Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Porównania Atomic Volkl Head Rossignol


frjjn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu na rynku mamy możliwość zakupu nart, które jak twierdzą producenci potrafią dostosować się do warunków na stoku, promieniu skrętu i pewnie całą masą innych rzeczy o których nawet nie mam pojęcia.

Head chyba jako pierwszy wypuścił narty z chipem które utwardzały swoje pręty bięgnące wzdłuż narty powodując przy tym zmiane charkterystyki narty.

Rossignol zastosował system mutix, który według mnie jest niepraktyczny ze względu chociażby na to, że trzeba wozić ze sobą dodatkowe " patyki " .

Volkl ze swoim powerswitch daje nam jeszcze więcej możliwości. Tu mamy do wyboru trzy stopnie jazdy, (ciekawę czy kupią nam karnet ).

I w koncu Atomic, według mnie to kolejny duży krok na przód, ze swoimi D2 Doubledeck poprostu zmieniają taliowanie i tu pozwole sobie zacytować " W zależności od nachylenia stoku, po którym się poruszają i stylu jazdy, narty wybierają dłuższy lub krótszy skręt "

Moje pytanie jest takie, co sądziecie o takich rozwiązaniach, czy nie uważacie, że jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego i w końcu , jeżeli dalej tak pójdzie to za pare lat bedziemy mięć narty z ograniczeniem prędkości

Jeżeli napisałem nieprawdziwe informacje prosze o wyrozumiałość i sprostowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od jakiegoś czasu na rynku mamy możliwość zakupu nart, które jak twierdzą producenci potrafią dostosować się do warunków na stoku, promieniu skrętu i pewnie całą masą innych rzeczy o których nawet nie mam pojęcia........

Jeżeli napisałem nieprawdziwe informacje prosze o wyrozumiałość i sprostowanie

Śp. Wacław Kowalski w filmie Sami Swoi powiedział:

Powymyślali te durackie wynalazki bo siły w ręcach nie mieli....

I niech to mój będzie komentarz do twoich rozważań.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w koncu Atomic, według mnie to kolejny duży krok na przód, ze swoimi D2 Doubledeck poprostu zmieniają taliowanie i tu pozwole sobie zacytować " W zależności od nachylenia stoku, po którym się poruszają i stylu jazdy, narty wybierają dłuższy lub krótszy skręt "

Jeździłem na nich i ... było to ciekawe doświadczenie, bo ... wszyscy zwracają na ciebie uwagę ... w kolejce do wyciągu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli takie rozwiązania to tylko chwyt marketingowy

No nie do końca, chyba wszyscy, którzy jeździli na takich nartach stwierdzali, że to działa, narta jest bardziej twarda lub mniej itd ale czy uzyskany efekt wart jest wydania na to sporych pieniędzy to inna sprawa, i chyba nikt nie piał jakoś z zachwytu nad tego typu nartami, w testach też wypadają średnio lub czasem dobrze ale o żadnej rewolucji nikt nie wspominał, bardziej oceniane jako ciekawostka, nowość itd itp. Firmy muszą wprowadzać różne nowości, szukać trędów bo na tym mogą sporo zarobić, każdy kto wprowadza jakąś nowinkę bardzo to sobie wysoko na początku ceni- po sezonie, dwoch cena tego bajeru drastycznie spada - popularna strategia wchodzenia na rynek z nowym produktem.

Edytowane przez mihumor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie jestem zbyt techniczny;), ale przy swoich Rossi Mutix lubię sobie ramionka wymienić - robię to wprawdzie w domu przed wyjazdem, ale zabieram ze sobą pakiet ramion, aby w razie potrzeby zmienić charakterystykę nart.

Co do ceny, to powszechnie można je teraz kupić za coś ok. 1800 zł, ja kupiłem jeszcze taniej na koniec sezonu, a to uważam cena jaką można zapłacić za nowe narty.

