ispo rośnie w siłę | 2005.02.21 |
| ispo winter 05 fot. J.Ciszak/skionline.pl |
|
W tym roku ispo winter 05 (6 - 9 lutego) odwiedziło ponad 55 tys. zwiedzających. W stosunku do roku poprzedniego odnotowano 5% wzrost liczby obcokrajowców. (59% w roku ubiegłym, 64% w tym roku). Jak więc wynika ze statystyk, ispo to impreza zyskująca coraz większe uznanie na arenie międzynarodowej. Pod względem frekwencji wśród zwiedzających nadal prym wiodą: Włochy, Austria, Szwajcaria, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Holandia, Czechy, Rosja i Korea Południowa. Zaskakująco wzrosła liczba odwiedzających z Francji (400 osób).
Zwiększyła się również liczba wystawców. Najnowsze kolekcje i nowinki techniczne zaprezentowało na ispo winter 1774 wystawców z 46 krajów.
"ispo München ma już ugruntowaną pozycję w wielu krajach europejskich. Zależy nam na pozyskiwaniu nowych partnerów, dlatego ciągle prowadzimy konsultację z ekspertami w Stanach, Francji, Włoszech i Europie Północnej. Mamy nadzieję, że dzięki tej współpracy uda się zaprosić do Monachium niszowych producentów sprzętu, a także nawiązać kontakty z dystrybutorami, organizacjami sportowymi i mediami. Nasze działania już zaczynają przynosić wymierne efekty", powiedział Manfred Wutzlhofer, CEO Targów Monachijskich.
Tak wysoki udział procentowy zagranicznych wystawców jest również konsekwencją programu ispo, mającego na celu globalizację targów i zachęcanie kolejnych wystawców do wzięcia udziału w imprezie.
Wybrane komentarze wystawców w ostatnim dniu targów:
Mike Wallenfels, Prezes Mountain Hardwear: "ispo winter 05 to na prawdę udana impreza. Nawiązaliśmy szereg kontaktów handlowych w całej Europie, znaleźliśmy również nowe kanały dystrybucyjne. Z niecierpliwością czekamy na ispo summer!"
Simone Bolsinger, PR Manager Helly Hansen: "Nie możemy narzekać na liczbę klientów, którzy odwiedzili nasze stoisko w tym roku. Gościliśmy wszystkich kluczowych partnerów. Wzrosła również liczba zagranicznych klientów. Mogliśmy dzięki temu odbyć wiele spotkań, które mają dla nas strategiczne znaczenie i dobrze rokują na przyszłość".
Reto Aeschbacher, Marketing Division Manager, Scott: "Obecnie nie ma imprezy, która byłaby konkurencją dla ispo. To największe na świecie targi, na których prezentowane jest tak wiele nowości. To również miejsce, gdzie spotykają się wszystkie wiodące brandy, mając tym samym okazję do podpatrzenia konkurencji."
Florian Graehl, General Manager Nitro Snowboards: "Atmosfera na targach była budująca - bez euforii, ale optymistycznie. Dało się zauważyć, że branża jest już gotowa na nowe, wysokiej jakości produkty. Sami dystrybutorzy byli zaskoczeni ilością spotkań i zainteresowaniem kolegów z branży".
Markus Bötsch, Dyrektor ds. Sprzedaży w firmie Jack Wolfskin: "Zarówno atmosfera, jak i ilość kontaktów, jakie nawiązaliśmy na targach jest bardzo zadawalająca. ispo dowodzi, że branża sportowa ma się całkiem dobrze, a dystrybutorzy nie mogą narzekać na małą liczbę odwiedzających."
W tym roku ispo winter zdominowały trendy związane z Nordic Fitness, kolekcje sprzętu i odzieży sportowej zaprojektowanej specjalnie dla kobiet, oraz sprzęt ochronny mający zwiększyć bezpieczeństwo podczas uprawiania sportów zimowych. Willy Bogner zaprezentował nową kolekcję odzieży, w której włoska reprezentacja pokaże się na najbliższych Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Turynie w 2006. Podczas spektakularnego pokazu mody wystąpiła światowej sławy modelka Helena Christensen, a całość uświetniła piosenkarka Marla Glenn. Patronem pokazu i wieczornego party GQ Style Night, na które zaproszono ponad 1000 gości był ośrodek narciarski Soelden.
Na ispo winter 05 odbyła się także oficjalna prezentacja zapowiadająca najbliższe targi ispo russia 05, które odbędą się w super nowoczesnym Centrum Krokus w Moskwie w terminie od 14 do 17 września 2005. Projekt spotkał się z ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających ispo winter. W zorganizowanym w ostatnim dniu targów Russia Forum wzięło udział aż 150 uczestników. Włoskie Stowarzyszenie Producentów już potwierdziło udział 20 firm, które zaprezentują się na targach w Moskwie.
Ale chyba największe emocje budzi zbliżająca się pierwsza edycja targów ispo china 05. Impreza odbędą się na terenie Nowego Międzynarodowego Expo Center w Szanghaju między 14 - 17 marca. W sumie swoją ofertę zaprezentuje 146 firm, w tym dystrybutorzy, producenci i importerzy z Azji. Po raz pierwszy w historii targów będzie można otrzymać wszystkie informacje na temat branży w jednym miejscu i z "pierwszej ręki".
skionline.pl
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
|