Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Jezdzenie nocne


ajmfajntenks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nigdy nie jezdzilem na nartach w nocy. Wogole jestem b. poczatkujacy - bylem raz na nartach dwa dni:).

Moglibyscie mi opisac jak to wyglada. Czy jest bardzo oswietlone , czy srednio. Jak sie jezdzi w po ciemku ( wydaje mi sie ze rewelacyjnie , ale tylko wydaje) czy sa bardzo duze tloki, itp. Bede w Czechach w Karkonoszach najprawdopodobniej w Rotynicach.. Czy w cenie karnetu jest tez ta jazda nocna? Dzieki:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ładnie uzupełniłeś profil to Ci odpowiem:eek:....w nocy to jak wyłączą prąd na stoku to szybko zakładasz taka latarkę górniczą na kask i już śmigasz do woli:D....tak zupełnie poważnie to naucz się w miarę dobrze jeżdzić w dzień,to zaoszczędzi Ci rozczarowań w nocnej jeżdzie....bo teren narciarski w dzień a w nocy nawet przy dobrym oświetleniu to różnica potężna...

Rokytnice Horny Domki mają oświetlony stok na orczyku od godziny chyba 19-tej...coś o długości 300-400 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopów oświetlonych u nas dostatek, nawet jak na warunki aystryjackie, ale tych dobrze oświetlonych to na lekarstwo:(.

Nawet na tych dobrze oświetlonych nie widać tyle co w ciągu dnia, nierówności się gubią, do tego jeszcze dochodzi całodzienna degradacja stoku przez narciarzy. Są ośrodki gdzie po jeździe dziennej ratrakują stok i dopiero wpuszczani są narciarze na jazdę wieczorną, ale taki świeżo wyratrakowany stok jest niezwiązany i po godzinie już wygląda tak jak by nie był ratrakowany.

W każdym razie jazda nocna to ostateczność, jak nie ma możliwości w dzień, współczynnik przyjemności oszacował bym na 40% w stosunku do normalnej jazdy w dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazdę nocną trenowałem tylko na:

  • Nosalu
    Beznadzieja, zrypany stok po całodziennej jeździe, tłum ludzi, po 2 zjazdach skończyłem w Karczmie, tam było dużo bezpieczniej
  • w Galtuer
    Tutaj suuuuper !!! :D Stok zamykają o 14, do 19:30 jest przygotowywany przez ratraki, chodzi jedno krzesło 4 osobowe, stok oświetlony jak stadion piłkarski. Czynna jest tylko jedna trasa - nikt z boku nie wyjedzie. Potężna dawka adrenaliny. Gorąco polecam. Jazda płatna dodatkowo.

pzdr

misal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku "nocnie" jeździłem tylko w Lubomierzu. Stok na godzine zamykali i przejeżdzał ratrak, ale takie pobierzne przejechanie to tylko jest przyklepanie trasy, niby równo jest ale tak jak SB pisał - nie wiąze sie to za bardzo i stok szybko się degraduje. Do tego takie szybkie ratrakowanie też jest kiepskie( w porównaniu do roboty jaką widzialem w Dolomitach gdzie ratrak nie tylko przejeżdza po trasie ale najpierw ją całą spycha i jeszcze raz usypuje a dopiero później ubija - i jeszcze cała noc na związanie). Oświetlenie również co najwyżej poprawne, gdyby nie to, że stok prawie pusty to kiepsko to widzę. Dla mnie to na zasadzie - jak sie nie ma co sie lubi czyli od czasu do czasu można spróbować.

Edytowane przez mihumor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie I'm fine jest z zachodu i preferuje kierunek czeski, ale jeśli kiedyś by cię zawiało w Tatry, to niezła jazda wieczorna jest na stoku Harenda. Przed nią stok jest ratrakowany i nie ma zbyt wielu chętnych, więc pozostaje w dobrych warunkach. Ale to raczej trudna trasa.

Poza tym w Białce jest dość dobre oświetlenie i w tygodniu da się pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze dodał cos na temat gogli - do jazdy nocnej radzę kupić takie z jasnym szkłem (do nartowania przy dużym zachmurzeniu , mgle itp.), wpływa to zdecydowanie na komfort jazdy i nasze bezpieczeństwo .

