skionline.plstacje wiadomości Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

305 km tras, 87 kolei - powstanie największy połączony teren narciarski w Austrii!

2016.03.06
305 km tras, 87 kolei - powstanie największy połączony teren narciarski w Austrii!
Kliknij, aby powiększyć.
305 km tras, 87 kolei - powstanie największy połączony teren narciarski w Austrii!
W przyszłym sezonie ranking największych połączonych terenów narciarskich w Austrii czeka dość spora zmiana. Budowa zespołu czterech kolei gondolowych pomiędzy Sankt Anton, Stuben i Zürs w regionie Arlberg spowoduje, że właśnie tutaj będzie się znajdować największa narciarska arena w Austrii. Tym samym w prestiżowym wyścigu wyprzedzeni zostaną dotychczasowi liderzy - tyrolski SkiWelt Brixen-Wilder Kaiser liczący 284 km i konkurujący z nim SkiCircus Saalbach-Hinterglamm z 270 km tras. Co ciekawe - oprócz gondoli nie powstanie ani kilometr nowej trasy, ale i tak nowy region będzie mógł się pochwalić aż 305 km tras!
Region Ski Arlberg, w którym na jednym karnecie można pojeździć w kilku ośrodkach położonych w okolicach przełęczy Arlberg i Flexenpass (St.Anton, St.Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Zürs, Warth, Schröcken, Klösterle/Sonnenkopf) funkcjonuje już od dość dawna. Jednak do tej pory pomiędzy dwoma największymi terenami - St. Anton-Stuben i Lech- Zürs trzeba było przemieszczać się autobusami. Zmieni się to już w przyszłym sezonie - to już przesądzone. Najpierw w lecie ubiegłego roku władze dały pozwolenie na inwestycję, a ostatnio uczestniczące w projekcie ośrodki potwierdziły, że warta 45 milionów euro inwestycja zostanie zrealizowana zgodnie z planem. Oznacza to, że już w sezonie 2016-17 będzie można dostać się za pomocą kolei przez przełęcze Arlberg i Flexenpass.

Stacja posrednia Trittkopf
Stacja posrednia Trittkopf

Inwestycja polegać będzie na wybudowaniu czterech kolei gondolowych. W Zürs zlokalizowana zostanie dolna stacja kolei Trittkopf I, która pokonywać będzie prawie dwa kilometry i ponad 500 metrów różnicy wysokości. 10-osobowe wagoniki będą wywozić na stację pośrednią, gdzie narciarze będą mieli do wyboru - wyjechać jeszcze wyżej koleją Trittkopf II i wrócić trasami do Zürs, lub udać się w dalsza drogę gondolą Flexenbahn o bliźniaczej konstrukcji, wyposażonej w panoramiczne szyby, która będzie zasadniczym ogniwem łączącym dwa do tej pory niezależne tereny. Po pokonania 1,8 km i 560 metrów w dół, narciarze dojadą do Rauz - tutaj będzie można rzez istniejącą już kanapę Valfagehrbahn udać się w stronę St. Anton, lub też przesiąść się na czwartą nową gondolę Albona II - bodaj najbardziej spektakularną, która pokonując 2 km i 680 metrów różnicy wysokości da dostęp do terenów zjazdowych Stuben. W drugą stronę - z St. Anton narciarze jadący do Zürs pojadą najpierw istniejącymi trasami i kolejami do Rauz, a stąd z pomocą Flexenbahn i Trittkopf II zjadą prosto do celu.

Dolna stacja Alpe Rauz
Dolna stacja Alpe Rauz

Przeciw tak wielkiej inwestycji protestowali ekolodzy, jednak szybko znaleziono argumenty, które przemawiają za celowością budowy nowych kolei. Dzięki nim będzie można zmniejszyć ruch na górskiej szosie przez przełęcz Flexenpass o co najmniej 120 autobusów dziennie. Z drugiej strony - przejazd tą niezwykle śmiało przeprowadzoną szosą (liczne odcinki wykute w pionowych skałach) był niewątpliwie dość atrakcyjny, więc zapewne część połączeń autobusowych zostanie zachowanych… Więcej szczegółów o nowej inwestycji można znaleźć na stronie projektu www.flexenbahn.ski

Run of Fame
Run of Fame

Jednocześnie z budową nowych gondoli, zostanie oznakowana nowa narciarska "trasa" - Run of Fame", która pozwoli na całodzienny rajd po całym połączonym terenie - od Warth na północy , przez Lech i Zürs aż po stoki Rendla w Sankt Anton i z powrotem. Liczyć będzie 65km zjazdów i ponad 18 tysięcy metrów różnicy wysokości - oczywiście nie będzie trzeba jechać dwa razy tą samą trasą. Od razu planowane jest też rozgrywanie raz w sezonie wyścigu narciarskiego całą trasą. Widać, że za jednym zamachem Arblerg chce konkurować i z Sella Rondą i z "najdłuższym gigantem świata" w Nassfeld…
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.run-of-fame.ski


Na konie warto jeszcze dodać, że to jeszcze nie koniec inwestycji w tym rejonie Austrii. Otóż w lecie tyrolski urząd odpowiedzialny za kontrolę rozbudowy ośrodków narciarskich stwierdził, że nie widzi przeciwwskazań do budowy połączenia pomiędzy terenem Rendl w Sankt Anton i położonym w dolinie Paznaun Kappl. A stąd już tylko krok do narciarskiego raju w Ischlg... Docelowo powstać ma w ciągu najbliższych kilku (a może kilkunastu?) lat kompleks ciągnący się od Warth przy granicy niemieckiej po szwajcarskie Samnaun. W sumie - ponad 630 km tras. Jeśli plany te zostaną zrealizowane, ten megaterem narciarski prześcignie słynne francuskie "Trzy Doliny" i stanie się największym narciarskim terenem na świecie! Trzeba przyznać, że gospodarze tutejszych ośrodków mają wielkie ambicje - ale chyba trudno, żeby było inaczej w miejscu, gdzie narodziło się narciarstwo zjazdowe…

pk/skionline.pl

skionline.pl
Tagi: #austria #tyrol #arlberg #sankt anton #stuben #zuers

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Booking.com