Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.bip.cos.pl/bip/strony,0,723-szczyrk

COS oficjalnie już ogłosił przetarg na budowe nowego wyciągu w dolinach II.

ZAKRES RZECZOWY INWESTYCJI :

Ogólne założenia funkcjonalno- użytkowe :

Podstawowe parametry funkcjonalno użytkowe projektowanego wyciągu orczykowego tzw. talerzykowego:

1) rodzaj wyciągu narciarskiego - o wysokim prowadzeniu liny z zaczepem 1 osobowym,

2) różnica wysokości - ca125,0 m,

3) długość wyciągu narciarskiego ~ca 545 mb.,

4) przepustowość wyciągu narciarskiego 700 – 800 osób/godzinę,

5) prędkość transportu płynnie regulowana od 1,5 – 3,5 m/s,

6) napęd elektryczny na dole ~ 37 kW,

7) peron górny z wysiadaniem narciarza bezpośredniona kole przewojowym,

8) ilość podpór trasowych – wg zastosowanej technologii,

9) zabezpieczenie konstrukcji stalowej- ocynk,

10) gwarancja - 36 miesięcy,

11) czas naprawy serwisowej - 12 godzin,

12) obiekt sterówki ( jeśli wymagany) powierzchnia użytkowa ~ 4 m2,

13) linie kablowe, elektryczne i sterownicze ,monitoringu terenu wraz z ukształtowaniem terenu,

14) ułożenie światłowodu B2Y 24E 1-mod w rurze osłonowej wzdłuż trasy wyciągu (długość ca 600m) z montażem w szafkach dystrybucyjnych na stacjach wyciągu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skubańcy... Nie słyszałem, żeby kiedykolwiek, cokolwiek niebezpiecznego wydarzyło się na Mullerze. Zrypali zabytek ot tak dla hecy, żeby było "nowocześniej". Chore! Rozumiem jeszcze gdyby tam dali od samego dołu wyprzęganą 4kę albo coś takiego ale zamieniać dobry sprawny wyciąg na jakiś groteskowy talerzyk... masakra. Tylko w głowach głupków rodzą się takie pomysły. Moja dupa nie zaszczyci tego szmelcu.A na stoku postawiona będzie wyprzęgana Poma (Tatrapoma):

nowy doliny II.JPG

57da839ae0988_nowydolinyII.JPG.5a046feab2829b488ff2eb37c8ebc7a9.JPG

Edytowane przez MOSTOSTAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Chore! Rozumiem jeszcze gdyby tam dali od samego dołu wyprzęganą 4kę albo coś takiego ale zamieniać dobry sprawny wyciąg na jakiś groteskowy talerzyk... masakra. Tylko w głowach głupków rodzą się takie pomysły. Moja dupa nie zaszczyci tego szmelcu.

...

Z całym szacunkiem, ale Muller miał ponad 60 lat. Jesteś przekonany, że zapewniał bezpieczną i bezawaryjną eksploatację? Ja jakoś nie jestem tego pewien.

A czy był dobry? Nawet jak na Dolinach prawie nikt nie jeździł, a na dole była "kolejka" na 10-12 osób to na górze było się za pół godziny, bo szacowny Muller miał tak szaloną prędkość i przepustowość. Moim zdaniem - tu sięgnę do analogii - nie można zmuszać ludzi do mieszkania w kurnej chacie tylko dlatego, że to jest zabytek. Od zachowania dla potomności tego typu zabytków są skanseny.

W jednym się z Tobą zgadzam - nie złomowisko. Natomiast nie zgadzam się z Tobą że dobrym rozwiązaniem była dalsza eksploatacja Mullera na Dolinach. Moim zdaniem jedynym rozsądnym rozwiązaniem była jakaś forma skansenu/muzeum.

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestycja w Doliny II tak na prawdę nie jest głównie dla przyjezdnych. Otóż na Dolinach trenują dzieciaki ze szkółek narciarskich ze Szczyrku i okolic. To akurat wiem od osoby, która takie dzieciaki trenuje i pracuje w szkole w Szczyrku.

