• W dniach od 4 do 7 lutego targi ispo winter 07 odwiedziło około 64 tys. gości • Pozytywna atmosfera na targach: wysoka frekwencja wśród zwiedzających świadczy o niesłabnącym zainteresowaniu nowościami w branży sportowej ze strony przedstawicieli handlu
• Ponad połowa gości odwiedzających targi zainteresowana była segmentem tekstyliów - umocnił się profil imprezy jako targów prezentujących przede wszystkim modę sportową (sportstyle)
• Duża popularność "hali innowacji", mieszczącej ekspozycje Wearable Technologies, ispo Best Ager oraz laureatów poszczególnych ispo Awards
• Sukces imprez towarzyszących: bardzo wysoka frekwencja podczas VOLVO SportsDesign FORUM i Sport Sponsoring Congress
Tegoroczne targi ispo winter, które odbyły się w dniach 4-7 lutego 2007, zajęły całą powierzchnię Nowych Terenów Targowych w Monachium (17 hal wystawienniczych o łącznym metrażu 180 tys. m²). Imprezę odwiedziło ok. 64 tys. gości. W 2006 liczba ta wyniosła odpowiednio 61 087. W stosunku do ubiegłego roku zanotowano więc 5-procentowy wzrost liczby odwiedzających. Jak zwykle, liczny udział w targach wzięli wystawcy i odwiedzający z zagranicy (65% publiczności stanowili obcokrajowcy, 84% wyniósł odsetek zagranicznych wystawców). W ogólnej liczbie odwiedzających wzrósł znacznie udział gości z Europy Wschodniej i Rosji. Z Holandii i Wielkiej Brytanii przyjechało na targi przeszło 20% więcej odwiedzających niż w ubiegłym roku. Więcej było również gości ze Szwajcarii (14-procentowy wzrost), Czech (11%), Włoch (7%) i Austrii (6%).
Rosnące zainteresowanie dało się zwłaszcza zauważyć w branży odzieży i obuwia sportowego. Potwierdziła się tym samym orientacja imprezy na segment mody sportowej. Podczas gdy w 2006 roku zainteresowanie ofertą odzieżową deklarowało 40 % gości odwiedzających targi ispo winter, to w tym roku wskaźnik ten był już znacznie wyższy - wyniósł przeszło 50 %. Odnosi się to tak do odzieży funkcjonalnej, technicznej, jak i do inspirowanej sportem mody "na luzie". Grupa 22 % odwiedzających targi zainteresowana była produktami z branży narciarskiej, 10% - produktami z segmentu board_ispo, 9% - sprzętem outdoorowym, i wreszcie 9% - produktami segmentów fitness i running.
Manfred Wutzlhofer, Dyrektor Generalny Messe München GmbH tak podsumował zakończoną w ubiegłym tygodniu imprezę: " targi ispo winter 07 przejdą do historii jako rekordowe. Nie tylko pod względem powierzchni targowej i ilości wystawców, ale również biorąc pod uwagę liczbę odwiedzających. Liczniejszy udział i rosnące zainteresowanie handlowców z branży odzieży i obuwia sportowego potwierdziło trwającą już od jakiegoś czasu tendencję rozwojową - targi ispo stają się powoli unikalną platformą prezentacji odzieży. I to nie tylko odzieży stricte sportowej (czyli funkcjonalnej, technicznej), ale również odzieży inspirowanej sportem, noszonej na co dzień, "na luzie". Pomimo trudnego sezonu zimowego, atmosfera na targach była dobra. Odwiedzający targi przejawiali duże zainteresowanie nowymi trendami, produktami i kolekcjami. Z kolei producenci nie zawiedli, prezentując wiele naprawdę interesujących nowości."
Swoje produkty i kolekcje na sezon 2007/2008 zaprezentowało w Monachium w tym roku w sumie 1 970 wystawców (w 2006 liczba ta wyniosła odpowiednio 1 633). W hali A2 po raz pierwszy zgromadzono wszystkie platformy prezentacji innowacji, co zwiedzającym umożliwiło lepszy ogląd. Dużym zainteresowaniem cieszyły się ekspozycje Wearable Technologies i ispo Best Ager (tegoroczna nowość na targach), jak również prezentacje produktów, które otrzymały nagrody ispo Awards. Organizatorzy od lat angażują się w poszukiwania nowych trendów i promocję młodych marek. Stąd też nie dziwi fakt, że tej zimy za innowacyjne koncepcje w segmencie mody sportowej, sprzętu i obuwia, rozdano w sumie aż 50 nagród. Nagrody trafiły i do projektantów.
