Zalecane wiązania: MX 14.0 Binding Teren: trasy 80%, poza trasami 20% Konstrukcja: ROX Technology, Metal Laminate, Fir Core Cechy charakterystyczne: ROX Technology, Carbon Web, Mod Technologies, Mod Monic
W ramach udoskonalonej Technologii MOD w nartach K 2 zastosowano nowe rozwiązanie zwane MOD Monic. Technologia MOD w znacznym stopniu wyeliminowała drgania nart, jednak, jak pokazały ostatnie testy, w pewnych miejscach narty są szczególnie narażone na wibracje. W tych właśnie „wrażliwych” miejscach zastosowano dodatkowe moduły MOD Monic, absorbujące drgania. Dzięki MOD Monic narta jest nieco lżejsza i obciążona dodatkowo tylko w tych punktach, gdzie jest to konieczne dla zachowania stabilności i komfortu jazdy.
MOD Technology
Technologia polegająca na zastosowaniu w nartach K 2 dodatkowego, elastomerowego, absorbującego drgania rdzenia, niezależnie od drewnianego rdzenia głównego .
Drugi rdzeń skutecznie amortyzuje i tłumi drgania, nie ograniczając przy tym elastyczności rdzenia głównego na całej długości narty.
Jak pokazały testy, dzięki technologii MOD, skutecznie wyeliminowano drgania i wibracje oraz stworzono narty, które pozostają pod kontrolą na każdym etapie jazdy, są wszechstronne i łatwe w prowadzeniu.
Zastosowanie Technologii MOD skutkuje również lepszą przyczepnością i trzymaniem krawędzi na całej długości nart. W efekcie udało się zredukować drgania i "odbicia" podczas jazdy na twardych, oblodzonych trasach, zapewniając doskonałe trzymanie krawędzi i pewną, płynną jazdę.
Metal Laminate
Tytanowe warstwy zastosowane w ostatnich modelach nart K2, tworzą system zwany Metal Laminate. System składa się z występujących na przemian warstw tytanu i włókna szklanego, które oplatają drewniany rdzeń. Dzięki zastosowaniu Metal Laminate narty akumulują drżenia, nie wpadają w wibracje - doskonałe rozwiązanie dla wszystkich rodzajów nart.
Progressive Sidecut
Dzięki Progressive sidecut, narty o szerszej talii nabierają cech uniwersalnych desek, które sprawdzą się w każdych warunkach. Zastosowanie tej technologii sprawia, że szersze narty są bardziej agresywne. Teoria dotycząca sposobu taliowania nart mówi, że narta podążając za linią skrętu powinna zakreślić pełne koło. I faktycznie, taki pogląd sprawdza się idealnie w przypadku nart o wąskiej talii. Gorzej jest w przypadku szerokich nart, które w zróżnicowanych warunkach dostają zbyt dużo energii. Progressive sidecut to specyficzne taliowanie polegające na nadaniu narcie różnej krzywizny w różnych miejscach. Począwszy od tyłów ku dziobom, narta zwęża się coraz bardziej. Efekt jest taki, że na twardym śniegu narta bardzo szybko inicjuje skręt od czubka po talię, natomiast w puchu i na nierównej trasie zachowuje się bardziej łagodnie - inicjacja skrętu następuje pod butem i dalej, poprzez tylną część narty. To pewnie kolejny "wynalazek" K2, który przejdzie do historii narciarstwa.