Bywam w Szczyrku głównie w ferie zimowe i jakoś nigdy nie stałem w kolejce do Mullera. Faktycznie mało kto tam jeździł. Czasem bywało gęściej za sprawą właśnie szkółek ale to pikuś. Jest alternatywa, zawsze można pójść na jakiś czas na inny stok. Muller faktycznie wolny był ale taki właśnie jego urok. Równie dobrze można było postawić tę Pomę równolegle do niego, tyle, że tu niestety był problem z Naturą 2000 i określeniem przepustowości wyciągu i stoku. Dla urzędasów nie maiłoby znaczenia czy Muller o zabytek czy nie. Wyciąg to wyciąg, szlus. Sztuka.

Skansen... Hmmm.. Tadeuszu... jaki, gdzie...? To miejsce było jedyną możliwą opcją. Nikomu by tam nie przeszkadzał co potwierdzali nawet przeciwnicy starych orczyków a zwolennicy grzanych kanap.

Niestety inne lokalizacje nie mają szans. Po pierwsze kasa, bo kto to i za czyje ma zrobić, po drugie kasa, bo gdzie a trzeba by było kupić od prywaciarzy np Zapalenicę. Po trzecie kasa, bo to już nie będzie COS tylko coś i kto miałby to utrzymywać... i po każde inne kasa... Niestety tak ten kraj funkcjonuje.

Dziwię się tylko, że nie starano się nawet o pozostawienie choć jednej podpory jako memoriału o jednak pierwszym w Polsce wyciągu orczykowym, tak jak miało to miejsce na Szyndzielni.

Ponadto czuję się oszukany bo jak czytam te kwity z BiPu to okazuje się, że decyzja została podjęta ponad rok temu! W międzyczasie rozmawiałem i z dyr COS i obsługą a wszyscy oni jeszcze w lutym chórem twierdzili, że Muller to oczko w głowie, perełka i nic mu nie grozi. A jednak! Po zgłoszeniu go do WUOZu Katowicach miałem nadzieję, że oni to zablokują i jak się okazuje miałem nosa. Niestety, przypuszczam, że ktoś nadgorliwy szybciuchno zakablował funflom w cośu o planach co widać było po gigantycznym pośpiechu w jakim sprzątnięto ten wyciąg.

Cóż... w Polsce na szczęście jest jeszcze jeden Muller GMD choć już produkcji Mostostalu. Może jego uda się uratować. W sierpniu się tym zajmę. Muszę jednak zbadać stan własności tego wyciągu. Na razie nie będę zdradzać lokalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://stooq.pl/n/?f=975330

Rząd przyjął program "Śląsk 2.0" - tzw. Program dla Śląska

...W pierwszej grupie zapisano m.in. budowę odcinków ekspresowej trasy S1 od Pyrzowic do Bielska-Białej (w tym część w nowym śladzie na południe od Mysłowic), dokończenie trasy S69 (obwodnica Węgierskiej Górki)....

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://stooq.pl/n/?f=975330

Rząd przyjął program "Śląsk 2.0" - tzw. Program dla Śląska

...W pierwszej grupie zapisano m.in. budowę odcinków ekspresowej trasy S1 od Pyrzowic do Bielska-Białej (w tym część w nowym śladzie na południe od Mysłowic), dokończenie trasy S69 (obwodnica Węgierskiej Górki)....

Nikt Ci tyle nie da, co polityk obieca.:biggrin:

W ogłoszonym Programie dla Śląska nie ma żadnej informacji o tym, że S1, S69 i A1 mają być przeniesione na listę podstawową.

Jest tylko ogólny, nic nie znaczący zapis: "Ze względu na kluczowe znaczenie i rekordowe w skali kraju natężenie ruchu drogowego w regionie, w perspektywie finansowej 2014-2020 realizowane będą następujące inwestycje drogowe ........."

