Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Prośba o podpisanie petycji przeciw blokowaniu budowy A2 Łódź-Warszawa


fanatyk

Rekomendowane odpowiedzi

stara betonka już dawno jest zrobiona,teraz będzie otwarta S7/ekspresowa/:rolleyes:

No to ładnie! :rolleyes:

A tutaj w B-B właśnie kończą drugą obwodnicę(ekspresówka) i na całego trwa budowa ekspresówki na Żywiec. :rolleyes:

No to My za bardzo narzekać nie mamy na co... Nooo,może połączenie północ-południe jako całość. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuzi chcą skończyć część A2 za Chińczyków

Całość---> http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/343013,francuzi-chca-skonczyc-czesc-a2-za-chinczykow.html

Nowy wykonawca A2 będzie wybrany bez przetargu

Całość--->http://www.tvn24.pl/0,1708505,0,1,nowy-wykonawca-a2-bedzie-wybrany-w-negocjacjach,wiadomosc.html

Tymczasem na jednym z odcinków budowanej autostrady do Wa-wy pojawiła się pierwsza warstwa asfaltu:):):) Jest to drugi odcinek od strony Łodzi około 30 km od Strykowa.

wykonanie_podbudowy_asfaltowej_449160_-_449340_03.jpg

wykonanie_podbudowy_asfaltowej_449160_-_449340.jpg

Edytowane przez fanatyk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego u Was taki optymizm- cieszycie sie z dróg które powstają w slimaczym tempie. A czy ktoś zastanowił sie kto za owe drogi zapłaci? Jeśli myslicie , że Łunia da pieniądze, to się grubo mylicie! Łunia tylko pozyczy kasę udzielając dotacji! To samo dotyczy ochrony środowiska! Nowe oczyszczalnie, kanalizacje stanowia ogromną wartość a ich amortyzacja- koszt który wkaluklowany jest w cenę za ścieki!!! To samo czeka nas na drogach. Nasi rządzący zaciągneli dla nas i za nas kredyt, który teraz zaczniemy spłacać. Tylko z czego? Poza tym takie plany na rok 3030 czy jeszcze póżniejsze lata, można se włożyć.Akurat w latach 70 ub. wieku planowano autostradę z Krakowa prze Kielce do Warszawy. Co z autostrady wyszło? Jedynie droga szybkiego ruchu!!! A już 30 lat temu na obwodnicy Kielc wybudowano jedną jezdnię i obiekty mostowe. Dziś się je rozbiera bo nie spełniaja obecnych przepisów! Do 2030 roku wiele się zmieni,wielu POlityków pójdzie, mam nadzieję, w zaPOmnienie, a i koncepcje dróg ulegną przebudowie.Oczywiście na nasz koszt!!! Nie znaczy to że jestem przeciwnikiem budowania dróg, ale całe te kampanie, te narodowe powstania, zrywy i przemiany mnie śmieszą. Stać nas na normalny rozwój, na wykorzystanie sił i środków rodzimego potencjału. Stać nas na zapewnienie stabilnego rozwoju dla własnych przedsiębiorstw i zapewnienia pracy własnym obywatelom na lata. A co mamy? Obcy budują drogi za najwyższe na świecie stawki a my, Polacy kiedyś te rachunki musimy uregulować! Wie to każdy kto choć troszkę liznął inwestycji z dotacji unijnych! A więc na rowerach i w trampkach na autostrady. Po opłaceniu wody i ścieków- np po 20zł za 1m3, to na benzynę zostanie nam całe 35zł na miesiąc,oczywiście po opłaceniu wszystkich należnych państwu POdatków wynoszących 90% dochodów! Dziś w POlsce, pracownik dostaje średnio wynagrodzenie w wysokości ok. 15% wartości tego co wytworzył. Myślę więc, że w 2030 będzie to już tylko 10%. Idżcie na wybory, cała to wataha durniów i karierowiczów czeka na Wasze głosy! Jak rak na tkankę chorego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bumer, to jest forum narciarskie.

Kampania wyborcza to nie tu:confused:.

Nie będę z tobą się spierał na tematy polityczne, ale czegoś nie rozumiem.

A kto ma za to zapłacić, Taje?

Jak chcemy mieć drogi, czy wspomniane oczyszczalnie i kanalizacje to chyba normalne jest, że musimy za to zapłacić.

