SkiWelt i Kitzbűhel wkrótce połączone | 2005.08.21 |
| Wilder Kaiser fot. Ski Welt |
|
W Tyrolu rozpoczęto budowę gondoli, która połączy 2 największe regiony narciarskie Austrii: SkiWelt i Kitzbűhel. Stacje kolejki będą zlokalizowane w ośrodkach Westendorf i Kirchberg. Dzięki nowej inwestycji powstanie jeden z największych regionów narciarskich na świecie.
Prace konstrukcyjne rozpoczęły się 23 lipca, a uruchomienie 8. osobowej gondoli planowane jest już na grudzień 2005. Upłynęło wiele lat, zanim uzyskano pozwolenie na budowę… Biorąc pod uwagę ilość wymaganych zezwoleń i gąszcz biurokratycznych przepisów, które należało zebrać, nikt nie wierzył w powodzenie projektu, zanim w pobliżu nie pojawiły się pierwsze ekipy budowlane. Gondola Ki - West (nazwa pochodzi od miejscowości, które ma połączyć) będzie miała długość 3 km, a jej trasę pobiegnie ze Spertental, w pobliżu Kirchberg na szczyt Gampenkogel, gdzie początek mają trasy w znanym ośrodku narciarskim Westendorf. Dzięki budowie gondoli powstanie również nowa, sztucznie naśnieżana 4. km trasa. Kirchberg to ośrodek położony w regionie Kitzbühel’s Grossraum (ponad 150 km tras). Westendorf natomiast wchodzi w skład jednego z największych, połączonych systemem nowoczesnych wyciągów regionów narciarskich - SkiWelt (ponad 250 km tras). Po uruchomieniu nowej gondoli 148 wyciągów połączy ponad 400 km tras. Inwestorzy szacują, iż po francuskim Trois Valleys i szwajcarskim Portes du Soleil (oba ośrodki oferują ponad 600 km tras), będzie to 3. co do wielkości region narciarski w Europie. Konkurować z nim mogą jedynie takie centra narciarskie, jak Cztery Doliny we Francji, francusko - włoska "Droga Mleczna" i francuski raj dla miłośników białego szaleństwa z Les Arcs i La Plagne.
Kitzbühel już drugi rok z rzędu pojawia się w nagłówkach gazet. W zeszłym sezonie "jedna z najbardziej spektakularnych gondoli na świecie" połączyła: Hahnenkamm/Pengelstein i Jochberg/Resterhohe, umozliwiając szusowanie w dolnie Saukasergraben. Podwieszone na trzech linach, ogromne gondole, to najnowsze osiągnięcie techniczne Doppelmayr’a, dzięki któremu zrealizowano tak długo oczekiwaną inwestycję.
Długość kolejki: 3.056,00 m Róznica wzniesień: 799,00 m Średnie nachylenie: 27,76 % Maksymalne nachylenie: 70% Przepustowość: 2.000 osób/godz.
skionline.pl
| powrót
Zobacz
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Booking.com
|