Do najchętniej odwiedzanych hal należały hale sportstyle_ispo, które zyskały w tym roku nowy, świeży wygląd, oraz oczywiście hala ispovision. Morgan Boeri z galerii handlowej Galerie Lafayette Paris tak opisuje swoje wrażenia z imprezy: "ispo rozwija się świetnie. Atmosfera w halach jest pełna pozytywnej energii. Osobiście najbardziej lubię ispovision, bo tu można oglądać szczególnie atrakcyjne marki i produkty. W zeszłym roku odkryłem odzież firmy Orage, natomiast teraz ogromnie spodobały mi się kolekcje, jakie pokazał Luis Trenker i Hell is for Heros." Organizatorzy ispo zamierzają nadal koncentrować się na segmencie mody sportowej. Znajdzie to swój wyraz już podczas targów letnich, które na Nowych Terenach Targowych w Monachium w dniach 8-10 lipca 2007 odbędą się już w nowej, zmienionej formule: ispo SPORT & STYLE.
Targi ispo winter 07 po raz kolejny stały się również okazją do zorganizowania liczących się kongresów. Pod hasłem "Personal Design" w budynku ICM na dzień przed oficjalnym rozpoczęciem targów odbyła się 6. edycja Volvo SportDesign Forum, która to impreza przyciągnęła widownię znanymi nazwiskami prelegentów (Coulthard, Wozniak) i nazwami brandów (NIKEiD, Quiksilver). Zanotowano rekordową ilość uczestników: ponad 900 osób wzięło udział w dyskusjach i warsztatach w ramach Volvo SportsDesign Forum. Dużym sukcesem okazał się również zorganizowany w St. Gallen kongres na temat sponsoringu w sporcie (ispo Sport Sponsoring Congress of the European Sponsoring Market). W imprezie wzięło udział ponad1 000 uczestników. W imieniu członków Komitetu Organizacyjnego Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, które odbyły się w Niemczech w 2006, Franz Beckenbauer odebrał nagrodę za marketing i nagrodę honorową, przyznaną Komitetowi przez redakcję magazynu Sponsors. Z kolei dr. Vitali Klitschko otrzymał nagrodę, którą organizatorzy wręczyli mu w uznaniu jego wspaniałej kariery sportowej i w pragnieniu uhonorowania jego osoby jako wzoru do naśladowania dla kolejnych generacji.
Opinie na temat ispo winter 07:
Bogner, Matthias Rau, Purchasing Manager, Sport Deutschland: "Dla wszystkich targi były chyba znacznie lepsze, niż można się było tego spodziewać. Podobnie nastrój wśród ludzi z branży. W przeciągu dwóch pierwszych dni imprezy, a zwłaszcza w niedzielę, nasze stoisko odwiedziło znacznie więcej ludzi niż zwykle. Nawiązaliśmy wiele nowych kontaktów handlowych, zwłaszcza z partnerami z Europy Wschodniej."
Ellesse, Irene Celli, Marketing Assistant: "Atmosfera na ispo była bardzo pozytywna. Udało się nawiązać wiele cennych, międzynarodowych kontaktów. Pozyskaliśmy liczne grono nowych klientów, zwłaszcza z Europy Wschodniej, USA i Kanady. Generalnie liczba odwiedzających imprezę wyraźnie wzrosła."
K2 Ski Sport + Mode GmbH, Andreas Weiss, Marketing Manager for Europe: "Biorąc pod uwagę kiepską zimę w tym roku, spodziewaliśmy się znacznie gorszego nastroju wśród ludzi z branży. Tymczasem nie dało się zauważyć nic z pesymistycznej aury opisywanej w mediach. Wręcz przeciwnie, nasze stoisko odwiedziło bardzo dużo ludzi. Wzrosła liczba obcokrajowców odwiedzających targi. Przykładowo, znacznie więcej handlowców z Europy Wschodniej i Ameryki Południowej pragnęło dowiedzieć się więcej o naszych produktach. Inspirujący jest dla nas nowy trend zdążający w kierunku tematów "all-mountain", oraz produktów niszowych. Rosnącą popularność zyskują kolekcje dla kobiet."