To tak jak w domu, chcesz nowy telewizor to go kupujesz, za gotówkę lub na raty.

Nie wiem czemu cie to dziwi.

PS: u mnie w Bytomiu woda+kanalizacja po realizacji projektu z Funduszu Spójności kosztuje 13 z groszami. No cóż, mamy za to nowe sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Można na to narzekać lub nie, ale jeśli ktoś jest z tego zadowolony to nie musi być zaraz durniem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego u Was taki optymizm- cieszycie sie z dróg które powstają w slimaczym tempie.

PISzesz tak jak mówił smerf "to się nie może udać".

Z Twojej PISaniny wynika, że nie masz zielonego pojęcia o funkcjonowaniu systemu dopłat z UE.

Wg ciebie najlepszym wyjściem by było przywrócenie granic, nikt nie wjeżdża, nikt nie wyjeżdża, samowystarczalność nam wystarczy. Obcy kapitał jest be.

Nie idź tą drogą Bumer, nie PISz wiecej w stylu wiecznego malkontenta.

Ale nowe drogi powstają i to jest najważniejsze !!!

Życzę szerokości !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego u Was taki optymizm- cieszycie sie z dróg które powstają w slimaczym tempie. A czy ktoś zastanowił sie kto za owe drogi zapłaci? Jeśli myslicie , że Łunia da pieniądze, to się grubo mylicie! Łunia tylko pozyczy kasę udzielając dotacji! To samo dotyczy ochrony środowiska! Nowe oczyszczalnie, kanalizacje stanowia ogromną wartość a ich amortyzacja- koszt który wkaluklowany jest w cenę za ścieki!!! To samo czeka nas na drogach. Nasi rządzący zaciągneli dla nas i za nas kredyt, który teraz zaczniemy spłacać. Tylko z czego? Poza tym takie plany na rok 3030 czy jeszcze póżniejsze lata, można se włożyć.Akurat w latach 70 ub. wieku planowano autostradę z Krakowa prze Kielce do Warszawy. Co z autostrady wyszło? Jedynie droga szybkiego ruchu!!! A już 30 lat temu na obwodnicy Kielc wybudowano jedną jezdnię i obiekty mostowe. Dziś się je rozbiera bo nie spełniaja obecnych przepisów! Do 2030 roku wiele się zmieni,wielu POlityków pójdzie, mam nadzieję, w zaPOmnienie, a i koncepcje dróg ulegną przebudowie.Oczywiście na nasz koszt!!! Nie znaczy to że jestem przeciwnikiem budowania dróg, ale całe te kampanie, te narodowe powstania, zrywy i przemiany mnie śmieszą. Stać nas na normalny rozwój, na wykorzystanie sił i środków rodzimego potencjału. Stać nas na zapewnienie stabilnego rozwoju dla własnych przedsiębiorstw i zapewnienia pracy własnym obywatelom na lata. A co mamy? Obcy budują drogi za najwyższe na świecie stawki a my, Polacy kiedyś te rachunki musimy uregulować! Wie to każdy kto choć troszkę liznął inwestycji z dotacji unijnych! A więc na rowerach i w trampkach na autostrady. Po opłaceniu wody i ścieków- np po 20zł za 1m3, to na benzynę zostanie nam całe 35zł na miesiąc,oczywiście po opłaceniu wszystkich należnych państwu POdatków wynoszących 90% dochodów! Dziś w POlsce, pracownik dostaje średnio wynagrodzenie w wysokości ok. 15% wartości tego co wytworzył. Myślę więc, że w 2030 będzie to już tylko 10%. Idżcie na wybory, cała to wataha durniów i karierowiczów czeka na Wasze głosy! Jak rak na tkankę chorego.

Czy aby nie pomyliłeś forów?? :confused:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Budujom:D

Zaczyna to nawet przypominać autostradę:D

16k9pgo.jpg

Fota z okolic Pruszkowa. Nowi wykonawcy po chinolach powoli się rozkręcają, ale niestety do asfaltu im daleko:( Tylko łagodna zima może pozwolić na ukończenie tych dwóch odcinków po Azjatach na Euro. Generalnie kolejny sezon narciarski z Wawy -4 godziny w drodze w zachodnie Alpy:D

Edytowane przez fanatyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Sławomir Nowak ‏ na twitterze na temat autostrady A2 do Warszawy:

Originally Posted by @SlawomirNowak

za tydzien otwarcie odc. E od W. Pruszków, za 2 tyg. Odc. D od Węzła Grodzisk

http://twitter.com/#!/slawomirnowak

Pozostałe trzy odcinki bliżej Łodzi są wykańczane i jest wielka szansa, że w czerwcu otworzą.

