Szczyrk wraca do gry | 2017.10.10 |
| Szczyrk wraca do gry |
|
W marcu 2014 r. słowacka spółka Tatry Mountain Resorts kupiła 97% akcji Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego. Firma prowadzi najlepsze ośrodki zimowe na Słowacji - w Tatrach Wysokich Łomnicę i Strbske Pleso oraz w Jasnej Chopok. TMR jest operatorem największych na Słowacji aquaparków - Tatralandii i Bešeňovej, a od 2016 roku zarządza i modernizuje Śląskie Wesołe Miasteczko - obecnie Legendię.
Warto przeczytać: Zobacz także: Duże doświadczenie w prowadzeniu inwestycji pozwoliło słowackiemu gigantowi na infrastrukturalne odnowienie Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego i wprowadzenie narciarstwa nowej jakości, całość jest prezentowana pod hasłem "Nowej ery Szczyrku". Przygotowanie do inwestycji m.in. prace administracyjne, uzyskanie pozwoleń oraz decyzji środowiskowych zajęło firmie prawie 2 lata, ale już w najbliższą zimę narciarze zobaczą zmiany w Szczyrku na własne oczy.
|
Nowa 6-os. kolej Solisko - Hala Skrzyczeńska |
|
Szczyrk słynie z długich i dobrze przygotowanych tras, znajdują się tutaj najdłuższe trasy w Beskidach osiągające ponad 4 km długości. Pierwszą ważną decyzją, która miała duży wpływ na wygodę narciarzy było wprowadzenie wspólnego karnetu w Szczyrkowskim Ośrodku Narciarskim i Centralnym Ośrodku Sportu - Skrzyczne. Dzięki temu zimowy pobyt w Szczyrku będzie gwarantował aż 40 km tras na jednym skipassie, co stanowi olbrzymi atut miejsca i daje narciarzom niebanalny komfort korzystania z wyciągów podczas dłuższego pobytu.
Tatry Mountain Resort przywiązuje dużą wagę do wysokiej jakości zarówno infrastruktury, jak również poziomu obsługi klienta, dbałością o najwyższe standardy buduje swoje renomę oraz lojalność klientów.
Infrastruktura to podstawa dobrego funkcjonowania ośrodka narciarskiego Pierwszy etap inwestycji, którego efekt zobaczymy już w najbliższym sezonie 2017/2018 pochłonie ponad 30 mln euro, jest nie lada wyzwaniem nawet dla spółki, która doskonale zna biznes zimowy. TMR na nowy sezon zimowy buduje w Szczyrku aż 3 koleje linowe marki Leitner, z czego jedną będzie 10-osobowa gondola z parkingu u Kowalskiego na Halę Skrzyczeńską, 2 pozostałe to 6-osobowe krzesła, które będą wywozić narciarzy z Soliska na Halę Skrzyczeńską i Wierch Pośredni. Żadna europejska firma operująca w branży turystki zimowej nie zbudowała tak dużej infrastruktury w jeden rok. Nowe wyciągi gwarantują narciarzom komfortowe poruszanie się po ośrodku i zapewniają łączną przepustowość 12 000 osób na godzinę.
|
Nowa 6-os. kolej Solisko - Wierch Pośredni |
|
Jak wiadomo, nowoczesne wyciągi to nie wszystko - zima w Polsce jak i w Europie jest coraz bardziej kapryśna. Zdarza się, że nawet przy odpowiednich minusowych temperaturach opady śniegu są znikome, a systemy dośnieżania nie wystarczają, by zapewnić narciarzom warunki do jazdy. TMR przygotowała całkiem nowy, innowacyjny system naśnieżania, dzięki któremu przy odpowiednio niskich temperaturach przygotuje 83% ośrodka w ciągu tygodnia. Centralnym i najważniejszym punktem tej technologii jest zbiornik wodny położony na Hali Skrzyczeńskiej (1000 m n.p.m.) o pojemności 100 000 m3. Jest to największa tego typu budowla w Polsce, która w zimie posłuży do naśnieżania ośrodka, a w lecie będzie pełnić funkcje przeciwpożarowe.
|
Nowe naśnieżanie na trasie nr 10 |
|
Zbiornik będzie dostarczać wody do zautomatyzowanego systemu naśnieżania uzbrojonego w 230 lanc i armat śnieżnych marki TechnoAplin - specjalistów od optymalizacji i efektywnego wykorzystania zasobów w technologii naśnieżania.
By perfekcyjnie przygotować stoki niezbędna jest wykwalifikowana kadra i zaplecze maszynowe. Flota wzbogaci się o 2 nowe ratraki marki Prinoth. Pracownicy odbywali specjalne szkolenia w słowackich ośrodkach, dzięki którym szlifowali swoje umiejętności przygotowania tras i obsługi turystów.
To nie koniec nowości w Szczyrku Modernizacja ośrodka będzie gotowa w listopadzie, a wraz z nią czeka na narciarzy szereg nowości - wielofunkcyjny budynek w nowej centralnej części ośrodka między Czyrną a Soliskiem, z którego startować będzie 10-osobowa czarno-złota gondola Sigma Cabine. W budynku znajdą się kasy, infocentrum, sklep oraz wypożyczalnia, przechowalnia nart i toalety. W tej lokalizacji znajdzie się też duży parking na 700 miejsc.
|
Nowa 6-os. kolej Solisko - Wierch Pośredni |
|
Większość tras została znacznie poszerzona do około 60-80 m, a z Wierchu Pośredniego do Soliska zjedziemy nową niebieską trasą nr 10 - Salomopolską o długości 1200 m. Na wieczorną jazdę przygotowane zostały nowe trasy - od Hali Skrzyczeńskiej do Czyrnej i pod Gondolę - trasa czerwona nr 1 oraz trasa niebieska nr 3.
Tatry Mountain Resort planuje uruchomić ośrodek już na początku grudnia, od września rusza specjalna przedsprzedaż karnetu sezonowego w bardzo korzystnej cenie. Po raz pierwszy ośrodek będzie prowadzić sprzedaż karnetów online przez znany narciarzom z ośrodków słowackich system Gopass. Wcześniejszy zakup online pozwala na skorzystanie z atrakcyjnej ceny karnetu i jazdę od razu po przyjeździe do ośrodka bez konieczności stania w kolejce do kasy.
|
Kolej gondolowa - parking U Kowalskiego - Hala Skrzyczeńska |
|
Karta Gopass będzie funkcjonować jako skipass nie tylko w Szczyrk Mountain Resort, bo taką nową nazwę przyjął od września ośrodek, ale również w Centralnym Ośrodkiem Sportu - Skrzyczne. Każdy użytkownik karty będzie ponadto mógł dokupić na nią skipassy i produkty słowackich ośrodków, gromadząc jednocześnie punkty systemu lojalnościowego, do wykorzystania przy kolejnych transakcjach.
Cennik na sezon 2017/2018 Szczyrk Mountain Resort prezentuje na stronie www.szczyrkowski.pl. TMR nie poprzestanie w Szczyrku na trzech nowych kolejach, więcej informacji o inwestycjach w kolejnych latach, nowych produktach ośrodka i eventach przedstawimy w kolejnych artykułach.
Źródło: TMR
|
Tagi: #ośrodki narciarskie #szczyrk #szczyrkowski ośrodek narciarski #tmr
| powrót
Zobacz
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Booking.com
|