Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, marcinn napisał:

Dla tego nic nie zostawiamy na później , korzystamy z życia ile wlezie .

Kolekcjonowanie  kasy jest przereklamowane 😎

Dokładnie - ja już dostałem czerwoną kartkę od życia więc podpisuję sie pod tym wszystkimi "rencami".. :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem w ten weekend Krynicę. Zajechałem także na wieżę widokową na Słotwinach. W Słotwiny Arena trwają pracę przy nowym zbiorniku oraz prace ziemne, jest też system naśnieżania na trasie Dookoła świata i na tej polanie w stronę głównej trasy. Poprawcie mnie jeśli się mylę, że tego nie było już rok temu. Ja ostatni raz jeździłem tam dwa, albo nawet trzy lata temu. 

IMG_1275.thumb.jpeg.0dfdcc152fe942566ce5f6170283f5ee.jpeg


IMG_1276.thumb.jpeg.3ad190dcf680dfd5e8663fad2aa42010.jpeg

 

dodatkowo ciekawą atrakcją była obserwacja osób spacerujących po linie rozwieszonej pomiędzy Wieżą widokową na Słotwinach a Jaworzyną Krynicką.

IMG_1298.thumb.jpeg.bdf6f4acfa3a1d293ececdeeb15de566.jpeg

IMG_1294.thumb.jpeg.e936e71e2cd188a0937c83f084e9ffba.jpeg

IMG_1293.thumb.jpeg.a61866ab705217085cd0b84f7c9b9ff2.jpeg

IMG_1297.thumb.jpeg.e0652130a5255481b589d8692e7aa9a2.jpeg

Edytowane przez Krakus81
  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, koliber napisał:

Zastanawia mnie z której strony będzie się dojeżdżać do dolnej stacji, bo nie zdemontowano słupów talerzyka, co wskazuje, że może działać równolegle. Tyle, że wtedy zostaje mało miejsca z lewej. No i większy tłok na stoku.

Mogę trochę doprecyzować, bo faktycznie na zdjęciach jeszcze tego nie widać, ale dojazd do dolnej stacji, jest planowany patrząc od dołu, z prawej strony. To znaczy, że trasa będzie na końcu przejeżdżać pod krzesełkami i zmieniać stronę, widać na zdjęciu to miejsce od strony lasu. Tam oczywiście jeszcze musi zostać to poszerzone i wyprofilowane przed zimą.

WhatsApp Image 2024-08-27 at 12.08.44.jpeg

WhatsApp Image 2024-08-27 at 12.08.46 (2).jpeg

Edytowane przez Zita
  • Like 3
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Zita napisał:

Mogę trochę doprecyzować, bo faktycznie na zdjęciach jeszcze tego nie widać, ale dojazd do dolnej stacji, jest planowany patrząc od dołu, z prawej strony. To znaczy, że trasa będzie na końcu przejeżdżać pod krzesełkami i zmieniać stronę, widać na zdjęciu to miejsce od strony lasu. Tam oczywiście jeszcze musi zostać to poszerzone i wyprofilowane przed zimą.

WhatsApp Image 2024-08-27 at 12.08.44.jpeg

WhatsApp Image 2024-08-27 at 12.08.46 (2).jpeg

Dla mnie ta stacja to prawdziwy sztos. Ze Śniegocin do Doliny Leśnicy to rzut beretem! Weekendowo i w tygodniach, w których będzie możliwa praca zdalna będzie jak znalazł! Od sezonu 2021/2022 nie spędzałem ferii zimowych z Brennej, nawet nie zajeżdżałem tam zbyt często. Teraz to się zmieni i to diametralnie, do tego mam jeszcze karnety Wiślański SkiPass z zeszłęgo roku, które przez pogodę się nie udało wykorzystać! Ten sezon mam nadzieję będzie sygnowany Wisspassem, Doliną Leśnicy + sezonką, którą kupiłem przed wyjazdem na Moltka zeszłej wiosny. Będzie się działo! Byle zdrowie dopisało! No i pogoda 🙏

Edytowane przez Krakus81
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zita napisał:

Mogę trochę doprecyzować, bo faktycznie na zdjęciach jeszcze tego nie widać, ale dojazd do dolnej stacji, jest planowany patrząc od dołu, z prawej strony. To znaczy, że trasa będzie na końcu przejeżdżać pod krzesełkami i zmieniać stronę, widać na zdjęciu to miejsce od strony lasu. Tam oczywiście jeszcze musi zostać to poszerzone i wyprofilowane przed zimą.

