NEW Nowość 2017/18! Najwyższy model sportowej gigantki do amatorskiej jazdy. Same deski są takie same jak w modelu Racetiger GS (Speedwall 2.0, Tip Rocker, ślizg P-Tex 4500, titanal, tłumik UVO). Ale do tych nart Völkl zamontował już fabrycznie zawodniczą płytę Marker World Cup, do której dokręcamy topowe, zawodnicze wiązania Marker Race X-Cell. Druga różnica to sportowy tunning krawędzi. Wersja GS PRO ma fabryczne wykończenie krawędzi, takie jak w zawodniczych nartach Völkl - podniesienie 0,8° od spodu i 87,6° kąt boczny. Zawodnicza płyta bardziej dosztywania narty w strefie środkowej. Trudniej je docisnąć, ale jak już to zrobimy, narty oddają nam dużo więcej "powera". Bardziej sportowy tunnig kątów powoduje, że narty szybciej i przy mniejszym wychyleniu wchodzą na krawędź. Nie pozostaje nam nic innego, jak wpiąć się w wiązania i jechać na gigant!
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
UVO
Wibracje powstają, gdy narta wchodzi w interakcję z nierównym terenem. Co zatem wyróżnia technologię U.V.O. na tle konkurencyjnych rozwiązań mających wyeliminować ten niepożądany efekt? Przede wszystkim, tradycyjne systemy tłumienia zmniejszają drgania jedynie w osi pionowej, natomiast unikalna technologia U.V.O. 360 º (Ultimata Vibration Object) minimalizuje wibracje we wszystkich kierunkach. Jak? Poprzez opóźnianie reakcji drgań. Redukcja pionowych drgań zapewnia większą stabilność podczas jazdy z dużą prędkością, podczas gdy redukcja wibracji poziomych gwarantuje mniejsze "kłapanie" na nierównej powierzchni. Co więcej, U.V.O. absorbuje drgania na długości całej narty, przez co trzymanie krawędzi jest bardziej efektywne.
W Speedwall Multilayer Woodcore boczne warstwy narty są z twardszego drewna, co w połączeniu z bardziej elastycznym, lżejszym drewnem zastosowanym wewnątrz rdzenia, zapewnia wiele zalet. Część liściastego drewna przylegająca bezpośrednio do ścianki bocznej wpływa na większą transmisję mocy, poprawia przyczepność krawędzi i podtrzymuje krawędź zewnętrzną. Niska waga części drewna iglastego pośrodku nart przynosi większą zwinność, zwrotność i zmniejsza całkowitą wagę. Połączenie obu typów drewna biegnących przez całą długość narty przyczynia się do optymalnego rozkładu sztywności, zwiększając precyzję skrętu. Jest to pierwsza i jedyna technologia ścian bocznych i rdzenia, przeznaczona do agresywnej jazdy na nartach, kiedy to o zwycięstwie mogą zadecydować setne sekundy.