No i moim zdaniem jedyna sensowna jazda nocna na nartach jest tam , gdzie stoki są ratrakowane w przerwie między jazdą dzienną a wieczorną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze dodał cos na temat gogli - do jazdy nocnej radzę kupić takie z jasnym szkłem

Nawet tego nie pisałem, bo swego czasu próbowałem na wszelkie sposoby załatwić szybkę do Carrera Kimeriików, ale się nie udało, dostępność w handlu gogli z bezbarwnym szkłem jest żadna, a tylko takie były by najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet tego nie pisałem, bo swego czasu próbowałem na wszelkie sposoby załatwić szybkę do Carrera Kimeriików, ale się nie udało, dostępność w handlu gogli z bezbarwnym szkłem jest żadna, a tylko takie były by najlepsze.

ja po prostu kupiłem do takiej jazdy drugie (akurat podeszły mi Briko w dobrej cenie ) z najjaśniejszą szybką albo inaczej z najsłabszym filtrem i jest git:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie 50% moich wyjazdow w tygodniu to jazda nocna lub wieczorowo/nocna.

Najgorsza jest pora kiedy zapada zmrok. Swiatla jeszcze nic nie oswietlaja, swiatala dziennego malo i wtedy to juz rzeczywiscie g... widac ( ja wtedy robie sobie przerwe albo nie jezdze).

Przy oswietleniu jezdzi sie niezle, kwestia przyzwyczajenia. Nie zauwazylem zeby sztuczne oswietlenie jakos strasznie mnie spowalnialo. Pierwszy raz przejezdzam stok kontrolnie, dla sprawdzenia warunkow a potem to juz sie nie ograniczam.

Zupelnie inna kwestia sa warunki jakie poanuja wieczorem. Jezeli stok jest popularnyi pod wieczor nir ratrakowany to moze byc ciezko:(

Wzeszlym sezonie zdarzylo mi sie jezdzic po zmroku i we mgle. Ja pier..... to dopiero jest extrema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten moment kiedy zapada zmrok jest faktycznie najgorszy jeżeli chodzi o widoczność -taka mieszanina resztek swiatła dziennego i sztucznego skutkuje bardzo słabym kontrastem obrazu i po prostu g.. widać:eek:.

Lepiej zrobić sobie wtedy przerwę , poczekać aż zrobi się naprawdę ciemno i wtedy już można bezpiecznie śmigać przy sztucznym świetle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
ten moment kiedy zapada zmrok jest faktycznie najgorszy jeżeli chodzi o widoczność -taka mieszanina resztek swiatła dziennego i sztucznego skutkuje bardzo słabym kontrastem obrazu i po prostu g.. widać:eek:.

Lepiej zrobić sobie wtedy przerwę , poczekać aż zrobi się naprawdę ciemno i wtedy już można bezpiecznie śmigać przy sztucznym świetle

No wlaśnie,ostatnio też mialem problem z widocznością podczas jazdy w warunkach sztucznego oświetlenia:pMoje gogle,które sprawdzały się w warunkach dziennej jazdy,zupelnie nie radzily sobie z sztuczym oświetleniem,musiałem jeżdzić bez ochrony na oczy,co w niekorzystnych warunkach/padający deszcz,wiatr i sztuczny śnieg buchający z aramtek/sprawiał,że nie czułem się komfortowo i bezpiecznie.Skłoniło mnie to do poszukania gogli,które sprawdzą się w takich warunkach-wybór padł na Uvex supersonic II.:rolleyes:Sprawdzają się w sztucznym świetle -zajerfajnie:rolleyes:,widoczność naturalna-obraz rzeczywisty,bez znieksztalceń:rolleyes:koszt 300 z kawalkiem,ale warto:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo kupic sobie scotty messengery bądz voltage i mieć wymienne szybki:P

wychodzi zdecydowanie taniej:)

Bugi, a gdzie kupić wymienne szybki?

Ja mojej zapodałem :

http://www.skionline.pl/sprzet/?co=kolekcje_gogle&id_grupy=2331&id_modelu=792

Z szybką z jakimś tam bajerem. Wcześniej próbowała jakieś rossignole (i leżą oczywiście prawie nówki) oraz Bolle Xeno. Ale te Carrery są podobnież 1 klasa.

Do tego wymienne szybko -nie do dostania- oraz wymienne obudowy -także nie do dostania...

Ja bardzo lubię jeździć przy sztucznym świetle, ale... ale tylko jak już jest kompletnie ciemno (o czym pisał Aklim-zmierzch jest najgorszy) oraz przy dobrej widoczności.

P.S. Plus sotkow ze sztucznym światłem: można się wyspać i nie trzeba się spieszyć z wyjeżdżeniem się przed zamknięciem :)

Edytowane przez mysiauek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no testy juz mam za sobą bo jedne gogle miałem na szkoleniu na nosie a 2 miałem w plecaku jak dla mnie wszystko z nimi ok:) te co mialem na nosie są nowe a te w plecaku mam od.... 7 lat :) i teraz kupilem dodatkową szybe wiec moge je juz na dzień dzisiejszy polecić- wazne ze musi być podwojna szybka bo pojedyńcza lubi sobie czasem zaparować:)

zdjęcia zrobie poźniej jak dorwę aparat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...