Ta mapa tego nie pokazywała tak, ale - wydaje się - jedynie logiczne:

image.png.c858724bd4050923a9409f3a3b967192.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krakus81 napisał:

Ten sezon mam nadzieję będzie sygnowany Wisspassem, Doliną Leśnicy + sezonką, którą kupiłem przed wyjazdem na Moltka zeszłej wiosny. Będzie się działo! Byle zdrowie dopisało! No i pogoda 🙏

Z tego, co pisali, albo pisał JC, te opcje rozważają ew. od następnego sezonu. Ja to odczytałem, że na 1. sezon będą karnety własne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Ale wg mapy talerzyk zostaje!

No właśnie tego się obawiam, że zostanie.

Wg mnie lepiej byłoby po jego dawnym śladzie (rysunek)- wtedy trasa przebiegałaby takim naturalnym grzbietem (podobnie jak na Cieńkowie: kanapa biegnie krótszym torem, a trasa nieco dłuższym i łagodniejszym).

A skoro talerzyk zostanie, to będzie hamowanie na stromym i króciutkie wypłaszczenie.

 

lesnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Z tego, co pisali, albo pisał JC, te opcje rozważają ew. od następnego sezonu. Ja to odczytałem, że na 1. sezon będą karnety własne.

tak wiem, na Dolinę Leśnicy będę wybywał dopiero jak wykorzystam Wisspass, albo wieczorami, popołudniami po pracy, itp. Ogólnie to będzie dla mnie najbliższy stok narciarski w sytuacji okazjonalnego, ale stosunkowo częstego przebywania w Brennej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, koliber napisał:

No właśnie tego się obawiam, że zostanie.

Wg mnie lepiej byłoby po jego dawnym śladzie (rysunek)- wtedy trasa przebiegałaby takim naturalnym grzbietem (podobnie jak na Cieńkowie: kanapa biegnie krótszym torem, a trasa nieco dłuższym i łagodniejszym).

A skoro talerzyk zostanie, to będzie hamowanie na stromym i króciutkie wypłaszczenie.

 

lesnica.jpg

Mogę dopowiedzieć z dwa słowa, generalnie sytuacja jest dość dynamiczna, ale najprawdopodobniej ta linia przejazdu będzie przecinać kolej (kropki na rysunku) i faktycznie, będzie w związku z tym nieznacznie krótsza i stromsza, wypłaszczenie będzie musiało zostać wyprofilowane tak czy siak. 

Jadąc od drugiej strony, jest już dość ciasno do budynków + docelowo potrzebne jest miejsce na rozbudowanie (wypożyczalnia, szkoła, kasy wyciągu, gastronomia) i dochodzi jeszcze strefa dla początkujących, która ma zostać rozbudowana (taśma, snowtubing, karuzela, itp.) - to wszystko potrzebuje miejsca, a w rejonie dolnej stacji już było ciasno. 

Z moich informacji wynika, że dolny wyciąg orczykowy nie będzie działał w najbliższym sezonie. Powody jak wyżej + sterówka dolnej stacji krzesła również praktycznie wpada w jego ślad.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry:

 

AVvXsEhsQCTsyGCh0aXtzi0Ulr-c_xxPHy4ANFg7
 Koleje są jeszcze w budowie, ale już dziś możemy podać ich parametry. Dotyczy to raptem 2 inwestycji: w Brennej oraz w Szczyrku. W Brennej powstanie niewyprzęgana kolej czteroosobowa (2,6 m/s), a w Szczyrku wyprzęgana kolej sześcioosobowa (5,0 m/s, przy wsiadaniu: 1,0 m/s).

 

A podstawowe parametry dotyczące długości, wysokości względnej i bezwzględnej prezentują się tak, jak w tabeli i na wykresach niżej:

 

AVvXsEjqmoqGfsW20LRoa6sHn9K6TCNo5ohsGSjt
 
AVvXsEjaQuKmbps_F0tv5gJpbV0X41O0NtiKC4NW
 
AVvXsEh9qFTBsM0klfjWZ-_HKd305-psrXVp2NSt
 
AVvXsEjM2MXpoVi9d0A4eb52AO9L3ZYJtZTZx78v

 

AVvXsEhzP-qbW7kxXi542inGBLuzyasZE69p0Hxe

 

 
Twój instruktor

 

Maciek

 

Link do mojego tekstu: Parametry nowych kolei linowych dla narciarzy powstałych w 2024 r. | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com)

Źródło danych: Ski Dolina, Lanove-Drahy.cz, Lanovky.sk, własne obliczenia

  • Like 2
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śladem JC pojechałem i ja i w 100% potwierdzam tezy JC:

 

P1080503.JPG

 — Czy powinno się oceniać inwestycję w trakcie?
 — Nie wiem, ale spróbuję! — odpowiem na tak zadane pytanie!

