Pod względem designu Völkl wyróżnił się na tle konkurencji i zdobył brązowy medal w konkursie Snow Style. Bardzo przyjazne, stosunkowo łatwe w prowadzeniu narty, które szczególnie dobrze radzą sobie podczas jazdy długim skrętem. Code S zebrał całkiem wysokie noty, które przełożyły się na „bardzo dobrą“ ocenę.
Parametry testowanej narty: - długość: 173 cm - promień: 16.5 m - taliowanie: 122-74-104
Odkrycie poprzedniego sezonu! Docenieone przez narciarzy - zwycięzca w kategorii nart "high performance" w World Ski Test. Wszechstronne narty do jazdy po trasach. Mają wszystkie nowinki techniczne Völkla – rdzeń Speedwall 2.0 wspierany "wewnętrznym sidewallem" z twardszego drewna bukowego, profil Tip&Tail Rocker, tłumik drgań UVO redukujący wibracje, bezpieczne wiązania rMotion 2.0 z funkcją Grip Walk, wzmocnienie titanalowe i pełen sidewall. Code S mają w sobie dynamikę, nieograniczoną manewrowość, skrętność i stabilność. Obrazowo mówiąc, Code S to slalomki w wersji SUV. Dają wolność wyboru - jadą po wszystkim, tak jak chcesz. Genialne narty!
WIĄZANIA: rMotion2 12 GW Code Blue ŚLIZG: P-Tex 4500
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
UVO
Wibracje powstają, gdy narta wchodzi w interakcję z nierównym terenem. Co zatem wyróżnia technologię U.V.O. na tle konkurencyjnych rozwiązań mających wyeliminować ten niepożądany efekt? Przede wszystkim, tradycyjne systemy tłumienia zmniejszają drgania jedynie w osi pionowej, natomiast unikalna technologia U.V.O. 360 º (Ultimata Vibration Object) minimalizuje wibracje we wszystkich kierunkach. Jak? Poprzez opóźnianie reakcji drgań. Redukcja pionowych drgań zapewnia większą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością, podczas gdy redukcja wibracji poziomych gwarantuje mniejsze "kłapanie" na nierównej powierzchni. Co więcej, U.V.O. absorbuje drgania na długości całej narty, przez co trzymanie krawędzi jest bardziej efektywne.
W Speedwall Multilayer Woodcore boczne warstwy narty są z twardszego drewna, co w połączeniu z bardziej elastycznym, lżejszym drewnem zastosowanym wewnątrz rdzenia, zapewnia wiele zalet. Część liściastego drewna przylegająca bezpośrednio do ścianki bocznej wpływa na większą transmisję mocy, poprawia przyczepność krawędzi i podtrzymuje krawędź zewnętrzną. Niska waga części drewna iglastego pośrodku nart przynosi większą zwinność, zwrotność i zmniejsza całkowitą wagę. Połączenie obu typów drewna biegnących przez całą długość narty przyczynia się do optymalnego rozkładu sztywności, zwiększając precyzję skrętu. Jest to pierwsza i jedyna technologia ścian bocznych i rdzenia, przeznaczona do agresywnej jazdy na nartach, kiedy to o zwycięstwie mogą zadecydować setne sekundy.