V-WERKS CODE xtraLIGHT WEIGHT - dynamiczne, szybkie, precyzyjne i niezwykle lekkie - tak, krótko można scharakteryzować nowe dzieło wizjonerów z firmy Völkl, linię V-Werks. Karbon, Aramid, Titanal i ultralekkie, drewniane rdzenie, to niezwykły zestaw najwyższej jakości materiałów, za pomocą których dokonano tuningu dwóch modeli nart, i w ten sposób powstały: V-Werks Code Speedwall i V-Werks RTM 84. Rdzenie tych modeli wykonano z rygorystycznie wyselekcjonowanego drewna topoli i paulowni. W strefach, które przenoszą najmniejsze obciążenia, dodatkowo odciążono je, drążąc wzdłużne, puste kanały. Dzięki wzmocnieniu rdzeni włóknem węglowym, można było pozwolić na zmniejszenie ich grubości, co dodatkowo zredukowało wagę. W górnej powierzchni narty, w strefie dzioba i piętki, warstwę Titanalu zastąpiono Aramidem. Jest to tworzywo niezwykle lekkie, o nadzwyczajnej sztywności i zdolności do tłumienia drgań. Dzięki niesamowitym właściwością mechanicznym, odporności na wysoką temperaturę i działanie agresywnych substancji chemicznych, Aramid jest wykorzystywany, między innymi do produkcji kamizelek kuloodpornych, kombinezonów dla strażaków, astronautów czy kierowców wyścigowych. Tuningowi uległy również wiązania, których waga uległa radykalnemu zmniejszeniu. Zastosowanie tych materiałów, połączone z potencjałem nowoczesnych technologii firmy Völkl, pozwoliło na stworzenie zestawu narta + wiązanie, który jest o 1 kg lżejszy od konkurencyjnych, o tym samym przeznaczeniu. Geometria i profile V-Werks Code są takie same jak jego odpowiednika - The Code Speedwall.
Poziom umiejętności: Zaawansowany, Ekspert Teren: trasy Rdzeń: "Full Sensor Woodcore xtraLIGHT" Technologie: Metal-Tex Hybrid Technologie:, Powered by Titanium, Speedwall Wiązania: rMotion 14.0 D V-Werks Profil: "Tip&Tail Rocker"
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Speedwall
Racetiger Speedwall to narta powstała na bazie pucharowego doświadczenia konstruktorów Völkla. Zastosowano w niej najdoskonalszą i jedyną wykorzystywaną w Pucharze Świata konstrukcję typu sandwich. Ale to nie wszystko.
Karbon, Aramid, Titanal i ultralekkie drewno, to niezwykły zestaw najwyższej jakości materiałów, za pomocą których stworzono nowe super lekkie rdzenie - Full Sensor Woodcore extraLIGHT. Rdzenie tych modeli wykonano z rygorystycznie wyselekcjonowanego drewna topoli i paulowni. W strefach, które przenoszą najmniejsze obciążenia, dodatkowo odciążono je, drążąc wzdłużne, puste kanały.