skionline.plstacje wiadomości Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Plany połączenia ośrodków w St. Anton i Kappl bliższe realizacji

2015.12.09
Plany połączenia ośrodków w St. Anton i Kappl bliższe realizacji
Kliknij, aby powiększyć.
Plany połączenia ośrodków w St. Anton i Kappl bliższe realizacji
Już od kilku lat wiele mówi się o pomyśle połączenia dwóch tyrolskich ośrodków narciarskich - St. Anton i Kappl. Teraz plany te zaczynają nabierać realnych kształtów i pozwalają liczyć na zwiększenie atrakcyjności regionu dla narciarzy. W przyszłości mają powstać nowe koleje linowe, trasy i zabezpieczenia przed lawinami.

Zobacz także:

St. Anton am Arlberg jest znanym ośrodkiem narciarskim, leżącym na granicy Tyrolu i Vorarlbergu. Tutaj w 2001 roku odbyły się Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim. Główne stoki St. Anton to Galzig i Gampen. Narciarze o umiarkowanych umiejętnościach z pewnością świetnie odnajdą się na trasach Albony lub Rendl, natomiast przy dolnych stacjach kolejek znajdują się łagodne stoki do nauki jazdy na nartach.

Ośrodek w Kappl


Ośrodek sportów zimowych Kappl w dolinie Paznaun cieszy się powodzeniem między innymi wśród rodzin z dziećmi. Dogodne położenie zapewnia przepiękne widoki i dobre warunki narciarskie, a dodatkowym atutem ośrodka są korzystne ceny, niższe niż w bardziej popularnych regionach turystycznych.

TVB St. Anton am Arlberg / Josef Mallaun
TVB St. Anton am Arlberg / Josef Mallaun

Kontrowersje wokół połączenia ośrodków


Podobnie jak w przypadku innych tego typu inwestycji, pojawiają się pytania, czy połączenie ośrodków aby na pewno jest konieczne, czy środowisko zbytnio na tym nie ucierpi, kto na takiej decyzji skorzysta itp. Koszty realizacji projektu szacowane są na około 45 milionów euro. W Innsbrucku zdecydowano jednak, że nie ma przeszkód do budowy kolei linowej, łączącej tereny narciarskie Rendl w St. Anton z Kappl, co spotkało się z ogromnym entuzjazmem w zarządzie kolei Arlberger Bergbahnen i Kappler Bergbahnen.

Nowe koleje linowe i trasy narciarskie


Projekt zakłada powstanie 8-osobowej gondoli, przewożącej turystów ponad doliną Manfontal oraz budowę 6-osobowych krzeseł po stronie Rendl. W planach są również trzy nowe trasy narciarskie, a także zabezpieczenia przeciwlawinowe oraz poszerzona strefa sztucznego naśnieżania. Nie wiadomo jeszcze jednak, kiedy mogłoby nastąpić rozpoczęcie prac budowlanych z uwagi na ewentualne sprzeciwy. Wszyscy liczą się z możliwymi odwołaniami ze strony m.in. Austriackiego Związku Alpinizmu (ÖAV).

Dzięki połączeniu dwóch ośrodków, turyści będą mogli skorzystać z większej liczby tras, co z pewnością przyczyni się do uatrakcyjnienia urlopu, a sam region zyska rozgłos, konkurując z innymi dużymi ośrodkami w Austrii.

Sprawdź ceny skipassów w St. Anton

bk/skionline.pl

skionline.pl
Tagi: #austria #tyrol #kappl #st. anton

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Booking.com