Kiełbasa wyborcza dla naiwnych i niezorientowanych.:laughing:

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S69 do Żywca będzie otwarta do końca lipca

Portal www.bielsko.biala.pl informuje:

Zaawansowanie robót budowlanych na drodze ekspresowej S69 na odcinku od węzła Buczkowice do Żywca wynosi 99 proc. Wykonawca zadania prowadzi obecnie prace wykończeniowe i porządkowe. Samochody pojadą tą trasą jeszcze w lipcu.

Jak informuje inwestor, procedura odbiorowa dla S-69 pomiędzy Buczkowicami a Żywcem została już rozpoczęta. - W konsekwencji doprowadzić ma to do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi. Przewidujemy, że udostępnienie kierowcom odcinka S-69 o długości 9,46 km nastąpi przed końcem lipca - mówi Marek Prusak z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wykonawca zadnia prowadzi roboty wykończeniowe i porządkowe. Zaawansowanie prac dla całego zadania wynosi obecnie 99 proc. Od listopada ub. roku kierowcy mogą korzystać z nieco ponad 5-kilometrowego fragmentu trasy S69, łączącego bielskie Mikuszowice z węzłem Buczkowice.

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że często nie zgadzam się z działaniami Moderatora, to jednak, według mnie, jest w miarę obiektywny (ciężko jest być na 100% obiektywny, tylko maszyny takie są :wink:).

Świat nie jest taki kolorowy, jak się może wydawać. Pewnie zaraz poleci hejt, że co ja tam mogę wiedzieć, ale czasami wystarczy trochę się porozglądać dookoła, żeby zobaczyć, że nie wszystko jest takie różowe. Nie twierdzę, że jesteśmy drugą Kenią czy inną Kambodżą, ale nie jesteśmy też drugą Francją (w dobrym tego słowa znaczeniu), mimo, że potencjał mamy ogromny (chociażby narciarski). Tyle mamy fajnych górek, a stoją one odłogiem z powodu złego prawa, braku pieniędzy inwestorów czy przez fatalny dojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale Muller miał ponad 60 lat. Jesteś przekonany, że zapewniał bezpieczną i bezawaryjną eksploatację? Ja jakoś nie jestem tego pewien.

W 2009 roku najprawdopodobniej odbył się remont Mullera, więc nie był on w takim złym stanie.

http://www.komunikaty.pl/komunikaty/p/Przetargi/1772491/remont+wyciagu+orczykowego+doliny

Najlepiej, żeby Muller został na Dolinach, a z dołu byłaby alternatywna czwórka dla zainteresowanych szybką jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trzecie kasa, bo to już nie będzie COS tylko coś i kto miałby to utrzymywać... i po każde inne kasa... Niestety tak ten kraj funkcjonuje.

Podczas czekania w kolejce do krzesła na Skrzyczne, rozmawiałem z panem z obsługi. Powiedział, że COS ma zostać w przyszłości przejęty przez TMR i, że dyrektor oddziału COS-u w Szczyrku, mówi pracownikom, że są nieopłacalni (oni i ten cały ośrodek). JAK OŚRODEK NARCIARSKI MOŻE BYĆ NIEOPŁACALNY W KRAJU, GDZIE JEST 4 MLN NARCIARZY???!!!

Dziwię się tylko, że nie starano się nawet o pozostawienie choć jednej podpory jako memoriału

A co my robimy od miesiąca? :wink:

W międzyczasie rozmawiałem i z dyr COS i obsługą a wszyscy oni jeszcze w lutym chórem twierdzili, że Muller to oczko w głowie, perełka i nic mu nie grozi.

Tak Ci mówili, żebyś się od nich odczepił. Rozmawiałam minutę z dyr tech COS-u i cały ten czas miałem wrażenie jakbym był jakimś intruzem, który zakłóca spokój wielkiemu Dyrektorowi :cool:

w Polsce na szczęście jest jeszcze jeden Muller GMD choć już produkcji Mostostalu. Może jego uda się uratować. W sierpniu się tym zajmę. Muszę jednak zbadać stan własności tego wyciągu. Na razie nie będę zdradzać lokalizacji.

