Zwinne i żywotne narty – “Racetiger” to sportowy model, który doskonale radzi sobie podczas jazdy krótkim, dynamicznym skrętem. Najwyższe oceny otrzymał od Michaeli Gerg- Leitner.
Mistrzostwo Świata Manfreda Prangera w slalomie, Val d'Isere 2009 – czy można sobie wyobrazić lepszą rekomendację dla sportowej slalomki? Co decyduje o sukcesie Racetiger’a SL Racing? Przede wszystkim konstrukcja rdzenia narty XTD Sensor Wood Core. Został on wykonany ze starannie wyselekcjonowanego drewna, co zapewnia idealną transmisję sił sterujących wzdłuż całej narty oraz maksymalną kontrolę i komfort jazdy. Technologia wykorzystania drewna w budowie nart jest wynikiem ponad 80 letniego doświadczenia konstruktorów firmy VÖLKL. Obecnie, żaden producent nart na świecie nie stosuje tak zaawansowanej technologii drewnianego rdzenia.
Kompozycja najlepszych gatunków drewna daje narcie niespotykaną stabilność i ogromną dynamikę bez potrzeby nadmiernego wzrostu jej wymiarów, z zachowaniem minimalnej wagi. Ten rodzaj technologii to najwyższy stopień rozwoju konstrukcji nart. Rdzeń z dwóch różnych gatunków drewna najlepszej jakości, nasączonych specjalnymi żywicami. Technologię tę Völkl stosuje i udoskonala od ponad 80 lat. Współcześnie żadna narta na świecie nie posiada takiej ilości drewna w swojej konstrukcji, tworzywa do tej pory niezastąpionego przez żadne inne.
Double Grip XTD
Drugi, drewniany rdzeń umiejscowiony na całej długości narty, na konstrukcji Sensor Wood Core. Podwójny drewniany rdzeń zapewnia maksymalne trzymanie krawędzi i wzrost dynamiki narty. Wiązanie osadzone jest bezpośrednio w rdzeniu, co umożliwia niezwykle precyzyjne i pewne prowadzenie nart. Wszystkie te cechy są niezbędne przy uprawianiu współczesnego narciarstwa karwingowego.