 

Na wstępie muszę przyznać, że w Brennej nie byłem dawno. Można nawet rzec: bardzo dawno, na pewno co najmniej ok. 10 lat lub więcej. Bo w sumie... po co tam jechać? Po pierwsze – jest tam już na miejscu (ma różne domki) cała Ruda Śląska, więc niekoniecznie na wyjeździe chcę się czuć jak na Kafauzie lub na Nojbale. Po drugie – wszystkie góry Brennej można zdobyć pieszo z innej strony bez konieczności długiego wjazdu do wąskich dolin, więc... tak zasadniczo robiłem. Po trzecie – praktycznie padły tam narty, więc nie ma (nie było) po co tam jeździć. I z tej trzeciej przyczyny postanowiła się wykluczyć Ski Dolina – ostatni i jedyny ośrodek narciarski w Brennej, umiejscowiony w dolinie rzeki Leśnicy przy hotelu o nazwie, a jakże – Dolina Leśnicy. Ostatnio chodził tam jeden talerzyk, góra góry była wyłączona z narciarstwa, a tymczasem budowany jest tam porządny wyciąg krzesełkowy, ma być uruchomiony ponownie talerzyk w górze góry, a zjazd do samego dołu będzie liczył sobie co najmniej kilometr. Potencjalne trasy wyglądają też szeroko, z jednym zastrzeżeniem – o czym za chwilę. No to zacznijmy ocenę.

Dojazd

 

AVvXsEi9YkadQho7c9AkdPK510wHKogwprh-h0Fi

Do Brennej można dojechać od drogi krajowej, tzw. wiślanki, a także od drogi ekspresowej S52. Do doliny najpierw prowadzi jednopasmowa lokalna (i jedyna) droga przez Górki Wielkie, potem przy małej stacji benzynowej skręca się w prawo w całkowicie lokalną drogę do Leśnicy, jeszcze parę kilometrów, wąsko, coraz wężej. I w najwęższym miejscu (sic) usytuowany jest niewielki, ale naprawdę dobrze wyglądający hotel Dolina Leśnicy oraz dolna stacja ośrodka narciarskiego Ski Doliny. Szczerze mówiąc jest tam tak wąsko i tak ostra skarpa, że... trudno dostrzec tę dolną stację, zwłaszcza, że usytuowana jest powyżej drogi. Natomiast wielką zaletą dojazdu zimą może być to, że nie ma tam praktycznie podjazdów. Krótko mówiąc równą drogą dojedziemy np. z Katowic, a najtrudniejsze pojazdy czekają kierowcę w... Łaziskach Górnych chyba.

 

Parking

 

P1080453a.jpg

Wygląda na to, że stacja robi, co może, ale może... niewiele. Ale na pewno parking lub raczej kilka mniejszych parkingów tam, gdzie się w ogóle da, są w budowie. Możliwości ogranicza wąskość tego miejsca – z jednej strony ostra skarpa góry, z drugiej rzeka, a za rzeką skarpa drugiej góry. Nie ma łatwo, niemniej widać, że stacja chce wykorzystać wszystkie miejsca w pobliżu dolnej stacji: tu 20 aut, tu kolejne 20, itd. W każdym razie z kilkuset autami... na pewno będzie problem. Ale chyba nie jest to stacja na taką skalę, choć... kto wie? Na pewno swoje miejsca parkingowe ma też hotel. Natomiast autobusy..., no cóż, nie wiem, raczej wątpię!

 

Dojście do dolnej stacji

I dotarliśmy do miejsc, które budzą największe moje obawy i mogą obniżyć atrakcyjność stacji, chyba że ona jednak sobie z tym poradzi, a pewnie... tak będzie. Poradzi sobie, tylko... nie wiem jeszcze jak. Pierwsza obawa: samo wejście z wąskiej drogi na zakręcie wygląda tak:

P1080462.JPG

P1080457.JPG

Muszę, się przyznać, że dla tej relacji nieco złamałem powyższy zakaz, niemniej złamałem go może o 5 metrów, więc może inwestor nie poda mnie do sądu? A jak jednak poda? No cóż, przy polskim wymiarze sprawiedliwości może za 10 lat zapłacę grzywnę? W każdym razie nie miałem złych intencji.

W każdym razie to dojście może sprawiać, jakby to ująć, nowoczesnym narciarzom trochę kłopotów. Niektórzy adepci narciarstwa mogę się zadeptać i pogubić narty. W dodatku, heloł, tu trzeba... iść pod górę ze sprzętem! Tego nowocześni adepci narciarstwa nie lubią. Co prawda jakieś 5 metrów, ale jednak. 