Tajemnica państwowa? :wink:

Muller produkcji Mostostalu, czyli pierwszy orczyk z licencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy z licencji :-DTajemnica? Mozę trochę... żeby znów się nie powtórzyła historia z pośpiesznym demontażem .. ;-)Najpierw były trzy. Pierwszy to oryginał GMD Kondratowa / Skrzyczne, dalej 1 licencyjny

SD1.jpg

z podporami bramowymi kratownicowymi i stacją przewojową wzoru GMD ale ze wzmocnioną stacja napędową, produkcji Mostostalu (póki co celowo nie powiem gdzie stoi) i 2 licencyjny taki sam stojący wzdłuż górnego odcinka krzesła na Kopie w Karpaczu, także podporami i przewojem GMD oraz wzmocnionym napędem. Potem były dwa z nowego rodzaju podporami (Korbielów z podporami bramowymi z profili zimnogiętych ceowych i teowych wzoru DM) oraz Beskidek z podporami z profili rurowych o budowie modułowej wzorowanymi nieco na podporach Transporty Chrudim z tym, że bez bocznych drabinek wzmacniających). Następnie od 1969r produkowano wyłącznie model także w pewnym stopniu wzorowany na GMD ale z podporami T. Protoryp wielkoseryjny to Zapalenica.

SD1.jpg.0e427ffbe84c91c121063cb37567cbaf.jpg

Edytowane przez MOSTOSTAL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas czekania w kolejce do krzesła na Skrzyczne, rozmawiałem z panem z obsługi. Powiedział, że COS ma zostać w przyszłości przejęty przez TMR i, że dyrektor oddziału COS-u w Szczyrku, mówi pracownikom, że są nieopłacalni (oni i ten cały ośrodek). JAK OŚRODEK NARCIARSKI MOŻE BYĆ NIEOPŁACALNY W KRAJU, GDZIE JEST 4 MLN NARCIARZY???!!!

A co my robimy od miesiąca? :wink:

Tak Ci mówili, żebyś się od nich odczepił. Rozmawiałam minutę z dyr tech COS-u i cały ten czas miałem wrażenie jakbym był jakimś intruzem, który zakłóca spokój wielkiemu Dyrektorowi :cool:

Tajemnica państwowa? :wink:

Muller produkcji Mostostalu, czyli pierwszy orczyk z licencji?

Szanowni Panowie, niektórzy z Was zejdźcie trochę na ziemię...

dlaczego?

- w 2 wątkach toczycie dyskusję o wyciągu którego już NIE MA - i to się nie zmieni ! to jest wątek NOWE INWESTYCJE, powstał przecież osobny o Mullerze - więc tam można dalej "rozważać", a tutaj znowu biada i ogólnie pogrom jak ot jest strasznie w PL,

- Mostostal z całym szacunkiem, ale Muller naprawdę był tam wąskim gardłem:

- jeździliśmy tam w samym tym sezonie kilkadziesiąt razy i albo było pusto na dobrze przygotowanych Dolinach - głównie właśnie z powodu upierdliwie wolnego orczyka Mullera,

- albo w momencie treningów na Dolinach (COS na tym przecież zarabia, a poza tym jakoś (lepiej lub gorzej) wypełnia rolę którą ma w nazwie Centralny Ośrodek Sportu) robiła się tam absurdalnie długa kolejka wynikająca tylko z symbolicznej przepustowości Mullera - 300 osób na godzinę - teraz będzie 700-800 ! - więcej nie potrzeba,

- też uważam źe FAJNIE BY BYŁO żeby gdzieś jakiś ślad się po tym Mullerze zachował - ale realnie w takiej konstrukcji jaką jest COS z ostatecznymi decycjami na samej górze - prędzej zablokowało by to jakąkolwiek inwestycję tam niż coś by z tego sensownego wyszło, nikt by na to przenoszenie i inne operacji nie dał grosza - bo by się z tego nie wytłumaczył - więc najprawdopodobniej trzeba było poświęcić Mullera,

- z myśleniem "COS=państwowe=moje bo przecież JA płacę podatki, za NASZE? HAŃBA !" daleko w tym kraju nie zajedziecie - niby tak jest w teorii... ale naprawdę wierzycie że macie REALNY wpływ na jedną wydaną złotówkę z waszych podatków? - poza 1% ewewntualnie jak wpiszecie cel?

