Gotowi? Do zimy! Start! - nowości w Czarnej Górze w sezonie 2011/2012 | 2011.10.28 |
| Nowy ratrak |
|
Wyścig trwa. W rywalizacji bierze udział Czarna Góra, która pomyślnie przeszła kwalifikacje i w sezonie 2011/2012 będzie walczyć o jak najwyższą lokatę w rankingu najlepszych polskich ośrodków. Dzięki systemowi naśnieżania, stacja będzie wcześniej i dłużej dysponowała dobrze przygotowanymi trasami. Faworytem tego sezonu może okazać się zmodyfikowana czarna trasa A. Kolejną inwestycją ma być wyczekiwana od lat, prowadząca na szczyt Czarnej Góry 6-osobowa wyprzęgana kolej linowa.
Zanim ruszy budowa kolei, ośrodek postanowił zainwestować w przygotowanie tras. Latem, zlokalizowany wzdłuż planowanej kolei stok A był wyrównywany i profilowany. Aby jazda czarną nartostradą była nie tylko wyzwaniem, ale i przyjemnością, wzdłuż trasy rozstawiono armatki śnieżne. Systemem naśnieżania została również objęta trasa D.
|
Modernizacja tras |
| By na nowej, czarnej trasie utrzymać bardzo dobre warunki, trzeba było zakupu ratraka z wyciągarką, umożliwiającą wjazd na stoki o dużym nachyleniu. W tym roku możemy więc liczyć nie tylko na dużą ilość śniegu, ale i dobre przygotowanie na stromych, często oblodzonych odcinkach. Dobrze przygotowane trasy, wygodny dojazd pod wyciąg i łagodne, bezpieczne zejście do restauracji i na parking to udogodnienia, z jakich od najbliższej zimy będą korzystać turyści odwiedzający Czarną Górę. Ponadto, zmodernizowana została trasa P3 oraz peron przy obsługującym ją wyciągu. Przebudowano także dolną stację 4-osobowej kolei krzesełkowej KLF - w tym sezonie w pobliżu kolejki znajdą się nowe kasy, obiekt gastronomiczny w postaci oszklonej kopuły oraz plac zabaw dla maluchów.
|
Modernizacja tras |
| Tej zimy warto skorzystać z oferty specjalnej na zakup 6-dniowych karnetów. Kupując Black Card przez Internet zapłacimy nawet 25 proc. mniej, a każdy kolejny pozyskany tym sposobem karnet upoważni do 10-proc. zniżki w większości obiektów na terenie ośrodka. Nowością jest także możliwość wykupienia skipassu popołudniowo - wieczornego.
Polskie stacje narciarskie powoli zabierają się do pracy - w odstawkę idą antyczne wyciągi, a ich miejsce zajmują nowoczesne koleje linowe. Czarna Góra dysponuje dwoma 4-osobowymi kolejami linowymi. Pierwsza z nich obsługuje trasy niebieskie zlokalizowane u podnóża Czarnej Góry, druga - dwa stoki o średnim stopniu trudności położone na zboczach Żmijowca. Niestety tej zimy jeszcze nie będzie w Czarnej Górze trzeciej kolei, która ma zastąpić stare, 2-osobowe krzesło. Stacja czyni jednak pierwsze kroki by w najbliższych latach sfinalizować przedsięwzięcie.
Sprawdź ceny skipassów na sezon 2011/2012
|
Modernizacja tras |
| Kolejna, nowoczesna kolej linowa miałaby dla stacji znaczenie strategiczne - umożliwiłaby szybką i wygodną podróż na szczyt Czarnej Góry - skąd można dostać się na dowolny stok ośrodka. Zapowiadana 6-osobowa, wyprzęgana kolej linowa obsługiwałaby przede wszystkim dwie "najciekawsze" trasy - czerwoną B o długości prawie 1700 metrów i przeznaczoną dla zaawansowanych narciarzy trasę A.
Na chwilę obecną, znajdujące się na terenie ośrodka wyciągi o przepustowość ponad 10 tys. osób na godzinę obsługują 10 km tras o różnym stopniu trudności. Są wśród nich trzy polany dla dzieci, kilka łagodnych stoków dla początkujących, aż cztery, posiadające homologację FIS czerwone trasy i zmodernizowana czarna trasa. Tuż obok stoku P1 mieści się profesjonalny snowpark z 12 przeszkodami, dwiema skoczniami, oraz różnego rodzaju boksami i rail’ami. Na miejscu jest szkółka narciarska, serwis, kilka wypożyczalni i centrum testowe. W pogodne dni warto ogrzać się na obszernym tarasie, dobudowanym w zeszłym sezonie do restauracji przy stacji KL. Dużym atutem ośrodka są przestronne i bezpłatne parkingi.
am / skionline.pl
|
Tagi: #czarna góra #sudety #nowości #
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Booking.com
|