Liczby mówią same za siebie: 3.741.680 graczy w golfa i 6.105 pól golfowych zrzeszało w marcu 2003 Europejskie Stowarzyszenie Golfowe European Golf Association. DGV - Niemiecki Związek Golfa (Deutscher Golf Verband) zamknął rok 2002 liczbą 428.076 zrzeszonych golfistów (wzrost o 29.060 osób i tym samym o 7,3% w porównaniu z rokiem 2001) i 633 pól golfowych (wzrost o 14 pól gol-fowych i tym samym o 2,3% w porównaniu z rokiem 2002).
Tym samym Niemcy są na trzecim miejscu za Anglią liczącą 863.357 graczy w golfa i Szwecją, która ma 574.471 golfistów. Natomiast pod względem licz-by pól do golfa Niemcy są na drugim miejscu po Anglii, gdzie jest ich 1.896. Procentowy udział osób grających w golfa w Niemczech odniesiony do liczby mieszkańców wynosi 0,52%, w Anglii 1,73%, a w Szwecji 6,38%.
Golf jako sport ma znaczne możliwości rozwoju. Międzynarodowa branża golfowa jest bardziej dynamiczna niż kiedykolwiek; tak będzie również na targach GOLF EUROPE 2003. Dynamiczny rozwój sportu golfowego znalazł swoje odzwierciedlenie w odpowiednim segmencie europejskiej platformy informacyjnej i handlowej branży; w ubiegłym roku po raz pierwszy na tere-nach targowych Neue Messe München zorganizowano międzynarodowe specjalistyczne targi golfowe.
Od niedzieli 5 października do wtorku 7 października 2003 odbędzie się 11 edycja Międzynarodowych Targów Golfowych GOLF EUROPE. Na terenach targowych Neue Messe München wystawcy mają do dyspozycji 22.000 m2 powierzchni wystawienniczej. Oczekuje się ponad 300 wystaw-ców z ponad 30 krajów, który zaprezentują międzynarodowym handlowcom swoje innowacyjne rozwiązania dotyczące kijów do golfa, wyposażenia, piłe-czek golfowych, kolekcji mody golfowej, nowych trendów panujących w obu-wiu, akcesoriów: rękawiczki i torby. Kompleksowość oferty dla sportu golfo-wego czyni z targów GOLF EUROPE 2003 najważniejsze i najbardziej efek-tywne miejsce spotkań całej branży.
W hali B6 będą reprezentowani renomowani producenci mody, tacy jak Bal-ly, Bogner, Burberrys, Chervo, Conte of Florence, Cutter & Buck, Genuin, Golfino, La Perla, Lyle & Scott, Pringle of Scotland i inni, oraz producenci sprzętu i dystrybutorzy literatury poświęconej golfowi oraz turystyce związa-nej z golfem. W przerwach Putting Green będzie organizował małe ćwiczenia praktyczne.
W hali B5 zaprezentują się firmy z działu sprzętu, między innymi: Acushnet, Addidas, Taylor Made, Bridgestone, Callaway, Cobra, Dunlop, Foot-Joy, Mi-zuno, Nike, Orlimar, Srixon, Titleist und Wilson. Na powierzchni 600 m2 in-door driving range będzie można w praktyce przetestować nowe kije i piłecz-ki golfowe.
Po raz pierwszy w przededniu targów GOLF EUROPE odbędzie się na mo-nachijskich terenach targowych konferencja "PGA of Europe Teaching & Coaching Conference". Od czwartku 2 października do soboty 4 paździer-nika w międzynarodowym centrum kongresowym International Congress Center Munich obecni będą najlepsi na świecie zawodowi gracze w golfa. Imprezę otworzą Sir Michael Bonallack, prezydent PGA of Europe, Donato di Ponziano, Joint Deputy Chairman of the PGA of Europe i Stefan Quirmbach, prezydent PGA of Germany. Motto imprezy brzmi "The Complete Golfer". Oczekuje się przybycia ok. 1.000 uczestników i ok. 15 renomowanych referentów, światowej czołówki graczy w golfa i sportowców, którzy zajmą się tytułowym tematem. Konferen-cja zajmie się takimi tematami jak technika, sprawność fizyczna, dydaktyka, kwestie psychologiczne oraz sprzęt. Swoje przybycie potwierdzili mistrz Dave Pelz, psycholog golfa - dr Richard Coop - oraz specjalista od biomechaniki i analizy techniki uderzenia - dr Ralph Mann. Szczegółowe informacje na te-mat "PGA of Europe Teaching & Coaching Conference" dostępne są pod adresem www.pga.de.
Targi GOLF EUROPE są targami specjalistycznymi dla zawodowców z bran-ży, oznacza to, że wstęp na targi będą mieli wyłącznie handlowcy z branży. Tym samym targi te stały się obligatoryjnym terminem dla całej branży golfo-wej w Europie, a udział specjalistów z branży zapewnia atmosferę intensyw-nej pracy. Wstęp na targi mają wyłącznie zawodowi gracze w golfa, ich asystenci i uczniowie, członkowie PGA of Europe, właściciele sklepów z profesjonalnym sprzętem i ich pracownicy oraz autoryzowani handlowcy z działów zakupu sprzętu sportowego, domów towarowych, handlu wysyłkowego, specjaliści ds. zakupów ze związków sportowych itp.
Nie tylko doskonałe kontakty, ale również wszechstronna koncepcja usług i świadczeń, atrakcyjna architektura, optymalna infrastruktura i doskonałe po-łączenia komunikacyjne, kompletne wyposażenie techniczne oraz funkcjo-nalność Nowych Terenów Targowych Neue Messe München dają szanse na powodzenie.
Ekskluzywny program ramowy targów GOLF EUROPE 2003, dyskusje z fa-chowcami, wykłady i seminaria oraz księgarnia GOLF EUROPE Bookshop wzbogacą najważniejsze targi specjalistyczne o istotne dla branży informacje merytoryczne. PGA of Europe zorganizuje program seminaryjny dla zawo-dowców i handlowców, poświęcony aktualnym tematom branży.
Szczegółowe informacje o targach GOLF EUROPE 2003 są dostępne pod adresem www.golf-europe.com. Zdjęcia przeznaczone do użytku redakcyj-nego można ściągnąć z internetu w formie download z archiwum fotograficz-nego referatu prasowego.
|