(skionline.pl) Już siedem razy ispo wspólnie z firmą DuPont organizowało start-up contest "ispo DuPont BrandNew". 40 wystawców wybranych spośród 151 zgłoszonych, zaprezentowało w lutym, na ostatniej edycji targów ispo winter 03 swoje kreatywne pomysły i produkty w ramach międzynarodowego konkursu dla młodych przedsiębiorców i innowatorów z branży artykułów sportowych i mody sportowej. Trzy zwycięzskie firmy cytowane poniżej są przykładem sukcesów osiąganych przez wystawców wybranych w ramach "ispo DuPont BrandNew":
Ocean Rodeo (USA) - zwycięzca kategorii DuPont Safety Awards Zespół Richarda Myerscougha opracował drążek łączący kite z kiterem, rozwiązując w nowatorski sposób kwestię bezpieczeństwa, wykorzystując ocześnie naturalny odruch kite-bordzisty; w krytycznej sytuacji kiter odruchowo odpycha drążek od siebie, dzięki czemu zostaje uruchomiony prosty mechanizm oddzielający linkę kite’a od kitera. Dzięki zastosowaniu specjalnej linki na ramieniu (działającej podobnie jak linka u stopy osoby uprawiającej windsurfing) kite pozostaje po upadku połączony z kiterem.
Richard Myerscough, prezes Ocean Rodeo, był nadzwyczaj zadowolony ze swojego sukcesu na targach ispo: "Nawiązaliśmy więcej kontaktów handlowych, niż byliśmy w stanie obsłużyć w ciągu czterech dni targów. Dwadzieścia cztery godziny na dobę prowadziliśmy niezwykle owocne rozmowy. W ciągu czterech dni nawiązaliśmy kontakty z ponad 100 indywidualnymi handlowcami i otrzymaliśmy prawie 40 zapytań od patnerów zajmujących się dystrybucją na całym świecie; do tego dochodzą oczywiście liczne kontakty z prasą. Możliwość prezentacji w ramach BrandNew na targach ispo winter 03 nadała naszym interesom nadzwyczajny rozmach."
Tripendo (Niemcy) - zdobywca nagrody Thermolite Hardware Summer Awards Całkowicie nową koncepcję roweru o przemyślanej konstrukcji zaprezentowała firma Tripendo. Do kierowania Tripendo służą dwa niezależne drążki: lewy kieruje skrętem w prawo lub w lewo, a prawy ustala położenie pochylenia pojazdu w skręcie, umożliwiając jazdę w sportowym nachyleniu do 26°. Lekka konstrukcja z włókien węglowych, zapewniająca dużą stabilność przy jeździe na zakrętach w połączeniu z udanym, nowym układem kierowania, czyni z Tripendo niezwykle dynamiczny pojazd.
Bernd Krieg z działu marketingu i dystrybucji Tripendo mówi o swoim sukcesie na tegorocznej edycji targów ispo: "ispo zakończyło się dla nas - w szczególności z punktu widzenia PR - pełnym sukcesem. Wiele artykułów i informacji spopularyzowało nasze przedsiębiorstwo, a rozmowy i dyskusje z potencjalnymi interesentami są jeszcze w toku. Uważamy, że konkurs Brandnew jest naprawdę super. Pomoc młodym przedsiębiorcom na starcie to naprawdę dobry pomysł."
Sweet (Norwegia) - zwycięzca CoolMax Sportswear Accessories Awards Norweska firma SWEET opracowała nowe kaski dla snowbordzistów i narciarzy uprawiających freestyle. Do wzmocnienia skorupy wykorzystano takie materiały jak TEPEX i włókna węglowe, które gwarantują nadzwyczaj wysoką odporność na uszkodzenia również w ekstremalnie niskich temperaturach. Za wzornictwo firma SWEET otrzymała już norweską nagrodę "Norwegian Design Award". Perfekcyjna jakość wykonania kasków, czyni z nich małe dzieła sztuki. Ponadto nowatorska konstrukcja kasku zmniejsza o prawie połowę jego objętość w porównaniu z innymi dostępnymi wyrobami.
Atle Enberget, dyrektor zarządzający firmy Sweet, powiedział o swoim udziale w konkursie Brandnew na targach ispo: "Po naszym udziale w targach ispo obiecywaliśmy sobie wzrostu obrotów we wszystkich działach i mogę naprawdę powiedzieć, że pod wieloma względami umożliwiło nam to dokonanie międzynarodowego przełomu. Były to cztery dni niezwykłego sukcesu i teraz rozpoczniemy budowę naszej europejskiej sieci dystrybucji na wszystkich kluczowych rynkach. Niektóre z umów zostały już podpisane, a wiele następnych jest przygotowywane. Nasz sukces na ispo zmienił nasz harmonogram i jestem pewien, że wiele spraw potoczy się teraz znacznie szybciej, niż tego oczekiwaliśmy."
Już po raz któryś z rzędu ispo i DuPont zorganizowały konkurs Brand New Awards, aby pomóc młodym przedsiębiorcom w nawiązaniu wielu obiecujących kontaktów i w światowym spopularyzowaniu ich nowatorskich produktów.
Prekursorzy nowych trendów czekają już na swoją kolejkę w ósmej z rzędu edycji konkursu. Uwaga, tylko ci, którzy zgłoszą w terminie swoją kandydaturę, będą mogli skorzystać z możliwości, które oferuje "ispo DuPont BrandNew Awards". Warunki uczestnictwa:
- Marka lub przedsiębiorstwo muszą mieć mniej niż 4 lata, - Produkt, marka lub dyscyplina sportowa są nowe lub nowatorskie, - Marka lub przedsiębiorstwo nie były jeszcze wystawcami na targach ispo 4 kwietnia 2003 upływa termin składania zgłoszeń do letniej edycji konkursu ispo DuPont Brandnew Awards w ramach ispo summer 03.
Organizatorzy konkursu: ispo DuPont BrandNew Awards c/o Hansen+Heinz SportsMarketing GmbH Sigmun-Riefler-Bogen 2 D-81829 München Call +49 89 944 196-0 info@ispo-brandnew.com
|