Komentarz producenta: D2 VC 75 to pierwsze na rynku narty, które automatycznie dostosowują promień skrętu i sztywność do prędkości i stylu jazdy. Podczas docisku narty w skręcie, rozszerzają się dzioby i piętki umożliwiając wycinanie krótszych łuków. W miarę zwiększania prędkości i siły nacisku, zwiększa się również sztywność nart. Technologia Active Camber gwarantuje perfekcyjne trzymanie krawędzi.
Opinia testujących: Plastikowy element umiejscowiony wzdłuż osi nart przyciąga uwagę. W trakcie jazdy, faktycznie odczuwalna jest zmiana promienia skrętu i sztywności nart. Fakt potwierdzony sporą ilością punktów przyznanych przez testujących. Deski doskonale radzą sobie w krótkim i długim skręcie, a ich prowadzenie nie wymaga dużego nakładu sił.
Testowane długości: 157/167 cm Promień: 13/14 m Taliowanie: 122-75-105/ 124,5-75-107,5 cm
Niezwykła zwinność i sztywność zmieniająca się w zależności od panujących warunków: D2 VF 75 sprawdzą się w każdym terenie.
Zwinne podczas jazdy z małą prędkością narty, w miarę przyspieszania nabierają dynamiki. Efekt ten uzyskano dzięki oryginalnej konstrukcji Doubledeck łączącej dwie, niezależnie pracujące warstwy: górna warstwa Control Deck przekazuje siłę wywieraną przez narciarza do niższej warstwy Adapter Deck, która gwarantuje optymalne trzymanie krawędzi. Doskonale tłumią drgania. Wąska talia umożliwia wycinanie płynnych, szybkich skrętów. D2 VF 75 to idealny sprzęt dla dobrze jeżdżących narciarzy poszukujących łatwych w prowadzeniu, bardzo skrętnych i dynamicznych nart.
Elastyczność i promień skrętu to dwa główne parametry określające właściwości nart. Dzięki najnowszej technologii D2 Doubledeck opracowanej przez firmę Atomic "wszechstronność" to cecha, która nabrała zupełnie nowego znaczenia. Otóż w modelach z D2 Doubledeck Technology zastosowano dwa oddzielne elementy, stanowiące górną i dolną warstwę nart. Zadaniem części dolnej (Adapter Deck), porównywanej do zawieszenia w samochodzie z napędem na 4 koła, jest dostosowanie do warunków śniegowych na trasie, podczas gdy zadaniem części górnej (Control Deck) jest kontrola toru jazdy i właściwe wykorzystanie umiejętności narciarza. Wspomniane dwa elementy połączone są w taki sposób, aby nie "przeszkadzać" w swobodnym wyginaniu narty, oraz nie powodować wibracji w trakcie jazdy.