Co do zasady działania, to nie będę nikogo przekonywał - polecam jedynie spróbować, albo przeczytać pozytywne opinie riderów (także na naszym forum).

Kiedyś (tek gdzieś 20 lat temu), jak kupiłem dość cyrkową brykę na tamte czasy i podjechałem pod knajpę, kelnerzy wylecieli, aby pooglądać. Cmokali, mlaskali i na koniec jeden rzekł - fajny sprzęt, ale po co ten automat i klimatyzacja:D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku prawie kupiłem Mutixa Z11 - kosztował na koniec sezonu 1400zł, Mutixy na dziś kosztuja już porownywalnie do "zwykłych" modeli ale pozostałe firmy bardzo cenią swoje innowacje jak na razie. Z tych nart mnie interesuja na dziś właśnie Zenithy Mutixy i Head Chip 78. Jednak na początku zeszłego sezonu Mutixy były jeszcze bardzo drogie i wybrałem wariant kupienia sobie 2 par nart - wyszło 100zl drożej. Ale zawsze troche żal jest tej narty, której sie nie kupiło:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca, chyba wszyscy, którzy jeździli na takich nartach stwierdzali, że to działa, narta jest bardziej twarda lub mniej itd ale czy uzyskany efekt wart jest wydania na to sporych pieniędzy to inna sprawa, i chyba nikt nie piał jakoś z zachwytu nad tego typu nartami, w testach też wypadają średnio lub czasem dobrze ale o żadnej rewolucji nikt nie wspominał, bardziej oceniane jako ciekawostka, nowość itd itp. [...]

No ale gdyby patent się nie sprawdził, to raczej nie ładowali by go do nart Race..

A może to tylko ten jeden patent działa, znaczy VF, a VC tylko "kosmicznie" wygląda i nic ponadto..

Albo w tych race'owych siedzi zupełnie coś innego, a tylko wyglądem jest podobne do tego w "sklepówkach"..

Żeby było jasne, to nie przepadam za firmą A. i nawet obiecywałem sobie nie tylko nie kupować żadnych nart tej firmy ale nawet na nie nie patrzeć :rolleyes::D

a teraz coś mi się wydaje, że zdecyduje się właśnie na VF.. :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale gdyby patent się nie sprawdził, to raczej nie ładowali by go do nart Race..

A może to tylko ten jeden patent działa, znaczy VF, a VC tylko "kosmicznie" wygląda i nic ponadto..

Albo w tych race'owych siedzi zupełnie coś innego, a tylko wyglądem jest podobne do tego w "sklepówkach"..

Żeby było jasne, to nie przepadam za firmą A. i nawet obiecywałem sobie nie tylko nie kupować żadnych nart tej firmy ale nawet na nie nie patrzeć :rolleyes::D

a teraz coś mi się wydaje, że zdecyduje się właśnie na VF.. :eek:

A dlaczego akurat te Atomici? Jeździłes na nich? Bardzo ciekaw jestem opini zwykłych śmiertelników o tych deskach a jak się trafi sam chetnie spróbuję je. Bardzo ciekawie wyglądają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te atomu race D2 to pic na wodę moim zdaniem, race to race, w momencie jak pakuje się do niego jakieś systemy to robi się z niej narta uniwersalna a nie race`owa, chociaż nie jeździłem na nich. Jeździłem na zeszłorocznych VC oraz VF i dla siebie bym ich nie kupił nawet jakby były 3x tańsze (tj kosztowały 1200 pln :D ). Rossignole z Mutixem, już lepiej, chyba wolał bym zmienia ramiona tym bardziej że Rossignol dopracowuje ten system z roku na rok. Zmienić ramiona to nie taki duży problem. Nie jest to ten system co był 3 sezony temu gdzie robiły się lekkie luzy na ramionach.

