Racetiger to klasa sama w sobie! Od 2011 roku flagowy model Völkla zawsze wjeżdża na podium. W tym roku, narty niemieckiej marki ponownie wygrały w kategorii nart slalomowych, co więcej – zgarnęły również srebrny medal za szatę graficzną w konkursie Snow Style. Testerzy nie doszukali się w nich słabych stron, podkreślając jedynie zalety. Bez wahania, polecamy zakup!
Testowana narty: długość: 165 cm promień: 12,7 m taliowanie: 123-68-104
Poziom zaawansowania: Ekspert Teren: 100% Trasy Rdzeń: Speedwall Multilayer Woodcore Technologie: UVO, Power Construction, Powered by Titanium, Speedwall 2.0, Base: P-Tex 4500 Wiązania: rMotion2 16.0 D Race Rocker: Tip Rocker
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Power Construction
Konstrukcja stworzona dla nart, które przenoszą największe obciążenia, na których jeździ się dynamicznie i agresywnie. Jest, tak zwana konstrukcja "sandwich",z pionowymi ścianami bocznymi, gdzie kolejne warstwy narty nakładane są jedna na drugą, a wiązania są bezpośrednio lub poprzez płytę montowane do narty. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Tak zbudowane są narty zawodników Pucharu Świata, narty sportowe Racetiger i Code Speedwall, narty z grupy Titanal Freeride.
UVO
Wibracje powstają, gdy narta wchodzi w interakcję z nierównym terenem. Co zatem wyróżnia technologię U.V.O. na tle konkurencyjnych rozwiązań mających wyeliminować ten niepożądany efekt? Przede wszystkim, tradycyjne systemy tłumienia zmniejszają drgania jedynie w osi pionowej, natomiast unikalna technologia U.V.O. 360 º (Ultimata Vibration Object) minimalizuje wibracje we wszystkich kierunkach. Jak? Poprzez opóźnianie reakcji drgań. Redukcja pionowych drgań zapewnia większą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością, podczas gdy redukcja wibracji poziomych gwarantuje mniejsze "kłapanie" na nierównej powierzchni. Co więcej, U.V.O. absorbuje drgania na długości całej narty, przez co trzymanie krawędzi jest bardziej efektywne.
Lekko podniesiony dziób narty ułatwia inicjowanie skrętu przy małych prędkościach, co szczególnie pomaga w nauce jazdy początkującym. Tradycyjny profil narty w strefie wiązania, pozwala na dynamiczną jazdę przy pewnym trzymaniu krawędzi. Tip Rocker ułatwia narciarstwo początkującym, a zaawansowanym narciarzom pozwala na różnorodną, nie tylko dynamiczną jazdę.