- odnoszę wrażenie że niektórzy z Was nie mieliby nic przeciwko temu żeby teraz "za karę" niejako zasypać skargami kogo tylko się da - nawet żeby zablokować postawienie nowego orczyka licząc na jakiś cud...

- taa... najlepiej słuchać osób z obsługi co to z osrodkiem się nie stanie i jaka jest tam dupa za przeproszeniem - cudów się można dowiedzieć w ten sposób, akurat ten właśnie szczyrkowski (właściwie szczyrkowsko-wiślański) COS daje radę jak mało który COS w Polsce (w porównaniu np. do zakopiańskiego)- a żeby postawić Leitnera i tak się musieli sporo nagimnastykować i wyprosić "wyżej"...

- zdaje się że Skrzyczne akurat zarabia i w lecie i w zimie, m.in. dzięki temu mogą właśnie postawić nowy orczyk,

- nikt z was się nawet nie zastanowił że postawienie tam nowego SZYBKIEGO orczyka to jedyna sensowna możliwa opcja biorąc pod uwagę potrzeby i REALNE możliwości,

- ten orczyk będzie nie tylko O WIELE szybszy niż stary (a co za tym idzie o większej przepustowości), ale też DŁUŻSZY - mniej więcej w miejscu gdzie się wysiadało będzie się odginał jego dalszy przebieg i wyjedzie się nim wyżej,

- dzięki temu skończy się idiotyczne podchodzenie do góry do kolejnego orczyka - co m.in. mocno zniechęcało do jazdy z samej góry FISu do końca Dolin,

- postawienie na Dolinach kanapy zamiast orczyka to zupełnie inna para kaloszy - w tym samym miejscu odpada, gdzieś indziej to zaczyna się cała masakra (własności działek, raporty środowiskowe, wylesienia (nawet w momencie gdy fizycznie może nie być tam lasu), całe procedury - to wszystko trwa, nawet latami i sporo kosztuje,

- priorytetem jest wyprzęgana kanapa z dołu na Jaworzynę i lepiej żeby w załatwianie tego poszły siły zamiast w nie tak potrzebną krótką -ok. 550 m kanapę na Dolinach - szybki orczyk tam w zupełności wystarczy,

- ja wiem że ten Muller był zabytkiem, ale KIEDYŚ - niekoniecznie było tak jak pisze Mostostal - przez te wszystkie remontu z oryginału nie zostało już za wiele,

- nie jestem obrońcą COSu w tym sensie że przyklaskuję ślepo wszystkim ich działaniom - grube wtopy też zaliczają i parę rzeczy mogliby robić dużo lepiej ze Skrzycznem - ale jakby nie patrzeć CO ROKU przynajmniej od 2012 roku są w ośrodku kolejne zmiany i inwestycje - a na ten sezon jeszcze kilka istotnych jeszcze nowości się pojawi,

- czasami sam "tłumaczę" COS bardziej niż oni sami potrafią wyjaśnić oficjalnie swoje decyzje - bo pytam o różne rzeczy, faktycznie na Skrzycznem jeżdżę bardzo dużo i widzę na bieżąco co jak działa - czasami ciągle jeszcze działają topornie, ale nie można im zarzucić że nic nowego się nie dzieje na Skrzycznem,

naprawdę chcecie "ratować" stare wyciagi w Szczyrku?

- proszę bardzo jest ogromne pole do popisu:

- w ośrodku SON należącym do słowackego TMR jak dobrze pójdzie już w przyszłym roku zaczną "znikać" pierwsze wyciągi orczykowe, a jest ich tam tyle (13!) że cała operacja trochę potrwa - kilka pewnie zostanie i tak,

- jeżeli naprawdę chcecie pozostawienia pamiątki - jest czas żeby do tego dobrze podejść - a nie rozsyłać skargi po fakcie jak z Mullerem,

- TMR jest "światłym" inwestorem w tym sensie że teoretycznie go stać na pewne działania ekstra, tym bardziej że na Chopoku kilka takich pamątek zostawił !