Jednak system Voelkla jest chyba najlepiej dopracowany co niestety również przekłada się na cenę tych nart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie jestem zbyt techniczny;), ale przy swoich Rossi Mutix lubię sobie ramionka wymienić - robię to wprawdzie w domu przed wyjazdem, ale zabieram ze sobą pakiet ramion, aby w razie potrzeby zmienić charakterystykę nart.

Co do ceny, to powszechnie można je teraz kupić za coś ok. 1800 zł, ja kupiłem jeszcze taniej na koniec sezonu, a to uważam cena jaką można zapłacić za nowe narty.

Co do zasady działania, to nie będę nikogo przekonywał - polecam jedynie spróbować, albo przeczytać pozytywne opinie riderów (także na naszym forum).

Kiedyś (tek gdzieś 20 lat temu), jak kupiłem dość cyrkową brykę na tamte czasy i podjechałem pod knajpę, kelnerzy wylecieli, aby pooglądać. Cmokali, mlaskali i na koniec jeden rzekł - fajny sprzęt, ale po co ten automat i klimatyzacja:D

W Mutixie mnie wkurzaly dzwieki ocierania tych ramion o narte w skrecie jak narta sie wyginala (przyznam ze mialem taki troche rozklekotany egzemplarz) :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te atomu race D2 to pic na wodę moim zdaniem, race to race, w momencie jak pakuje się do niego jakieś systemy to robi się z niej narta uniwersalna a nie race`owa, chociaż nie jeździłem na nich.

no właśnie o to mi chodziło czy ktoś coś wie na ten temat.. czy ten system rzeczywiście jest tak dobry, że sprawdza się w nartach race, czy to tylko atrapy czy też w modelach race siedzi całkiem coś innego.. Atomic wyraźnie chwali się tym, że nawet w PŚ startują na nartach z tym patentem - nie wiem na razie nie oglądałem transmisji ale będę niedługo na zawodach PŚ w Val d'Isere to się przyjrzę :)

Jeździłem na zeszłorocznych VC oraz VF i dla siebie bym ich nie kupił nawet jakby były 3x tańsze (tj kosztowały 1200 pln :D ).

o kwocie takiego rzędu mówimy.. a nawet troszkę taniej.. :)

jeździłeś na jednych i drugich, VC i VF?

czy różnią się czymś w jeździe?

a na którym systemie Mutix(z którego sezonu) jeździłeś?

i takie samo pytanie o Volkla :)

Rossignole z Mutixem, już lepiej, chyba wolał bym zmienia ramiona tym bardziej że Rossignol dopracowuje ten system z roku na rok. Zmienić ramiona to nie taki duży problem. Nie jest to ten system co był 3 sezony temu gdzie robiły się lekkie luzy na ramionach.

Jednak system Voelkla jest chyba najlepiej dopracowany co niestety również przekłada się na cenę tych nart.

na Rossi jeździłem, co prawda był to system nr 1 - no nie wiem, może rzeczywiście te nowsze są bardziej dopracowane.. choć nie przypominam sobie aby ten pierwszy jakoś źle działał; chodzi raczej o to, że to nie końca jest system 2w1, jak można oczekiwać po VF (lub VC..?) Atomica..

To może nie najszczęśliwsze porównanie, bo Rossi faktycznie daje 2w1 ale w czasie rzeczywistym (znaczy na danych ramionach..) mamy albo 1 albo 2 ;)

podobnie u Volkla, zależy na co ustawimy przełącznik.. tu obecnie jeszcze jest 3..

natomiast po systemie A. można się spodziewać Nw1 :D

nie wiem jak się sprawdza system Atomica, sam szukam opinii lub możliwości przetestowania - na papierze wygląda nieźle.. i jak to przedstawiłem powyżej, nie bardzo jest go z czym porównać..

jedyne co mi przychodzi na myśl, to -w jakimś stopniu- Elan z modelami Speedwave.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? U nas na coś takiego mówi się warszawa...(celowo napisane z małej litery:P) Bez urazy dla ludzi z WWA, bo wiem że jest tam naprawdę wielu świetnych narciarzy, ale takie rozwiązania jak te paski karbonowe czy jakies listwy, lasery i celowniki + grafika rodem z terminatora + napis superhipermegasport itp to dla mnie wizualne wieśniactwo zwane lansem stokowym dla ludzi kierujących się wyglądem narty i jej wygórowaną ceną... Jeszcze raz, bez urazy, ale to jest typowe burżujstwo z WWA...

