Dzięki zastosowaniu trójwymiarowej budowy narty maksymalnie przyspieszone jest przekazanie energii jeżdżącego nartom. Zapewnia to natychmiastowe wejście na krawędź. Narty te zbudowane zostały w technologii próżniowej Power Core, dzięki czemu posiadają zdecydowanie wyższą odporność i wytrzymałość od nart wykonanych w technologii tradycyjnej. Posiadają krawędzie hartowane w technologii Plasma Edge co zapewnia im twardość niemal dwukrotnie wyższą od krawędzi hartowanych metodą tradycyjną ( 75-80 HRC ).. Rdzeń nart wykonany jest ze specjalnie spreparowanego drewna wysokiej jakości. Kolejną innowacją wprowadzoną w modelach SCENEO jest TwinTip, podniesione tyły nart pozwalają na jazdę tyłem. Dzięki temu kwalifikują się one do wykorzystania w Halfpipe najbliższego Funparku.
Użytkownicy: Absolutna nowość w kolekcji Fischer’a. Narty dla osób ceniących sobie wolność i swobodę poruszania, potrafiących i lubiących jeździć w każdych warunkach i na każdym stoku. Mogliby Oni jeździć na snowboardzie, lecz wolą obiema nogami stać na ziemi
Wysoko modułowane włókno węglowe. Technologia produkcji opracowana została przez firmę Fischer Advanced Composite Components zajmującą się produkcją i projektowaniem nowych materiałów i części na potrzeby lotnictwa.
Materiał ten stosowany jest wyłącznie w sprzęcie marki Fischer, co czyni je wyjątkowymi. AirCarbon cechuje się bardzo dobrym współczynnikiem tłumienia drgań, dużą elastycznością, wytrzymałością kinetyczną oraz ekstremalnie niską masą. W nartach stosowany jako zewnętrzny płaszcz wzmacniający nośny przenoszący siły narciarza bezpośrednio do krawędzi.
Plasma Edge
Dzięki zastosowaniu specjalnego procesu utwardzania, Plasma Edge to najtwardsze na świecie krawędzie. Zapewniają narciarzowi poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy z dużą prędkością, zwłaszcza na bardzo twardych i oblodzonych stokach.
TwinTip
Konstrukcja nart Fischera stosowana w nartach przeznaczonych do jazdy na halfpipe'ie i do fun-carvingu. Piętka narty, dzięki zmienionej budowie rdzenia narty, została podniesiona, co pozwala na jazdę tyłem. Dla wprawnych „skoczków” ma to niebagatelne znaczenie.