skionline.plsprzęt testy Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

TEST - Fischer RC4 The Curv DTX - mania skręcania

2018.10.01
Fischer RC4 The Curv DTX - mania skręcania
Kliknij, aby powiększyć.
Fischer RC4 The Curv DTX - mania skręcania
Nowa linia nart Fischera - The Curv - na łamach skionline.pl gościła już kilka razy. Do tej pory były to jednak przede wszystkim teksty informujące o innowacyjności i zaawansowaniu technologicznym tego produktu. Tym razem jednak miałem przyjemność przetestowania ich na stoku, w czasie kilku dni jazdy. Reklamowane jako niewiarygodnie dynamiczne i skrętne - nowe Fischery rzeczywiście takimi są. Na twardym, przygotowanym stoku potrafią zadziwić i wciągnąć w zupełnie inny wymiar jazdy…
Fischer RC4 The Curv DTX to narta stworzona dla zaawansowanego narciarza. Ich prawdziwie sportowy charakter podkreśla nie tylko agresywna geometria i technologia rdzenia nawiązująca do budowy nart zawodniczych, ale także charakterystyczne żółte ślizgi, stosowane w modelach znanych z Pucharu Świata. To nie jest zabawka - to narzędzie, które właściwie użyte pozwala cieszyć się szybką, precyzyjną i dynamiczną jazdą. Kilka dni testowania na twardych trasach, głównie na sztucznym śniegu szybko pozwoliły stwierdzić, że właśnie w takich warunkach można z nich najwięcej "wycisnąć". Oczywiście dają również radę także miększym, bardziej zróżnicowanym terenie, ale na twardej trasie można docenić w pełni ich walory jezdne.

Fischer RC4 The Curv DTX
Fischer RC4 The Curv DTX

W takich warunkach można szybko przekonać się o trzech głównych cechach, które są podstawową charakterystyką Fischer RC4 The Curv DTX - prędkość, skrętność i precyzja. Masywna, ale nie za ciężka konstrukcja sandwich z drewnianym rdzeniem i podwójną warstwą titanalu wzmacniany technologią Air Carbon w połączeniu ze spiekanymi ślizgami gwarantuje bardzo płynną, stabilną jazdę z dużą prędkością. Im twardziej - tym lepiej. Przy tym nawet na bardzo twardych stokach łatwo i precyzyjnie wchodzi w skręt, przy pełnym zakrawędziowaniu charakteryzuje się znakomitym przyśpieszeniem i dynamicznym wyjściem z łuku. Wymaga to oczywiście włożenia odpowiedniej siły, ale powiedzmy sobie wprost - tego właśnie wymaga się od szybkiej, dynamicznej narty.

Fischer RC4 The Curv DTX
Fischer RC4 The Curv DTX

Znakomita, ponadprzeciętna skrętność narty uzyskana została przez zastosowanie kilku technologii. Zresztą jak sama nazwa wskazuje (curve oznacza tyle co łuk, krzywą) - było to głównym celem projektantów narty, wśród których główną role odegrali trzej wybitni alpejczycy - Hans Knauss, Mike von Grünigen i Kristian Ghedina. Triple Radius - potrójny promień skrętu pozwala osiągnąć znakomitą dynamikę skrętu na każdym jego etapie, z kolei Progressive Sidecut - progresywne taliowanie sprawia, że równie dobrze jedzie się zarówno krótkim, jak i długim skrętem.



Bardzo dużą wagę przywiązano do zapewnienia odpowiedniej sztywności poprzecznej narty, która zapewnia pożądaną stabilność przy dużych prędkościach i twardym podłożu. Uzyskano to dzięki zastosowaniu technologii DIAGOTEX ™. Jest to innowacyjny, karbonowy laminat w postaci siatki krzyżowo ustawionych włókien. Usztywniający nartę poprzecznie pomaga przeciwdziałać siłom odśrodkowym podczas skrętów przy dużej prędkości i precyzyjnie utrzymać wybrany tor jazdy. Krótko mówiąc - zapewnia płynność i stabilność bez utraty dynamiki. Wrażenia w czasie jazdy są naprawę znakomite. Warto przy tym podkreślić progresywny charakter Fischer RC4 The Curv DTX - im więcej umiecie, tym bardziej ta narta Was zadziwi.

Narty Fischer - nowa kolekcja 18/19

Fischer RC4 The Curv DTX
Fischer RC4 The Curv DTX

Do nart dedykowana jest płyta Racetrack, zapewniająca doskonałe przekazywanie sił, bez zbędnego usztywniania deski. W budowie narty zastosowano także nowego kształtu ściany boczne, nie tylko ułatwiające serwisowanie, ale także niemalże bezwysiłkowe zakrawędziowanie.

Podsumowując - Fischer po raz kolejny pokazał, że potrafi zrobić znakomitą nartę. Wszystkie "wyczytane" zalety Fischer RC4 The Curv DTX okazały się "w realu" prawdą. Trudno wyrazić mi się o ich inaczej niż tylko w samych superlatywach. Jeśli ktoś poszukuje narty szybkiej, precyzyjnej i niezwykle zwrotnej - jeśli po porostu ma umiejętności i nie zawaha się ich użyć - z pewnością może sięgać po ten model. Nie zawiedzie się!

Fischer RC4 The Curv DTX
Fischer RC4 The Curv DTX

Technologie: Sandwich Sidewall Construction, Beech Poplar Woodcore, Air Carbon Ti 0.8, On-Piste ROCKER, Concave Sidewall, Diagotex™, Triple Radius, Character Size, Free Milled Titanium, Racetrack Plate, World Cup Tuning, Sintered Bases

Narty dostępne są w następujących wielkościach: 157, 164, 171 i 178 cm
Promień skrętu: 16 m (przy 171 cm)
Taliowanie: 121-72-106 mm
Waga: 2100g/171cm
Płyta: Racetrack
Dedykowane wiązanie: MBS 13 RC4 Powerrail BRAKE 85 [F]

pk/skionline.pl

skionline.pl
Tagi: #sprzęt narciarski #narty #testy nart #fischer #the curv #dtx

powrót

Zobacz
Fischer action 18/19 - narty na trasę
Fischer action 18/19 - narty na trasę
Fischer action 18/19 - narty na trasę
ispo 2017 - Fischer kolekcja nart na sezon 17/18
ispo 2017 - Fischer kolekcja nart na sezon 17/18
ispo 2017 - Fischer kolekcja nart na sezon 17/18
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Testy 23/24
Inny sezon:
WorldSkitest 23/24
  • Test nart 22/23
  • Snowstyle 22/23
  • WorldSkitest: