Nowoczesna kolej Schlossalmbahn wyposażona będzie w wygodne, 10-osobowe kabiny. Jej dolny odcinek zastąpi ponad półwiekową, bo zbudowaną w 1964 roku, kolej naziemną. Tym samym pasażerowie nie będą musieli przesiadać się na stacji pośredniej, lecz od razu pojadą na samą górę, zgodnie z dewizą "non stop to the top". Co więcej - górna stacja nowej kolejki jest usytuowana nieco wyżej, niż obecna, a narciarze będą mieli do dyspozycji trzy warianty zjazdu: Schlossalm, Kleine Scharte lub Haitzingalm. Przepustowość na tym odcinku wzrośnie ponad dwukrotnie - z obecnych 1.400 do 3.000 osób na godzinę! Nowa kolejka Schlossalmbahn będzie jeździła z prędkością 6 m/s, pokonując obydwa odcinki - łącznie 3.163 metry w poziomie i 1.218 metrów w pionie - w czasie zaledwie 10 minut. |