- zacznijcie z nimi rozmawiać - może coś z tego wyjdzie - pomysł może się udać - trzymam kciuki,

- a jak nie to zobaczycie jak to jest kiedy chce się decydować za kogoś na co ma wydać swoją kasę,

- zamiast biadolić można spróbować REALNIE działać - jeżeli naprawdę chce się coś zrobić, a nie tylko bić pianę...

Dobre intencje to jedno, ale lepiej działać tam gdzie to może być możliwe, a nie próbować po herbacie walczyć z systemem, tylko dla idei.

Ja tyle lat czekałem na jakiekolwiek inwestycje w Szczyrku,

że uważam że wszystko jest na takim etapiem że przede wszystkim muszą (na szczęście to się w skali całego Szczyrku zaczyna) iść ostro do przodu,

na vintage tam, wzbudzenie realnego sentymentu do "starego" Szczyrku jest wg mnie za wcześnie o jakieś 10 lat - najpierw muszą być nowe inwestycje, ludzie muszą je poznać - wkodować sobie nowoczesny narciarski Szczyrk, wtedy dopiero będzie czas na docenienie oldschoolu - to tak jak było z Maluchami na przykład,

ok, mleko się już rozlało, ale nawet gdyby nie to jeszcze przez kilka lat stawianie starej podpory w Szczyrku jako pomnika wyglądało by kuriozalnie, dla przeciętnego turysty prędzej byłoby powodem do kpin niż zachwytu.

pozdrawiam !

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wiele racji Matei! I ja to rozumiem.

Muller był bardzo specyficznym obiektem i miał wartość głównie dlatego, że był pierwszy. Czy nie był oryginałem..? Polemizowałbym, wszak remonty przeprowadzał głównie Mostostal którego wyciągi wyszły z Mullera na podstawie licencji. Zatem części stosowane do renowacji tego wyciągu w pewnym sensie były oryginalne. Trochę to tak jak zakładanie do Malucha z l;at 70 plastikowych zderzaków od modelu FL.. trochę niefajne, ale jednak mieściło się to w pojęciu oryginał bo te zderzaki były przeznaczone do modelu 126 i pochodziły z fabryki Fiata. Gdyby zakładano zderzaki od zaporożca.. o to co innego. I tak samo w Mullerze gdyby założono bloki od DM to by był kundel. A tak, poza stelażem stacji przewojowej zbudowanej bodaj przez Elster w roku 90 czy 92 to reszta puzzli była z "rodziny". Nawet ostatnie orczyki (produkcji chyba LST a może zrzynka robiona u Linkego w BB) były bardzo podobne do jednego z ostatnich modeli GMD.

Wąskie gardło...? No jeśli byli młodociani zawodnicy to tak. Zgoda ale poza tym piszesz, że było pusto - to chyba dobrze...? Wolałbyś męczyć się na stoku w warunkach podobnych do tych z BT czy ZL...?? Skutecznie odstraszał "brylantynę". Paradoksalnie i chyba na szczęście nowy wyciąg to szybka Poma, która raczej nie jest marzeniem matek z dziećmi i słabeuszy! Z drugiej zaś strony Doliny to dobre miejsce dla tego typu narciarzy... Przemówi przeze mnie egoizm, ale teraz, kiedy nie ma już mojego ukochanego zabytkowego Mullera ( tak... ja osobiście, delektowałem się jazdą na nim! ) w zasadzie wisi mi kto tam będzie jeździł i w zasadzie dla mnie lepiej by było, żeby "brylantyna" i kapeluchy przeniosły się np Julianów czy Cielętnika właśnie tam... ;-) ! Wredny jestem, nie ? ;-))

Enyłej... Masz rację co do tego, że to nie jest wątek o zabytku.. prawda.. jakoś tak samo wyjszło.. ;-)

Cod o TMRu i SONu to z tego co wiem i to usłyszałem jak się okazało od samego Hlavatego, co najmniej 2 orczyki pozostaną w niezmienionym kształcie jeszcze długo. To Golgota i krótki Julian. Reszta sukcesywnie będzie zastępowana nowymi kanapami, gondolami i orczykami nowej generacji.

