TEST - Fischer RC4 The Curv DTX - mania skręcania | 2018.10.01 |
| Fischer RC4 The Curv DTX - mania skręcania |
|
Nowa linia nart Fischera - The Curv - na łamach skionline.pl gościła już kilka razy. Do tej pory były to jednak przede wszystkim teksty informujące o innowacyjności i zaawansowaniu technologicznym tego produktu. Tym razem jednak miałem przyjemność przetestowania ich na stoku, w czasie kilku dni jazdy. Reklamowane jako niewiarygodnie dynamiczne i skrętne - nowe Fischery rzeczywiście takimi są. Na twardym, przygotowanym stoku potrafią zadziwić i wciągnąć w zupełnie inny wymiar jazdy…
Warto przeczytać: Zobacz także: Fischer RC4 The Curv DTX to narta stworzona dla zaawansowanego narciarza. Ich prawdziwie sportowy charakter podkreśla nie tylko agresywna geometria i technologia rdzenia nawiązująca do budowy nart zawodniczych, ale także charakterystyczne żółte ślizgi, stosowane w modelach znanych z Pucharu Świata. To nie jest zabawka - to narzędzie, które właściwie użyte pozwala cieszyć się szybką, precyzyjną i dynamiczną jazdą. Kilka dni testowania na twardych trasach, głównie na sztucznym śniegu szybko pozwoliły stwierdzić, że właśnie w takich warunkach można z nich najwięcej "wycisnąć". Oczywiście dają również radę także miększym, bardziej zróżnicowanym terenie, ale na twardej trasie można docenić w pełni ich walory jezdne.
|
Fischer RC4 The Curv DTX |
|
W takich warunkach można szybko przekonać się o trzech głównych cechach, które są podstawową charakterystyką Fischer RC4 The Curv DTX - prędkość, skrętność i precyzja. Masywna, ale nie za ciężka konstrukcja sandwich z drewnianym rdzeniem i podwójną warstwą titanalu wzmacniany technologią Air Carbon w połączeniu ze spiekanymi ślizgami gwarantuje bardzo płynną, stabilną jazdę z dużą prędkością. Im twardziej - tym lepiej. Przy tym nawet na bardzo twardych stokach łatwo i precyzyjnie wchodzi w skręt, przy pełnym zakrawędziowaniu charakteryzuje się znakomitym przyśpieszeniem i dynamicznym wyjściem z łuku. Wymaga to oczywiście włożenia odpowiedniej siły, ale powiedzmy sobie wprost - tego właśnie wymaga się od szybkiej, dynamicznej narty.
|
Fischer RC4 The Curv DTX |
|
Znakomita, ponadprzeciętna skrętność narty uzyskana została przez zastosowanie kilku technologii. Zresztą jak sama nazwa wskazuje (curve oznacza tyle co łuk, krzywą) - było to głównym celem projektantów narty, wśród których główną role odegrali trzej wybitni alpejczycy - Hans Knauss, Mike von Grünigen i Kristian Ghedina. Triple Radius - potrójny promień skrętu pozwala osiągnąć znakomitą dynamikę skrętu na każdym jego etapie, z kolei Progressive Sidecut - progresywne taliowanie sprawia, że równie dobrze jedzie się zarówno krótkim, jak i długim skrętem.
Bardzo dużą wagę przywiązano do zapewnienia odpowiedniej sztywności poprzecznej narty, która zapewnia pożądaną stabilność przy dużych prędkościach i twardym podłożu. Uzyskano to dzięki zastosowaniu technologii DIAGOTEX ™. Jest to innowacyjny, karbonowy laminat w postaci siatki krzyżowo ustawionych włókien. Usztywniający nartę poprzecznie pomaga przeciwdziałać siłom odśrodkowym podczas skrętów przy dużej prędkości i precyzyjnie utrzymać wybrany tor jazdy. Krótko mówiąc - zapewnia płynność i stabilność bez utraty dynamiki. Wrażenia w czasie jazdy są naprawę znakomite. Warto przy tym podkreślić progresywny charakter Fischer RC4 The Curv DTX - im więcej umiecie, tym bardziej ta narta Was zadziwi.
Narty Fischer - nowa kolekcja 18/19
|
Fischer RC4 The Curv DTX |
|
Do nart dedykowana jest płyta Racetrack, zapewniająca doskonałe przekazywanie sił, bez zbędnego usztywniania deski. W budowie narty zastosowano także nowego kształtu ściany boczne, nie tylko ułatwiające serwisowanie, ale także niemalże bezwysiłkowe zakrawędziowanie.
Podsumowując - Fischer po raz kolejny pokazał, że potrafi zrobić znakomitą nartę. Wszystkie "wyczytane" zalety Fischer RC4 The Curv DTX okazały się "w realu" prawdą. Trudno wyrazić mi się o ich inaczej niż tylko w samych superlatywach. Jeśli ktoś poszukuje narty szybkiej, precyzyjnej i niezwykle zwrotnej - jeśli po porostu ma umiejętności i nie zawaha się ich użyć - z pewnością może sięgać po ten model. Nie zawiedzie się!
|
Fischer RC4 The Curv DTX |
|
Technologie: Sandwich Sidewall Construction, Beech Poplar Woodcore, Air Carbon Ti 0.8, On-Piste ROCKER, Concave Sidewall, Diagotex™, Triple Radius, Character Size, Free Milled Titanium, Racetrack Plate, World Cup Tuning, Sintered Bases
Narty dostępne są w następujących wielkościach: 157, 164, 171 i 178 cm Promień skrętu: 16 m (przy 171 cm) Taliowanie: 121-72-106 mm Waga: 2100g/171cm Płyta: Racetrack Dedykowane wiązanie: MBS 13 RC4 Powerrail BRAKE 85 [F]
pk/skionline.pl
|
Tagi: #sprzęt narciarski #narty #testy nart #fischer #the curv #dtx
| powrót
Zobacz
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Testy 23/24
|