Racetiger SL od lat bryluje w teście, tak więc 3. miejsce nie jest zaskoczeniem. Flagowa narta Voelkla zdobyła doskonałe noty, a jurorzy nie mogli dopatrzyć się w nich słabych stron. Zwinne, skrętne i bardzo dynamiczne. Sprzęt, który możemy polecić z czystym sumieniem.
Parametry testowanej narty: - długość: 165 cm - promień: 12.7 m - taliowanie: 123-68-104
Harmonijne slalomki. Kontynuacja zeszłorocznej konstrukcji: technologia Speedwall 2.0 - drewniany rdzeń wspierany "wewnętrznym sidewallem" z twardszego drewna bukowego, profil Tip Rocker ułatwiający rozpoczęcie skrętu, bezpieczne wiązanie Rmotion 2.0 z funkcją Grip Walk, najszybszy ślizg P-Tex 4500, warstwa titanalu, pełen sidewall oraz tłumik UVO skutecznie minimalizujący drgania. Perfekcyjnie trzymają krawędzie, dynamiczne, szybkie, stabilne w skrętach. Płynnie przechodzą ze skrętu w skręt, ale nie zostawaj na tyłach! Najwyższa ocena w grupie nart slalomowych w testach NTN. Te narty dadzą Ci ogromną przyjemność z jazdy!
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
UVO
Wibracje powstają, gdy narta wchodzi w interakcję z nierównym terenem. Co zatem wyróżnia technologię U.V.O. na tle konkurencyjnych rozwiązań mających wyeliminować ten niepożądany efekt? Przede wszystkim, tradycyjne systemy tłumienia zmniejszają drgania jedynie w osi pionowej, natomiast unikalna technologia U.V.O. 360 º (Ultimata Vibration Object) minimalizuje wibracje we wszystkich kierunkach. Jak? Poprzez opóźnianie reakcji drgań. Redukcja pionowych drgań zapewnia większą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością, podczas gdy redukcja wibracji poziomych gwarantuje mniejsze "kłapanie" na nierównej powierzchni. Co więcej, U.V.O. absorbuje drgania na długości całej narty, przez co trzymanie krawędzi jest bardziej efektywne.
W Speedwall Multilayer Woodcore boczne warstwy narty są z twardszego drewna, co w połączeniu z bardziej elastycznym, lżejszym drewnem zastosowanym wewnątrz rdzenia, zapewnia wiele zalet. Część liściastego drewna przylegająca bezpośrednio do ścianki bocznej wpływa na większą transmisję mocy, poprawia przyczepność krawędzi i podtrzymuje krawędź zewnętrzną. Niska waga części drewna iglastego pośrodku nart przynosi większą zwinność, zwrotność i zmniejsza całkowitą wagę. Połączenie obu typów drewna biegnących przez całą długość narty przyczynia się do optymalnego rozkładu sztywności, zwiększając precyzję skrętu. Jest to pierwsza i jedyna technologia ścian bocznych i rdzenia, przeznaczona do agresywnej jazdy na nartach, kiedy to o zwycięstwie mogą zadecydować setne sekundy.