INTERSPORT wkracza do Polski | 2005.11.07 |
| fot. Maks |
|
Umowa licencyjna W dniu 24 października 2005 P.U. Maks S.A. zawarł umowę licencyjną z INTERSPORT Deutschland eG (IDE), będącym członkiem - założycielem, a jednocześnie największą organizacją w ramach Intersport International Corporation (IIC). Zgodnie ze standardami IIC umowa obowiązuje przez okres 10 lat z automatycznym przedłużeniem jej na kolejne lata.
Umowa licencyjna INTERSPORT zapewnia P.U. MAKS S.A. wyłączne prawo do użytkowania chronionego znaku towarowego INTERSPORT / INTERSPORT RENT oraz innych znaków towarowych IIC na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak również do rozwijania sieci franczyzowej w Polsce. W związku z zawartą umową licencyjną, w przeciągu najbliższych kilku miesięcy P.U. MAKS S.A. zmieni nazwę spółki na INTERSPORT Polska S.A. , a obecne sklepy MAKS Sport zostaną przekształcone w INTERSPORT - Maks. Od roku 2006 każdy nowy sklep będzie otwierany pod szyldem Intersport.
Umowa inwestycyjna
|
Prezes IIC Franz Julen fot. Maks |
| W dniu 27 października 2005 zastała zawarta z nowym parterem strategicznym nowa umowa inwestycyjna na czas nieokreślony. Nowy partner zobowiązuje się do objęcia 1.166.666 akcji imiennych uprzywilejowanych co do głosu w stosunku 2 głosy na 1 akcję serii C1 oraz 1.166.668 akcji zwykłych na okaziciela serii C2, o wartości nominalnej 10 groszy każda, w kapitale zakładowym MAKS, stanowiących - po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego MAKS o emisję akcji serii C - 25 proc. kapitału zakładowego MAKS Sport, i dających prawo do 25 proc. głosów w Walnym Zgromadzeniu P.U. MAKS S.A. Zaangażowanie kapitałowe nowego partnera wynosi 2 mln Euro oraz dodatkowo pokrycie kosztów kampanii reklamowych i wizerunkowych marki INTERSPORT w Polsce, jak również inna pomoc finansowo - towarowo - logistyczna. Pomimo transakcji z Grupą INTERSPORT oraz planowaną w przyszłym roku publiczną emisją akcji, dotychczasowi akcjonariusze zachowują pakiet większościowy. W skład Rady Nadzorczej wejdzie 1 członek Grupy INTERSPORT; natomiast skład Zarządu pozostaje bez zmian do końca kadencji tj. 4 lata.
Pozyskanie przez MAKS Sport S.A. partnera strategicznego nie oznacza z rezygnacji z planów wejścia na giełdę, lecz ich przesunięcie na przyszły rok - pierwsze półrocze 2006.
Rozwój INTERSPORT - MAKS w Polsce W najbliższych dwóch latach zostaną otwarte kolejne sklepy w polskich centrach handlowych. Planowane jest uruchomienie salonów w niżej wymienionych miastach.
Łódź: CH Manufaktura (925 m²) - kwiecień 2006 Warszawa: CH Złote Tarasy (1.077 m²) - jesień 2006 Kraków: Galeria Krakowska (869 m²)- jesień 2006 Poznań: CH Stary Browar II (1.140 m²) - jesień 2006 Wrocław: CH Pasaż Grunwaldzki (1.071 m²) - jesień 2006
Na koniec 2006 roku sieć specjalistycznych sklepów sportowych INTERSPORT będzie liczyć 15 własnych salonów, o łącznej powierzchni sprzedaży 14.100 m². Od 2006 roku planowany jest również rozwój sieci franczyzowej INTERSPORT.
skionline.pl
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Sprzęt narciarski 24/25
Porady
|