Model Vi40 to narta, do konstrukcji której wykorzystano najnowsze technologie. Opracowana we współpracy z Fischer Women Team, przeszła wszystkie testy gromadząc najwyższe oceny! Nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że model Vi40 wyposażono w: Air Tec, 3D-Shape, Plasma Edge, Air Carbon, FTi. Punkt montażu wiązań Binding Mounting Point został przesunięty w przód. Atrakcyjna szata graficzna.
Wysoko modułowane włókno węglowe. Technologia produkcji opracowana została przez firmę Fischer Advanced Composite Components zajmującą się produkcją i projektowaniem nowych materiałów i części na potrzeby lotnictwa.
Materiał ten stosowany jest wyłącznie w sprzęcie marki Fischer, co czyni je wyjątkowymi. AirCarbon cechuje się bardzo dobrym współczynnikiem tłumienia drgań, dużą elastycznością, wytrzymałością kinetyczną oraz ekstremalnie niską masą. W nartach stosowany jako zewnętrzny płaszcz wzmacniający nośny przenoszący siły narciarza bezpośrednio do krawędzi.
Power Vacuum
Homogeniczna i całkowicie pozbawiona drgań produkcja wykorzystuje najnowsze materiały jak: Titanium, Aircarbon, Włókno szklane oraz rdzenie drewniane bardzo wysokiej jakości dla uzyskania doskonałych parametrów sprzętu.
Narty o konstrukcji Power Vacuum posiadają warstwę laminatu przenoszącego obciążenie tuż pod szatą graficzną, dzięki czemu przenoszą one energię dokładnie i wprost do właściwej krawędzi.
Plasma Edge
Dzięki zastosowaniu specjalnego procesu utwardzania, Plasma Edge to najtwardsze na świecie krawędzie. Zapewniają narciarzowi poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy z dużą prędkością, zwłaszcza na bardzo twardych i oblodzonych stokach.
Frequency Tuning (FT)
Ten proces harmonizacji właściwie pochodzi ze świata muzycznego. Fischer jest pierwszą firmą, która wprowadziła tą technologię do nart. Specjalnie skonstruowana siatka harmonizuje wibracje o wysokich częstotliwościach i zamienia je w energię doskonale rozprowadzaną na krawędzie nart.
A co na ten temat ma do powiedzenia jeden z najlepszych alpejczyków - Michael von Gruenigen: "To niewiarygodne - z Frequency Tuning jestem o wiele szybszy, narty prowadzą się bardzo płynnie, a każdy skręt powoduje jeszcze większe przyspieszenie. To naprawdę milowy krok naprzód w konstruowaniu nart, który pomógł mi w zdobyciu tytułu mistrza świata w St. Anton, czyli czegoś co chciałem zrobić od zawsze."
Air Tec
WAGA LEKKA I TO BEZ KOMPROMISÓW Z własną opatentowaną technologią opracowaną specjalnie do nart z sektora NORDIC, która diametralnie zmniejszenia wagę. Fischer zdecydował się przenieść ową technologię do segmentu nart zjazdowych. Air Tec powoduje redukcję masy rdzenia do 25% przy takiej samej wydajności narty: sprężystość i elastyka pozostaje taka sama.
Materiał lekki może nawet lżejszy. Specjalne wykończenie, frezowanie powierzchni w pełnym wymiarze. To jeszcze bardziej zmniejsza wagę bez wprowadzania jakichkolwiek kompromisów w wydajności.