TEST Carrera MAUNA - jeździj z głową… w kasku | 2013.01.28 |
| Carrera MAUNA - jeździj z głową… w kasku |
|
Tej zimy sięgnęłam po kask i gogle z najnowszej kolekcji Carrery - Mauna White Matte i Mirage Sph Dark Fuchsia Flower Pink. Nie ukrywam, że na samym początku do przetestowania akcesoriów austriackiego producenta zachęcił mnie wygląd i waga - kask jest niezwykle lekki, a gogle zgrabne i estetycznie wykonane.
Bezpieczeństwo i styl Biała, matowa skorupa kasku wykonana została w technologii hybrydowej, dzięki czemu, pomimo niskiej wagi, jest bardzo wytrzymała na różnego rodzaju uderzenia. Wyściółka natomiast charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami oddychającymi i zapewnia komfort użytkowania nawet w cieplejsze dni. W modelu Mauna umieszczono 15 otworów wentylacyjnych - 12 w górnej części skorupy i 3 z tyłu. Rozwiązanie to, w połączeniu z wykonaną z chłonącego wilgoć i szybko schnącego materiału wyściółką, naprawdę działa - po kilku godzinach jazdy w dodatniej temperaturze oscylującej koło zera nie miałam mokrej, spoconej głowy.
|
Otwory wentylacyjne |
|
|
Wyściółka wewnętrzna |
|
Co ważne, wyściółkę można również łatwo odpiąć i wyprać. W okolicach uszu kask ma specjalne perforacje zapewniające lepszą słyszalność dźwięków dochodzących z zewnątrz. Podobnie jak wyściółkę, nakładki na uszy również można łatwo zdemontować i wyprać. W uszach zrobione są też małe otwory, przez które podłączymy słuchawki (tzw. Tune - Up System).
Dobrana para W okolicach skroni i czoła kask jest precyzyjnie wyprofilowany, tak by idealnie łączyć się z goglami. Do testu wybrałam gogle również firmy Carrera - Mirage Sph Dark Fuchsia Flower Pink z szybami fotochromowymi. Pomijając estetykę wykonania i kompatybilność z kaskiem, doceniłam w nich wspomniane powyżej fotochromowe szyby, które w zależności od natężenia światła przyciemniają się lub rozjaśniają.
|
Gogle Carrera Mirage Sph |
|
Sprawdzone podczas jazdy w słoneczny dzień i późnym popołudniem, przy pochmurnym niebie. I jeszcze jedna, bardzo ważna cecha - szyby po wewnętrznej stronie pokryte są specjalną, zapobiegającą skraplaniu wody i parowaniu powłoką. Również "działa" - nawet po zdjęciu gogli i pozostawieniu ich na mokrym kasku, po ponownym założeniu nie zaparowały. Pamiętać jedynie należy, by gogli nie wycierać ani nie myć od środka, bo uszkodzimy powłokę. Gogle na kasku "montuje się" w bardzo prosty sposób, odginając zaczep znajdujący się z tyłu. Pokryty silikonem pasek skutecznie zapobiega przesuwaniu lub spadaniu gogli.
Zaprojektowane z głową Kask Carrera Mauna dostępny jest w trzech rozmiarach: 51 - 55 cm, 55 - 59 cm i 59 - 61 cm. Dodatkowo z tyłu posiada Rotex - czyli system indywidualnego dopasowania do obwodu głowy. Łatwo i szybko, przekręcając jedną ręką pokrętło możemy precyzyjnie dopasować obwód kasku, tak żeby nie przesuwał się w trakcie jazdy. Regulacja znajduje się również w zapinanym na wygodny w obsłudze zatrzask pasku pod brodą. Podsumowując, kask i gogle bardzo polecam. Jeżeli kosztem nieco naruszonej fryzury chcecie zadbać o bezpieczeństwo i wygodę na stoku, to naprawdę niezbędne akcesoria.
|
System Rotex |
|
|
Zamknięcie otworów wentylacyjnych |
|
|
Carrera Mauna widok z tyłu |
|
al/skionline.pl
|
Tagi: #kask narciarski #carrera #mauna
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Sprzęt narciarski 24/25
Porady
|