Trzy lata po premierze nart z linii Speedwave przyszedł czas na gruntowne odświeżenie kolekcji. Na targach ispo winter przyglądamy się z bliska efektom liftingu tej niezwykle mocnej serii nart Elana.
O zaletach nart z linii Speedwave nikogo, kto lubi dynamiczną jazdę, przekonywać specjalnie nie trzeba. Prócz dobrych opinii użytkowników o jakości tych nart świadczą najlepiej nagrody, jakie linia ta w ciągu swego stosunkowo krótkiego istnienia zdążyła zgromadzić na koncie (European Ski Award, Medal of Exellence, nagroda Reddot, German Design Award i in.).
Linię Speedwave na sezon 2009/10 tworzą cztery modele, z których każdy doskonale radzi sobie zarówno w krótkim, jak i w długim skręcie. Ta wiadomość nie zdziwi jednak nikogo, kto miał okazję pojeździć na wcześniejszych modelach z tej serii. Co różni nowe Elany od poprzedniczek, to system WaveFlex, a raczej jego zmodyfikowana wersja. Dzięki wprowadzonym udoskonaleniom nowe modele zyskują dodatkowo na dwóch parametrach: elastyczności wzdłużnej i sztywności poprzecznej. Narta łatwiej wchodzi w skręt, a przy szybkiej jeździe na stromych i oblodzonych trasach zachowuje się bardziej stabilnie.
Topowy model serii - Speedwave 14 - poza systemem WaveFlex wyposażony jest w technologię Fusion; posiada rdzeń typu Power Woodcore, wzmocnienie Dual Titanium i ściany boczne typu race.
Joanna Szpakowicz / skionline.pl
Podyskutuj o tym na forum
|