SX:10 lubi poszaleć: długie skręty, lub krótki slalom w dół stoku. W obydwu przypadkach sprawdza się tak samo dobrze. Technologia Beta Plus Titanium sprawia, ze jazda jest niemal "bezwysiłkowa". Profil B 4 i pręty magnezowe Power Rods dopełniają całości.
Użytkownicy: Fani ski cross'u. Zwolennicy szybkiej jazdy na dobrym sprzęcie. Środowisko opiniotwórcze.
Konstrukcja BETA 4 – najmniejszy szczegół zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny zaprojektowano z największą dla osiągnięcia najlepszych właściwości. WEWNĄTRZ
0) POWER CHANNELS Optymalne umieszczenie POWER CHANNELS. - Bliżej krawędzi narty = niezawodne trzymanie krawędzi
1) PROFIL BETA Nowy, bardziej ukształtowany profil wkoło Power Channels. - Większa stabilność = więcej mocy
NA ZEWNĄTRZ - CHASSIS Element wiązania nazwany chassis przekazuje moc z narty na śnieg.
2) OŚ STEROWANIA Centrum sterowania zawarte jest w profilu Beta. - Przekaz mocy na profil bez utraty energii. - Bezpośrednia transmisja sterowania w podłużnej osi narty. = precyzyjne skręty i doskonałe krawędziowanie.
3) MOSTEK - BRIDGE Połączenie osi sterowania z Power Channels. - FULLFLEX – niezakłócony przekaz mocy przy skrętach. = najwyższa technologia wykonania
4) OSŁONA Ochrona osi sterowania i mostka.
Aerospeed
Technologia zaczerpnięta z golfa. Powierzchnia piłek golfowych jest charakterystycznie żłobiona, co powoduje, że szybują one dalej i precyzyjniej. Podobne żłobienia zastosowano w wierzchniej warstwie nart Atomic’a zwiększając tym samym ich opływowość i eliminując zawirowania powietrza przy dużych prędkościach. Różnica widoczna przy pomiarze czasu, gdy zwyciężasz o ułamek sekundy.
Power Rods
Dzięki bardzo małemu przekrojowi, Power Rods (cienkie magnezowe włókna) zostały umieszczone zaraz powyżej krawędzi narty. Taka konstrukcja gwarantuje doskonały przekaz siły i trzymanie nawet na lodzie. Power Rods sprawiają, że narta jest elastyczna i giętka, lecz nie wpada w wibracje.