W najbliższym sezonie zimowym pojedziemy w Alby ze Stolycy autostradą.....freszcie:D

Edytowane przez fanatyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dziś w nocy otwarto ostatni "po chiński" odcinek autostrady A2 między Łodzią, a Warszawą. Tym samym Wa-wa jako ostatnia stolica w Europie ma dostęp do autostrady. Dla nas oznacza połączenie z siecią europejskich autostrad i znaczne szybszą drogę w Alpy. Autostradę zaczęto budować na Olimpiadę w Moskwie, a skończono dopiero teraz:D

Trasę z węzła Konotopa do granicy niemieckiej będzie można pokonać w 3,5h przepisowej jazdy:applause:!! Do końca 2013 roku autostrada między Łodzią, a Warszawą będzie bezpłatna.

5f2747c5.jpg

Edytowane przez fanatyk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Bezpłatna"- jak to ładnie brzmi! Jednak pozwolę sobie przypomnieć, że kilkanaście lat temu, jak likwidowano tzw. "podatek drogowy", wprowadzono w zamian opłatę paliwową. De facto podniesiono ceny paliwa a z tytułu tej całej zamiany, uzyskano dwukrotnie wieksze wpływy do budżetu niż za podatek drogowy! Reasumując, podniesiono daninę płaconą przez posiadaczy środków transportu na drogi o 100%. Cała ta kasa z opłaty drogowej miała iść na utrzymanie i budowę dróg, ale któregoś to roku przy konstruowaniu budżetu, wzieto coś tam na oświatę ( czy jakos tak). Póżniej było juz łatwiej, z tej kwoty brał kto chciał, obecnie chyba 60% idzie na dopłaty do kolei!!!! To tylko przypomnienie o bezpłatności! Proszę pamietać jeszcze o dodatkowej daninie płaconej w zwiazku z uzywaniem środków transportu. Chodzi w szczególnosci o akcyzę, VAT no i inne okropnie zawyzone opłaty, np. za naklejki na szybę i tablicę rejstracyjną!!!! Komu to potrzebne? Odpowiadam- koncernowi 3M, który w odpowiednii sposób (wyglada na korupcyjny, tak jak tzw. kontygenty bezcłowe, czy demontaż i ponowny montaż aut w celu ograniczenia konkurencji)opanował rynek tablic i tych naklejek w całej nowej Europie i nowej Azji. Wiedzcie, że nic nie jest za darmo. autostrady zostały wybudowane za Wasze pieniadze! Nawet dotacje unijne- to wasze pieniądze. Nie jesteście chyba tak naiwni, że sądzicie aby np. Niemcy (płatnik netto w unijnym budzecie) byli tak wspaniałomyślni i dawali nam kasę!!!! Zgodzili sie na dotację z unijnego budżetu pewnej kwoty bo wyliczyli że z uwagi na ich żądania odnośnie regulacji rynku polskiego, niemieckie firmy zarobią tu wielokrotnie wiecej!!!! Na altruizm to sobie mozecie pozwolić jedynie Wy, dajac np. napiwek! Nie bez znaczenia jest także za jaką kwotę i na jakich warunkach kupiliśmy sobie te autostrady i drogi szybkiego ruchu, ale to już inna para kaloszy! Tak jak ich jakość- S7 pomiędzy Suchedniowem a Kielcami- już wymieniają popekaną nawierzchnię. Roku nie wytrzymała!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontynuując ten ciekawy wątek:wink: , dla mnie jest wielce zadziwiające ,że w Polsce autostrady buduje się jednocześnie najtaniej i najdrożej:confused:: . Przy wybieraniu firmy w trybie przetargowym obowiązuje kryterium najniższej ceny , czyli teoretycznie buduje najtańsza firma , która następnie bankrutuje , wycofuje się z budowy albo GDDKiA rozwiązuje z nią kontrakt , cała zabawa powtarza się kilka razy i nagle okazuje się ,że kilometr wybudowanej autostrady jest jednym z najdroższych w Europie i na dodatek jakość jest chyba jedną z najgorszych . Jedynie nasi kochani rządzący plus szefostwo z GDDKiA nie widzi w tym żadnego problemu . A z tym ,że coś jest za darmo albo że ktoś dał nam tak za friko kasę na wybudowanie tych