Nowy lider rankingu największych regionów narciarskich Austrii | 2016.06.30 |
| Nowy lider rankingu największych regionów narciarskich Austrii |
|
305 kilometrów tras i 87 wyciągów - a to wszystko w zasięgu ręki dzięki nowym kolejom, łączącym znane ośrodki na pograniczu Tyrolu i Vorarlbergu. Już tej zimy Ski Arlberg, bo o nim mowa, znacznie uatrakcyjni swoją ofertę dla narciarzy, stając się największym połączonym regionem narciarskim w Austrii.
Od wielu lat obserwujemy swego rodzaju wyścig ośrodków narciarskich, które dokładają wszelkich starań, aby stworzyć turystom jak najlepsze warunki do spędzenia udanego urlopu na nartach. Choć oprócz długości tras można by wymienić mnóstwo innych kryteriów, świadczących o jakości danej stacji, to właśnie zmierzone kilometry decydują o miejscu w rankingu największych połączonych regionów narciarskich.
Mogłoby się wydawać, że długość tras jest rzeczą obiektywną i nie powinno tu dochodzić do żadnych sporów, tymczasem dane publikowane w różnych źródłach nie dają jasnego obrazu sytuacji. Opierając się na informacjach, podawanych przez same ośrodki, możemy stwierdzić, iż w ubiegłym sezonie największym połączonym regionem narciarskim Austrii był SkiWelt Wilder Kaiser Brixental (280km), a tuż za nim uplasował się Skicircus, czyli Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn (270km).
Wszystko wskazuje na to, że już zimą dwa wiodące regiony wyprzedzi Ski Arlberg, gdzie właśnie powstają nowe koleje, łączące ośrodki na pograniczu Vorarlbergu i Tyrolu. Choć St. Anton, St. Christoph, Stuben, Lech i Zürs od dawna objęte są wspólnym skipassem, do tej pory trzeba było korzystać na przykład ze skibusów, dowożących narciarzy z Zürs do Alpe Rauz. W sezonie 2016/2017 do dyspozycji narciarzy zostanie oddane w sumie 305 kilometrów tras i 87 wyciągów.
|
Dolna stacja Alpe Rauz |
|
Dużą inwestycją jest budowa 10-osobowej gondoli Trittkopfbahn I + II w Zürs. Kolej ta zastąpi dotychczasową Trittkopfbahn, jednak nieco zmieni trasę - podróż będzie przebiegać przez stację pośrednią na wysokości 2227m n.p.m. Tu narciarze zdecydują, czy chcą jechać dalej na poziom 2420m n.p.m., czy też wolą się przesiąść do nowej gondoli Flexenbahn, która zabierze ich w kierunku Stuben. W drugim przypadku nowoczesna kolej będzie potrzebowała sześciu minut, aby przetransportować turystów do Alpe Rauz. Stamtąd zmodernizowana gondola Albonabahn II przemierzy ostatni odcinek, łączący dotąd oddzielne części regionu.
|
Stacja posrednia Trittkopf |
|
Dzięki nowej kolei Flexenbahn zmniejszy się ruch uliczny w regionie, a między Zürs i Alpe Rauz będzie kursowało około 120 autobusów mniej niż do tej pory. Ciekawą propozycją dla narciarzy może się okazać przemierzenie szlaku "Run of Fame", obejmującego cały region Ski Arlberg. Szacuje się, że pokonanie 65 kilometrów (na trasach i w wyciągach) powinno zająć średnio zaawansowanemu narciarzowi prawie cały dzień.
Koszt inwestycji wynosi 45 milionów euro. Początek sezonu w regionie Ski Arlberg będzie miał miejsce 2 grudnia 2016. Już teraz zachęcamy do zapoznania się z cennikiem skipassów.
|
Run of Fame |
|
Nowe koleje w liczbach: Flexebbahn: Typ: 10-osobowa gondola Długość: 1,8km Dolna stacja: 1665m n.p.m. Górna stacja: 2227m n.p.m. Przepustowość: 2400os./h
Trittkopfbahn I: Typ: 10-osobowa gondola Długość: 1,9km Dolna stacja: 1724m n.p.m. Górna stacja: 2227m n.p.m. Przepustowość: 2400os./h
Trittkopfbahn II: Typ: 10-osobowa gondola Długość: 0,9km Dolna stacja: 2227m n.p.m. Górna stacja: 2420m n.p.m. Przepustowość: 1200os./h
Albonabahn II: Typ: 10-osobowa gondola Długość: 2km Dolna stacja: 1642m n.p.m. Górna stacja: 2320m n.p.m. Przepustowość: 2000os./h
bk/skionline.pl
|
Tagi: #austria #wyjazdy na narty #ośrodki narciarskie #alpy #tyrol #ski arlberg #vorarlberg
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Booking.com
|