Choć Racetigers nie obronił zeszłorocznej pozycji, zebrał bardzo przyzwoite noty i uplasował w pierwszej piątce. Tym razem jednak Voelkl urzekł jurorów fajną szatą graficzną i prócz złota za slalomki, w konkursie Snow Style zdobył również srebro za model gigantowy. Brawo!
Testowana narty: długość: 180 cm promień: 19,1 m taliowanie: 116-70-98
Poziom zaawansowania: Ekspert Teren: On-Piste Waga pary nart: 3219 g @ 175 cm w/binding, 2200 g @ 175 cm w/o binding Rdzeń: Speedwall Multilayer Woodcore Technologie: UVO, Power Construction, Powered by Titanium, Speedwall 2.0 Wiązania: rMotion2 16.0 D Race Rocker: Tip Rocker
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
UVO
Wibracje powstają, gdy narta wchodzi w interakcję z nierównym terenem. Co zatem wyróżnia technologię U.V.O. na tle konkurencyjnych rozwiązań mających wyeliminować ten niepożądany efekt? Przede wszystkim, tradycyjne systemy tłumienia zmniejszają drgania jedynie w osi pionowej, natomiast unikalna technologia U.V.O. 360 º (Ultimata Vibration Object) minimalizuje wibracje we wszystkich kierunkach. Jak? Poprzez opóźnianie reakcji drgań. Redukcja pionowych drgań zapewnia większą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością, podczas gdy redukcja wibracji poziomych gwarantuje mniejsze "kłapanie" na nierównej powierzchni. Co więcej, U.V.O. absorbuje drgania na długości całej narty, przez co trzymanie krawędzi jest bardziej efektywne.
W Speedwall Multilayer Woodcore boczne warstwy narty są z twardszego drewna, co w połączeniu z bardziej elastycznym, lżejszym drewnem zastosowanym wewnątrz rdzenia, zapewnia wiele zalet. Część liściastego drewna przylegająca bezpośrednio do ścianki bocznej wpływa na większą transmisję mocy, poprawia przyczepność krawędzi i podtrzymuje krawędź zewnętrzną. Niska waga części drewna iglastego pośrodku nart przynosi większą zwinność, zwrotność i zmniejsza całkowitą wagę. Połączenie obu typów drewna biegnących przez całą długość narty przyczynia się do optymalnego rozkładu sztywności, zwiększając precyzję skrętu. Jest to pierwsza i jedyna technologia ścian bocznych i rdzenia, przeznaczona do agresywnej jazdy na nartach, kiedy to o zwycięstwie mogą zadecydować setne sekundy.