st_x Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) Witam Dla mnie odchylanie kolana (nieznaczne) jest dość naturalne (nie mówie tu o stawiani narty na płask i innych wygibasach) ba jakby sie zdarzyło tym ugietym na maxa kolanem przywalić w mulde lub coś zmarżniętego ) - a przy dużym pochyleniu to tuz tuź do płaszczyzny stoku. Pozdrawiam st_x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
st_x Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) I jest cacy bo koło jak sie obraca to ma: 1. Predkość punktu na jego obwodzie - oponie - LINIOWĄ 2. Ten sam punkt ma prekość kątowa wzgledem osi obrotu koł ściśle ziązana zze swoje prędkości aliniowa 3. oś koła (część lini przechodązcej przez środek koła i punk będący srodkiem zakretu) - ale leżąca w zupełnie innej płaszczyżnie )) jest taka sama dla obydwu kół tej samej osi, (bo koła robią 360 stopni zakretu w takim samym czasie) Z tej róznicy w określaniu prędkości katowej róznych punktów wynikaja całe te polemiki o samochodach. Pozdrawiam st_x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
st_x Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 jak to jest z tymi promieniami???? A na to przypadkiem napisałem coś niżej - prędkość liniowa punktu na obwodzie koła i jego predkość kątowa wzgledem srodka to nie to samo:)) ale można stosowac zamiennie bo jedno wynika z drugiego (lub odwrotnie). Co innego predkość katowa KOŁ względem środka (osi) zakrętu. Pozdrawiam st_x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekl Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 jak to jest z tymi promieniami???? umozliwia krecenie sie kół z rózna predkoscia = dostosowywanie predkosci katowej- To jedno i to samo i nie ma tu nic karkolomnego Kola kreca sie z rózna predkoscoia na zakrecie, gdyz zewnetrzne ma do przejecheania większa drogę (musi wiec krecic sie szybciej i to jest to dostosowanie) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) chyba się troszkę pomyliłeś: "b) zewnetrzne koło obraca sie szybciej i to zarowno katowo..." a trochę dalej: "predkoś kątowa osi kol jest taka sama oczywiscie względem środka zakrętu" ale się czepiam To sie ktos, od kogo ten cytat pochodzi pomylil tylko jezeli chodzi o syntax. Kolo maja takie same predkosci katowe natomiast w tym pierwszym chodzilo zapewne o predkosci katowe obwodu obu kol. W tedy te predkosci sa rozne. To przeciez jest banalnie proste i nie ma co nad tym dyskutowac. To przeciez 2 klasa liceum!!! Poz.pawel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekl Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 jak to jest z tymi promieniami???? Zgadzam się z Tobą. Z tym, ze zauwaz, ze poniewaz kola maja te sama srednice dostosowywanie predkosci liniowej nastepuje przez rozna predkosc z jaka obracaja sie kola (czyli rozna predkosc katowa) :-) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
st_x Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 jak to jest z tymi promieniami???? OK nie ma o co kopi kruszyc - dostosowuje predkość kątowa kół -> do asfaltu a nie "do siebie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macko Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) z tego co wiem promień podawany na narcie jest mierzony przy ustawieniu narty pod kątem 45 st do płaszczyzny i jakimś obciążeniu, ale nie wiem jakim. Zresztą niektóre firmy narciarskie wycofują się z podawania promienia lini bocznej narty. podają tylko taliowanie pozdrawiam Maciek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekl Napisano 9 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 9 Grudzień 2003 (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) Moze załozymy w ramach forum jakies koło, najlepiej promieniste :-) Całkiem długa dyskusja się wywiazała. Pozdrowienia dla wszystkich tropicieli predkosci katowych, obwodowych itp. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ogi Napisano 12 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 12 Grudzień 2003 (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) Witam Przyznaje dyskusja imponująca, można się czegoś nauczyć. Zarówno w samochodzie jak i na nartach jest troche czystej geometrii, fizyki i fantazji czyli prostego czary mary. Carving dał możliwość czystego, geometrycznego wycinania skrętów przez narty. Zauważcie - jest to, można powiedzieć, jedyna teoria nas obowiązująca. Do tego jeszcze siła odśrodkowa do której trzeba się tylko dobrze ustawić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ogi Napisano 12 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 12 Grudzień 2003 (do GRYZLI i nie tylko) - jak to...? (DŁUGIE) Witam Przyznaje dyskusja imponująca, można się czegoś nauczyć. Zarówno w samochodzie jak i na nartach jest troche czystej geometrii, fizyki i fantazji czyli prostego czary mary. Carving dał możliwość czystego, geometrycznego wycinania skrętów przez narty. Zauważcie - jest to, można powiedzieć, jedyna teoria nas obowiązująca. Do tego jeszcze siła odśrodkowa do której trzeba się tylko dobrze ustawić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryżli Napisano 13 Grudzień 2003 Zgłoszenie Share Napisano 13 Grudzień 2003 DO....................? CHOLERA ZAPOMNIAŁEM Co ci powiem co ci powiem ale ci powiem - promień jest ten sam przynajmniej co się tyczy samochodu!-ktoś śmie przeczyć?! Sorki do reszty się nie ustosunkuje tera bo nie mam czasu na czytanie wszystkich do mnie tera ale kuwa pójde wypić flaszke z profesorem za to. Wyniki podam w terminie póżniejszym ale bez zwłoki:)))) pozdrowionka! gryźli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi