skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo winter 09 - największe na świecie targi poprawiają nastroje w branży sportowej

2009.02.11
• Bardzo dobra frekwencja odwiedzających targi
• Pomimo strajku, ponad 60 tys. osób ze 100 krajów odwiedziło targi
• Produkty przyjazne środowisku w centrum uwagi ispo
ispo - najważniejsze w branży sportowej Branżowe Targi Sprzętu Sportowego i Mody Sportowej odbyły się w Monachium w terminie 1 - 4 lutego 2009. Była to 69. edycja targów. Pomimo strajku komunikacyjnego MVG w Monachium, na Nowe Tereny Targowe dotarło ponad 60 tys. zwiedzających, którzy do stolicy Bawarii przyjechali ze 100 krajów (w 2008 roku - 64 tys. zwiedzających ze 113 krajów). Na powierzchni 185 tys. m² najnowsze trendy w sprzęcie i modzie sportowej zaprezentowało 1950 wystawców z 50 państw (w 2008 roku - 2026 wystawców z 47 państw).

Podobnie jak w latach poprzednich, targi miały międzynarodowy charakter - niemal 66 proc. osób odwiedzających stanowili obcokrajowcy; wśród wystawców kapitał zagraniczny reprezentowało 83 proc. firm. W ubiegłym roku proporcje te wynosiły 70 / 84 proc.

Wysokie oceny i wyrazy zadowolenia z przebiegu ispo winter 09 zgodnie wyrazili zarówno wystawcy, jak i odwiedzający targi. Tak pozytywne nastroje wśród specjalistów z branży wynikają z kilku faktów - dobrego pod względem handlowym aktualnego sezonu zimowego, oraz wysokiemu poziomowi imprezy i różnorodności oferty prezentowanej na targowych stoiskach w Monachium.

Szczególnie poszukiwane są produkty określane mianem przyjaznych środowisku. Natomiast jednymi z najlepiej sprzedawanych dziś akcesoriów sportowych, bez wątpienia są kaski i protektory. Biorąc pod uwagę wspomniane trendy, coraz więcej producentów inwestuje w rozwój nowoczesnych produktów, które - prócz zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony - spełniają oczekiwania klientów w zakresie wzornictwa i wygody użytkowania.

Najczęściej poruszanym tematem była kwestia ochrony środowiska i produktów ekologicznych. W tym roku targi ispo winter po raz pierwszy wyróżniły prestiżową nagrodą - Eco Responsibility Award - firmy, które tworzą produkty przyjazne środowisku i dla których ochrona ekosystemu jest równie ważna, jak dobra kondycja przedsiębiorstwa.

Branża doceniła zalety produktów, które nie naruszają równowagi ekologicznej; coraz więcej firm sięga po naturalne, ulegające biodegradacji materiały, a które pod kątem funkcjonalności i estetyki tak samo dobrze sprawdzają się jak ich "sztuczne" odpowiedniki.

O dobrej passie mogą mówić firmy Outdoorowe. Odzież dla osób aktywnych - zarówno w latach poprzednich, jak i podczas tegorocznej edycji ispo - to jeden z najważniejszych segmentów na targach.

Manfred Wutzlhofer, CEO Messe München GmbH mówi - Cieszymy się, że targi ispo winter 09 i biznes sportowy to wciąż dobrze radząca sobie gałąź przemysłu; wiadomości o ogólnoświatowym kryzysie dochodzą przecież zewsząd, dlatego prognozy przed tegoroczną edycją ispo nie były optymistyczne. Atmosfera podczas targów była jednak bardzo dobra, co zawdzięczmy m.in. udanemu sezonowi zimowemu. Wielu producentów, biorąc pod uwagę modę i styl życia swej grupy docelowej zainwestowało w rozwój nowych produktów. Eksperci z branży sportowej chętnie chłonęli nowe trendy i oglądali nowe kolekcje, wyrażając ogromne zainteresowanie nowościami.

Komentarze i opinie:

- Mieliśmy dużo więcej kontrahentów, niż podczas zeszłorocznej edycji targów - Didi Serena, Dyrektor Generalna Lasse Kjus, LK International.