Mountain Hardwear, Michael Wallenfels, Dyrektor Generalny: "Niestety słaba zima spowodowała, że handlowcy są bardzo niespokojni. Pomimo to jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z nawiązanych podczas ispo winter 07 kontaktów. Nasze stoisko odwiedzili w zasadzie wszyscy najbardziej liczący się kontrahenci, więc ostatecznie możemy mówić o dobrym wyniku. Nie kwestionując znaczenia nowych trendów i pomysłów, utwierdziliśmy się w obserwacji, że coraz silniejsza jest tendencja do upodobniania się do siebie kolekcji poszczególnych marek produkujących odzież, szczególnie jeśli chodzi o stosowane tkaniny. Dla naszej firmy oznacza to tyle, że musimy bardziej skoncentrować się na technicznych detalach. W dłuższej perspektywie jedynie w ten sposób jesteśmy w stanie wyróżnić się na tle konkurencji.
Marmot, Marc Wachter, Marketing & PR: "Niesprzyjająca dla fanów sportów zimowych aura nie wpłynęła na szczęście na nastroje wśród gości odwiedzających imprezę. Nie sprawdziły się prognozy, że publiczność nie dopisze. Wręcz przeciwnie, nasze stoisko pełne było ludzi przez cały czas trwania targów. Jesteśmy oczywiście mile zaskoczeni taką dobrą i wcale nie nerwową atmosferą. Cieszymy się bardzo, bo odwiedzali nas goście ze wszystkich krajów. Udało się przedstawić nasze produkty i kolekcje prawdziwie międzynarodowej publiczności. Targi spo winter to zawsze okazja do tego, by spotkać wielu ludzi z branży, których pewnie inaczej by się nie spotkało, ze względu choćby na zbyt duże odległości. Dobre przyjęcie naszych nowych kolekcji przez dystrybutorów utwierdziło nas w przekonaniu, że zdążamy we właściwym kierunku. Szczególnie podobały się kolorowe linie dla pań. Kolor jest zresztą bardzo "na fali", a tym samym dobór kolorystyki na etapie tworzenia kolekcji jest rzeczą niezwykle istotną."
Salewa, Herwig Reus, Marketing Manager: "Pomimo niedostatków śniegu, mamy dobre rezultaty. Oczywiście jeśli chodzi o sprzęt narciarski dystrybutorzy byli nieco ostrożniejsi i bardziej powściągliwi, niż moglibyśmy sobie tego życzyć. Generalnie jednak zainteresowanie nie zniknęło, a atmosfera była pozytywna. Jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani ilością i jakością kontaktów handlowych, jakie udało się nam nawiązać. Wyjeżdżamy z Monachium z bardzo dobrymi wrażeniami. Trudno znaleźć cokolwiek, co zasługiwałoby na krytykę, i to zarówno jeśli chodzi o ogólną koncepcję imprezy, jak i jej organizację. Podobnie jak w poprzednich latach, kiedy uczestniczyliśmy w ispo, również i tym razem jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co zaoferowali organizatorzy. Zarówno jeśli chodzi o nasze własne stoisko, jak i całe otoczenie."
Salomon, Thomas Hartmann, Product Manager for Boardsports/Bonfire Salomon Germany: "W tym roku generalnie mniej osób odwiedziło nasze stoisko niż w poprzednich latach. Z drugiej strony jednak więcej przestrzeni daje możliwość lepszego oglądu. Jesteśmy więc zadowoleni z przebiegu tegorocznych targów, i to pomimo kiepskiej zimy. Nawiązaliśmy nowe, cenne kontakty, a nasza oferta zainteresowała wielu dystrybutorów, z którymi wcześniej nawet nie planowaliśmy współpracy. Zaskoczył nas zadziwiająco dobry nastrój panujący w branży. Ostatecznie podczas ispo winter 07 przekonaliśmy się, że nawet ocieplenie klimatu nie przekreśla perspektyw udanych interesów, a rzeczy nie mają się wcale tak źle, jak w pierwszej chwili można by sądzić."
Falke KG: "Pomimo trudnej zimy, atmosfera na naszym stoisku była dobra. Zapewne dlatego, że problemy ze śniegiem nie znajdują bezpośredniego przełożenia na sektor odzieży. Zainteresowanie produktami tekstylnymi jest ogromne. Jakość kontaktów handlowych, jakie można nawiązać na targach, jest zawsze bardzo dobra. W tym roku nawiązaliśmy wiele kontaktów z zagranicą. Udało się też pozyskać nowych klientów, głównie z obszaru USA i Korei."
Daty najbliższych targów: ispo Russia winter 07: 19 - 22 lutego 2007 (Moskwa) ispo china winter 07: 14 -17 marca 2007 (Pekin) ispo SPORT&STYLE: 8 - 10 lipca 2007 (Monachium)
Opracowanie: skionline.pl
|