Ski 4 life

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nie tylko.

ja znam kilku gości z Katowic dla których najważniejsze są bajery - jazda lekko smieszna ale jaki "szacun" na parkingu.......

Nowa kurtka 4999zł

Nowe rękawiczki Worldcupowe 499 zł

To spojrzenie innego narciarza kiedy ma o rok starszy model nart - bezcenne ;D

Edytowane przez Bode
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie o to mi chodziło czy ktoś coś wie na ten temat.. czy ten system rzeczywiście jest tak dobry, że sprawdza się w nartach race, czy to tylko atrapy czy też w modelach race siedzi całkiem coś innego.. Atomic wyraźnie chwali się tym, że nawet w PŚ startują na nartach z tym patentem - nie wiem na razie nie oglądałem transmisji ale będę niedługo na zawodach PŚ w Val d'Isere to się przyjrzę :)

o kwocie takiego rzędu mówimy.. a nawet troszkę taniej.. :)

jeździłeś na jednych i drugich, VC i VF?

czy różnią się czymś w jeździe?

a na którym systemie Mutix(z którego sezonu) jeździłeś?

i takie samo pytanie o Volkla :)

na Rossi jeździłem, co prawda był to system nr 1 - no nie wiem, może rzeczywiście te nowsze są bardziej dopracowane.. choć nie przypominam sobie aby ten pierwszy jakoś źle działał; chodzi raczej o to, że to nie końca jest system 2w1, jak można oczekiwać po VF (lub VC..?) Atomica..

To może nie najszczęśliwsze porównanie, bo Rossi faktycznie daje 2w1 ale w czasie rzeczywistym (znaczy na danych ramionach..) mamy albo 1 albo 2 ;)

podobnie u Volkla, zależy na co ustawimy przełącznik.. tu obecnie jeszcze jest 3..

natomiast po systemie A. można się spodziewać Nw1 :D

nie wiem jak się sprawdza system Atomica, sam szukam opinii lub możliwości przetestowania - na papierze wygląda nieźle.. i jak to przedstawiłem powyżej, nie bardzo jest go z czym porównać..

jedyne co mi przychodzi na myśl, to -w jakimś stopniu- Elan z modelami Speedwave.

Szczerze moim zdaniem nei warto. Nie mam pojęcia jak to się sprawdza w nartach race bo jeździłem tylko na tych pierwotnych VC oraz VF, nie jestem tradycjonalistą ale do mnie to nie dociera. Nasza firma m.in z tego powodu nie bierze tegorocznej kolekcji na sklepy .. po pierwsze sceptyczne podejście klientów po drugie cena.

Odnośnie różnic.. oczywiście że się różnią, jak pamiętam na VF lepiej się jeździło, te z gumą w środku to dla mnie masakra.

Jak chcesz uniwersalne narty to moim zdaniem zenithy z mutixem + walizeczka ;-)

jak coś do wszytkiego to do ..

Jak napisał mysiauek... lepiej kupi sobie 2 pary nart :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie JC zamieścił na głównej opis wraz z filmem innowacyjnych Head Icon z systemem Torque Turning

Moim zdaniem, to kolejne potwierdzenie, że innowacyjne technologie prowadzące do uniwersalności jednej pary nart, zdobywają co raz więcej zwolenników.

Tak nawiasem mówiąc, to które firmy jeszcze się nie załapały tego typu innowacje?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...