305 km tras, 87 kolei - powstanie największy połączony teren narciarski w Austrii! | 2016.03.06 |
| 305 km tras, 87 kolei - powstanie największy połączony teren narciarski w Austrii! |
|
W przyszłym sezonie ranking największych połączonych terenów narciarskich w Austrii czeka dość spora zmiana. Budowa zespołu czterech kolei gondolowych pomiędzy Sankt Anton, Stuben i Zürs w regionie Arlberg spowoduje, że właśnie tutaj będzie się znajdować największa narciarska arena w Austrii. Tym samym w prestiżowym wyścigu wyprzedzeni zostaną dotychczasowi liderzy - tyrolski SkiWelt Brixen-Wilder Kaiser liczący 284 km i konkurujący z nim SkiCircus Saalbach-Hinterglamm z 270 km tras. Co ciekawe - oprócz gondoli nie powstanie ani kilometr nowej trasy, ale i tak nowy region będzie mógł się pochwalić aż 305 km tras!
Warto przeczytać: Zobacz także: Region Ski Arlberg, w którym na jednym karnecie można pojeździć w kilku ośrodkach położonych w okolicach przełęczy Arlberg i Flexenpass (St.Anton, St.Christoph, Stuben, Lech, Oberlech, Zürs, Warth, Schröcken, Klösterle/Sonnenkopf) funkcjonuje już od dość dawna. Jednak do tej pory pomiędzy dwoma największymi terenami - St. Anton-Stuben i Lech- Zürs trzeba było przemieszczać się autobusami. Zmieni się to już w przyszłym sezonie - to już przesądzone. Najpierw w lecie ubiegłego roku władze dały pozwolenie na inwestycję, a ostatnio uczestniczące w projekcie ośrodki potwierdziły, że warta 45 milionów euro inwestycja zostanie zrealizowana zgodnie z planem. Oznacza to, że już w sezonie 2016-17 będzie można dostać się za pomocą kolei przez przełęcze Arlberg i Flexenpass.
|
Stacja posrednia Trittkopf |
|
Inwestycja polegać będzie na wybudowaniu czterech kolei gondolowych. W Zürs zlokalizowana zostanie dolna stacja kolei Trittkopf I, która pokonywać będzie prawie dwa kilometry i ponad 500 metrów różnicy wysokości. 10-osobowe wagoniki będą wywozić na stację pośrednią, gdzie narciarze będą mieli do wyboru - wyjechać jeszcze wyżej koleją Trittkopf II i wrócić trasami do Zürs, lub udać się w dalsza drogę gondolą Flexenbahn o bliźniaczej konstrukcji, wyposażonej w panoramiczne szyby, która będzie zasadniczym ogniwem łączącym dwa do tej pory niezależne tereny. Po pokonania 1,8 km i 560 metrów w dół, narciarze dojadą do Rauz - tutaj będzie można rzez istniejącą już kanapę Valfagehrbahn udać się w stronę St. Anton, lub też przesiąść się na czwartą nową gondolę Albona II - bodaj najbardziej spektakularną, która pokonując 2 km i 680 metrów różnicy wysokości da dostęp do terenów zjazdowych Stuben. W drugą stronę - z St. Anton narciarze jadący do Zürs pojadą najpierw istniejącymi trasami i kolejami do Rauz, a stąd z pomocą Flexenbahn i Trittkopf II zjadą prosto do celu.
|
Dolna stacja Alpe Rauz |
|
Przeciw tak wielkiej inwestycji protestowali ekolodzy, jednak szybko znaleziono argumenty, które przemawiają za celowością budowy nowych kolei. Dzięki nim będzie można zmniejszyć ruch na górskiej szosie przez przełęcz Flexenpass o co najmniej 120 autobusów dziennie. Z drugiej strony - przejazd tą niezwykle śmiało przeprowadzoną szosą (liczne odcinki wykute w pionowych skałach) był niewątpliwie dość atrakcyjny, więc zapewne część połączeń autobusowych zostanie zachowanych… Więcej szczegółów o nowej inwestycji można znaleźć na stronie projektu www.flexenbahn.ski
|
Run of Fame |
|
Jednocześnie z budową nowych gondoli, zostanie oznakowana nowa narciarska "trasa" - Run of Fame", która pozwoli na całodzienny rajd po całym połączonym terenie - od Warth na północy , przez Lech i Zürs aż po stoki Rendla w Sankt Anton i z powrotem. Liczyć będzie 65km zjazdów i ponad 18 tysięcy metrów różnicy wysokości - oczywiście nie będzie trzeba jechać dwa razy tą samą trasą. Od razu planowane jest też rozgrywanie raz w sezonie wyścigu narciarskiego całą trasą. Widać, że za jednym zamachem Arblerg chce konkurować i z Sella Rondą i z "najdłuższym gigantem świata" w Nassfeld… Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.run-of-fame.ski
Na konie warto jeszcze dodać, że to jeszcze nie koniec inwestycji w tym rejonie Austrii. Otóż w lecie tyrolski urząd odpowiedzialny za kontrolę rozbudowy ośrodków narciarskich stwierdził, że nie widzi przeciwwskazań do budowy połączenia pomiędzy terenem Rendl w Sankt Anton i położonym w dolinie Paznaun Kappl. A stąd już tylko krok do narciarskiego raju w Ischlg... Docelowo powstać ma w ciągu najbliższych kilku (a może kilkunastu?) lat kompleks ciągnący się od Warth przy granicy niemieckiej po szwajcarskie Samnaun. W sumie - ponad 630 km tras. Jeśli plany te zostaną zrealizowane, ten megaterem narciarski prześcignie słynne francuskie "Trzy Doliny" i stanie się największym narciarskim terenem na świecie! Trzeba przyznać, że gospodarze tutejszych ośrodków mają wielkie ambicje - ale chyba trudno, żeby było inaczej w miejscu, gdzie narodziło się narciarstwo zjazdowe…
pk/skionline.pl
|
Tagi: #austria #tyrol #arlberg #sankt anton #stuben #zuers
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Booking.com
|