- Odwiedziło nas mnóstwo zagranicznych kontrahentów; ilość "cennych" kontaktów w tym roku jest naprawdę duża - Christophe Weissenberger, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, Spyder Europe AG.

- Podczas wszystkich targowych dni odnotowywaliśmy wizyty bardzo ważnych kontrahentów; otrzymaliśmy również wiele propozycji nawiązania współpracy. Decyzja o wystawieniu Etnie na ispo winter 09 okazała się bardzo trafna; miło patrzeć jak personel uwija się przy sporządzaniu zamówień. - Jenny Ahnell, European Marketing Manager, Etnies/ Thirty Two, Sole Technology

- Więcej kontrahentów i więcej owocnych spotkań, niż w 2008 - Angela Vögele, PRManager, Deuter GmbH & Co. KG

- Pozytywny, optymistyczny nastrój; nie było zbyt wiele gadania a propos kryzysu. Przynajmniej ja tego nie odczułem - Rolf Eberhard, Marketing Director, Lowa Sportschuhe GmbH.

- Biorąc pod uwagę medialny szum o globalnym kryzysie, zaskoczyła mnie pozytywna atmosfera i dobre nastroje wśród wystawców i odwiedzających targi. Pod względem liczby nowych kontaktów, targi oceniam bardzo pozytywnie - Anian Thrainer, GF Amplid GmbH & Co. KG.


Allied Partners (UK Independent Retail Buying Group)
- Pomijając wielką rolę targów w zakresie pozyskiwania nowych klientów, współpraca z ispo ma wielką rolę w komunikacji z naszymi partnerami handlowymi na międzynarodowym poziomie. W tym roku udało nam się spotkać z kolejnymi wielkimi graczami na europejskim rynku, by wymienić tylko Lex, czy Euretco; ispo dostarcza wyśmienitej platformy do wymiany informacji i pomysłów - Adrian Pointer, Managing Director, Simply Sports Limited

ISRA (Ireland’s independent sports retail buying association)
- Firmy obecne na ispo powinny wykorzystać targi; to jedyna tak znacząca impreza na świecie dla branży sportowej. Handlowcy dostają wyjątkową szansę, by w jednym miejscu zapoznać się z całym wachlarzem kolekcji pochodzących z różnych części świata, a nie tylko lokalnego rynku. Dzięki temu mają szansę lepiej przeanalizować ofertę i znaleźć inspirację do dalszej pracy - Tom Foley, ISRA Coordinator, ISRA.

Westbeach
- Dołączając do grona firm z segmentu boardsports na ispo nie występujesz wyłącznie w roli wystawcy. To niebywała okazja, by w danym czasie znaleźć się wśród ludzi, którzy mają wspólne poglądy, dążenia i doskonale się rozumieją. Innymi słowy, właściwi ludzie we właściwym miejscu. Świadomość organizatorów ispo dot. stylu bycia i kultury ludzi z branży boardsports jest wyśmienita. Co więcej, 30. rocznica istnienia naszej firmy nie uszła uwadze organizatorom ispo, którzy w Monachium przyznali nam prestiżowe wyróżnienie - Ed Seymour, Sales Director, Westbeach.

ispo winter 2010 - kolejne, już 70. Branżowe Targi Sprzętu Sportowego i Mody Sportowej odbędą się w terminie 7 - 10 lutego 2010 na Nowych Terenach Targowych w Monachium.

Źródło: Messe Muenchen GmbH

skionline.pl

powrót

Zobacz
ispo 09 - Outdoor Fashion Show
ispo 09 - Outdoor Fashion Show
ispo 09 - Outdoor Fashion Show
Lange kolekcja 09/10
Lange kolekcja 09/10
Lange kolekcja 09/10
Fischer kolekcja 09/10
Fischer kolekcja 09/10
Fischer kolekcja 09/10
Head 09/10 - nowe buty Vector 120
Head 09/10 - nowe buty Vector 120
Head 09/10 - nowe buty Vector 120
Rossignol 09/10 - narty
Rossignol 09/10 - narty
Rossignol 09/10 - narty
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


zobacz wszystkie galerie