Tak, będę się starać o zachowanie krótkiego Juliana bo to jest pierwszy KWK zbudowany na bazie czeskiej Transporty. Jest za krótki na kanapę, jest w bdb stanie, bodaj najlepszym ze wszystkich SONowskich orczyków. Golgota może będzie kiedyś unowocześniona (może wymiana na szybką wyprzęganą Pomę) ale z tego co mi wiadomo na tym stoku zostanie orczyk. TMR na szczęście też rozumie, ze wpuszczeni tam rodzin i brylantyny byłoby błędem.. Zapewne długo jeszcze będzie także niektórych wqrzać długi podwójny orczyk na M.S. Tam jest jakiś problem z Naturą 2000 którego nie przeskoczył ani GAT ani SON ani nie przeskoczy TMR, w każdym razie nie tak szybko. Reszta idzie na złom i nawet mnie nie będzie żal ani długiego Górnika ani tego krótszego ani Cielętnika ani nawet równoległych Julianów choć wiele lat w życiu na nich przejeździłem. Tam właśnie powinna staną wyprz. 4 i tak też ma się stać.

A co do realnych ruchów w sprawie ratowania Mullera i innych urządzeń to zarówno ja jak i kol. Leitner mamy jeden, zasadniczy problem... Nie mieszkamy w Szczyrku ani nawet w sensownych okolicach. Mnie zwyczajnie nie stać , żeby co chwilkę tam jeździć i monitorować to na bieżąco. Leitner ma lepiej bo mieszka w Wawie i ma lepszy dostęp np do ministerstwa... co czynił i za co mu ogromnie dziękuję. Poza tym.. pierwsze koty za płoty. Szkoda, że Muller poległ ale nawet gdybyśmy się do niego przykuli nic nie zwojowalibyśmy bo decyzje zapadły dużo wcześniej. Mea culpa, nie przewidziałem i się spóźniłem.

Edytowane przez MOSTOSTAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istne pogorzelisko... Jak to wszystko odbudować...?? Współczuje następnej władzy w naprawianiu takich szkód.

Ponieważ nie jesteś w stanie powstrzymać się od publikowania prowokacyjnych, politycznych komentarzy, więc Ci krótko odpowiem:

Raczej współczuj swoim wnukom i prawnukom, które podobnie jak obecnie Grecy, będą musiały spłacać długi pozaciągane przez obecny rzad!

Edytowane przez Chris_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwracasz kota ogonem! To przymierzająca się do władzy opcja pogrąży ten kraj w niebycie, ewentualnie w czarnej otchłani. Że o obciachu nie wspomnę. Widać, że rydzykowa indoktrynacja odnosi sukces. Szkoda. Żebyś był wiekowym moherem to nie miałbym złudzeń ale o ile mi wiadomo jesteś młodym człowiekiem. Straszne jest to, że sekciarska propaganda połyka coraz więcej młodych ludzi... To Ty się martw Kolego co będzie kiedy Polska postawi na festiwal abstrakcyjnych i śmiesznych obiecanek cacanek pani Sz.

Wtedy Grecja stanie się faktem, tylko że jeszcze okraszona Budapesztem. Cóż... "ciemny lud to kupi...", jak mawiał pewien nierozgarnięty bullterier.

Tymczasem rujnowania kraju ciąg dalszy. Kolejnym gwoździem do trumny RP jest nikomu nie potrzebna, brzydka i zagrażająca zdrowiu oraz tradycji polskiej rodziny, kolejka linowo terenowa na Kamienną Górę w Gdyni:

http://trojmiasto.tv/Kolejka-na-Kamienna-Gore-11705.html

Jadę się czym prędzej nią przejechać bo pewnie po wyborach pójdzie na złom.... :stupid:

Edytowane przez MOSTOSTAL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...