dróg to jest dokładnie tak jak Bumer opisał . Nie bądźmy naiwni . Cieszy jedynie to ,że drogi te w ogóle powstały , natomiast poziom opłat za przejechany kilometr może spowodować ,że mało kto będzie nimi jeździł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także jestem zadowolony że te drogi wreszcie powstały. Może w ograniczonym zakresie, ale powstały. Chciałbym jednak zauważyć, że nasze państwo z tytułu podatków od nazwijmy to branzy motoryzacyjnej, rocznie zbiera kwotę pozwalającą na budowę 1700 km dróg szybkiego ruchu!!!! Proszę popatrzeć na skalę daniny jaką zmotoryzowani płacą na rzecz tzw. dobra wspólnego! Czyli 2 lata podatków motoryzacyjnych pozwoliłoby na zrewolucjonizowanie systemu naszych dróg- bez jakichkolwiek dotacji! Większość ludzi, a w szczególności ci którzy z branżą budowlaną nie mają nic wspólnego, nie ma pojęcia o problemie. Po prostu wiedzę czerpia z informacji dziennikarskich i cieszą się, że drogi powstają nie rozumiejąc, że ich dzieci, a nawet wnuki jeszcze będą je spłacać. Bo czy to skok cywilizacyjny gdy w rodzinie zakupi się na kredyt np. passata dla ojca za 300 tys zł, golfa dla matki za 250 tys zł i pandę dla syna studenta za 60 tys zł? To "łopatologiczny" obraz "Polski w budowie". Ja kiedyś już doświadczyłem gierkowskiego "manewru gospodarczego". Jak on się skończył- wszyscy wiemy, ale "gierkówka" i długi pozostały! Ale koniec już z narzekaniem. Nasza reprezentacja dziś gra- trzymajmy kciuki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontynuując ten ciekawy wątek:wink: , dla mnie jest wielce zadziwiające ,że w Polsce autostrady buduje się jednocześnie najtaniej i najdrożej:confused:: . Przy wybieraniu firmy w trybie przetargowym obowiązuje kryterium najniższej ceny , czyli teoretycznie buduje najtańsza firma , która następnie bankrutuje , wycofuje się z budowy albo GDDKiA rozwiązuje z nią kontrakt , cała zabawa powtarza się kilka razy i nagle okazuje się ,że kilometr wybudowanej autostrady jest jednym z najdroższych w Europie i na dodatek jakość jest chyba jedną z najgorszych . Jedynie nasi kochani rządzący plus szefostwo z GDDKiA nie widzi w tym żadnego problemu . A z tym ,że coś jest za darmo albo że ktoś dał nam tak za friko kasę na wybudowanie tych dróg to jest dokładnie tak jak Bumer opisał . Nie bądźmy naiwni . Cieszy jedynie to ,że drogi te w ogóle powstały , natomiast poziom opłat za przejechany kilometr może spowodować ,że mało kto będzie nimi jeździł .

... ludzie na decyzyjne stanowiska dobierani sa z klucza partyjnego i nie koniecznie znaja sie na prowadzeniu inwestycji, kazdy kto ma troche do czynienia z inwestycjami to widzi. Druga sprawa to nieustanne naciski i ingerencje z gory. Na Chinczykow bylo wyrazne cisnienie. Inny przyklad - jezeli sam minister domaga sie zwolnienia pracownika z prywatnej firmy ktory nie podniósł szlabanu karetce i wydaje mu sie ze rozwiazal problem to jest to ewidentne "reczne odgorne sterowanie" w dodatku na oslep. Takich naciskow na pewno bylo setki albo i tysiace i sa to zwykle zyczenia ktore niestety sieja tylko zamet i nie rozwiazuja problemu a wrecz przeciwnie utrudniaja prowadzenie inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, co to za minister który publicznie gada coś o szlabanowym? To jest szmaciarz, nie minister. Tu widać czym się "toto" zajmuje i jaką słomę posiada w obuwiu! Ten incydentalny przykład wyrażnie pokazuje z jaka ekipą i jakimi ludżmi mamy do czynienia. A A. Lepper się nam nie bardzo podobał.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...