuje on doskonale do naszego cyklu sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że ta decyzja wzmocni w przyszłości wiodącą pozycję board_ispo na świecie, jako numer jeden pośród imprez handlowych dla producentów desek."
Giancarlo Zanatta, prezes Assosport i CEO Technica-Gruppe: "Dla włoskiego przemysłu artykułów sportowych przesunięcie edycji targów na wcześniejszy termin to decyzja, której domagaliśmy się już wielokrotnie w przeszłości. Cieszymy się, że dzięki temu ispo będzie mogło lepiej spełnić swoje najważniejsze zadanie, a mianowicie zapewnić w odpowiednim czasie pełną informację. W niedzielę 12 października 2002 zgromadzenie członków Assosport w Treviso przyjęło tę decyzję owacjami."
Alberto S. Bichi, sekretarz generalny FESI: "Europejski przemysł artykułów sportowych zdecydowanie popiera nowy termin. ispo ma teraz doskonałą pozycję i może pomóc dostawcom oraz handlowi w optymalizacji zbierania informacji i procesu zamówień."
Marc Puig, prezes AFYDAD: "Gratulacje w związku z podjęciem decyzji. Hiszpański przemysł artykułów sportowych przyjął z zadowoleniem ten termin, który postulowaliśmy już od wielu lat. Ta decyzja jednoznacznie wzmocni pozycję ispo, jako jedynych wiodących targów w skali międzynarodowej."
Martin Kössler, członek zarządu Scandinavian Outdoor Group i dyrektor eksportu Haglöfs: "Byliśmy zachwyceni, gdy dowiedzieliśmy się o nowym terminie targów ispo. Jest to trudna i kontrowersyjna decyzja, ale osobiście zgadzam się, że pomoże to odnowić znaczenie targów handlowych. Dla nas ważnym zdaje się być fakt, że branża artykułów sportowych będzie miała na początku nowego sezonu możliwość dostępu do przeglądu trendów, innowacji i alternatyw. Zastąpi to wiele oddzielnych wizyt tak sprzedawcom jak i kupującym, oszczędzi jednym i drugim wiele czasu, pieniędzy i będzie korzystne dla środowiska; taką rolę winny spełniać targi handlowe. Obecnie targi ważne są bowiem nie tylko z punktu widzenia składania zamówień, ale przede wszystkim ze względu na możliwośc spotkań i aktualizacji wiedzy o produktach."
Christiane Rauch, dyrektor marketingu Activewear/Swimwear Mid Europe DuPont Textiles & Interiors: "Sport określa dziś kierunki w szczególności dla całej branży tekstylnej. Branża sportowa potrzebuje forum innowacji oraz międzynarodowego miejsca spotkań. W szczególności dla handlu jest to bez wątpienia nadzwyczaj ważne, że ispo będzie odbywało się na początku sezonu zakupów. ispo jako jedyne międzynarodowe targi sportowe mogą bez wątpienia być taką platformą. Dla nas jako producenta tekstyliów przełożenie targów na wcześniejszy termin jest również korzystne, bowiem umożliwi nam wcześniejsze zajęcie się koncepcjami produktów i ich promocji wspólnie z naszymi partnerami z branży włókienniczej i z handlu. Wcześniejszy termin jest jednak prawdziwym wyzwaniem dla branży materiałowej w zakresie projektowania nowych tkanin."
Sauro Mambrini, CEO Champion Europe S.A.: "Nowy termin ispo summer to właściwa decyzja. ispo jako wiodące targi muszą ustalać w europejskiej branży artykułów sportowych termin pilotażowy ukończenia nowych kolekcji."
Kolejne trzy terminy ispo summer:
2003: 29 czerwca - 1 lipca 2004: 27 -29 czerwca 2005: 26 - 28 czerwca
Targi będą odbywały się co roku od niedzieli do wtorku.
|