W każdym razie mówiąc już całkiem serio, to dojście sprawia wrażenie niejedynego wąskiego gardła. Dlaczego niejedynego, o tym dalej.

Dolna stacja

Tu złapiecie mnie na drugiej obawie: jest w miarę stromo (dziś to wada!) i chyba ciasno:

P1080458.JPG
 
P1080461.JPG

Czteroosobowa kanapa niewyprzęgana to najczęściej 2400 osób na godzinę. Nie znamy jeszcze do końca tego parametru (wydaje mi się, że ani stacja, ani Lanove Drahy tego nie podały) ale niech to będzie nawet 1800! Dużo! Przy pełnej frekwencji oznacza to morze, dosłownie morze ludzi dojeżdżających naraz do dolnej stacji. Jeśli utworzy się jeszcze kolejka do kolejki, oznacza to również może ludzi stojących sobie w tym miejscu. Jeśli tam będą jeszcze bary i knajpy (?), oznacza to morze nart i kijków leżących na ziemi. Do tego ten talerzyk! Jak był tam tylko ten talerzyk, pewnie starczało, jak będzie czynny talerzyk i kolej jednocześnie, oznacza to Białkę Tatrzańską w tej wąskiej kotlinie. Ale z tego co słyszałem, stacja pracuje nad tym rozwiązaniem. Słyszałem również, że prawdopodobnie na razie (?) dolny talerzyk raczej nie będzie uruchamiany. Dalej muszę jednak stwierdzić, że te obawy dotyczące kumulowania się ruchu narciarskiego i barowego (już dziś po prostu boję się, że sukces stacji przerośnie rozmiar stacji) dotyczą tylko tego miejsca, bo wyżej jest naprawdę fajnie i szeroko. A najszerzej jest u samej góry. O czym będzie dalej.

Trasy

Z perspektywy letniego spaceru dookoła stacji trasy wyglądają naprawdę godnie i mogą być atutem ośrodka. W dodatku w części górnej – są to szerokie i łagodne polany, co współczesny narciarz lubi najbardziej. I najważniejsze: są one już dziś równe i pokryte solidną warstwą trawy, a nie kamieni. Powinno więc wystarczyć 20-30 cm śniegu i mamy fajne narciarstwo! Tak to wyglądało wczoraj z mojej perspektywy:

 

 
 
P1080489.JPG


 
P1080499.JPG
 
 
Muszę jednakże zaznaczyć, że na przyszlakowej łące (na 3. zdjęciu w tej części artykułu) nie ma chyba połączenia ze zjazdem na dół i nie ma wyciągu. Ale to doskonałe miejsce, aby w przyszłości zrobić coś w rodzaju Siódemki z Jaworzyny Krynickiej. Jest tam szeroko i płaaaskooooo!

 

Górna stacja

Górna stacja jest jeszcze w budowie. Ale usytuowana jest w bardzo widokowym miejscu. Nie na samym końcu góry (płaski szczyt Świniorki 700 mnpm), ale nieco wcześniej. Zostawi to dużo miejsca narciarzom na organizację przed zjazdem w miejscu, gdzie jest naprawdę płasko. Coś a la górna stacja krzesła na Soszowie. Wygląda to jednak, użyję nowomowy, bardzo komfortowo:

P1080501.JPG


 
P1080505.JPG

Górny talerzyk

Z tego, co mówią parametry, nie będzie miał dużej przepustowości, a... szkoda. Wydaje mi się, że będzie to wyciąg i trasa (w prawo po wjeździe patrząc od dołu) bardzo popularna. W każdym razie przy górnej stacji trasa wygląda na bardzo szeroką i bardzo atrakcyjną i chyba jednak łatwiejszą niż cała trasa główna. Może się okazać, że będą narciarze (jak w BSA) korzystający tylko z tej trasy i na koniec dnia zjeżdżający krzesłem na dół. Może?

P1080507.JPG
 
P1080508.JPG

Podsumowanie

Wydaje mi się, że klucze do sukcesu stacji opierają się na lokalizacji (dobry dojazd, jedyna stacja w Brennej) oraz opanowaniu parkingów, wejścia i ruchu narciarskiego przy dolnej stacji. Może też rozważeniu uczestnictwa we wspólnym wiślańskim (na razie Wisła, Istebna i Ustroń) bilecie. Nie ma w tym bilecie np. Czantorii i są dni, gdy na tej stacji wieje pustką. A jest to stacja z najlepszymi trasami w okolicy, w każdym razie na pewno z najdłuższymi: 1900 i 2600 m. Ale to już właściciele muszą rozważyć, co jest dla nich odpowiednie.

Klucz do sukcesu biznesowego, to moim zdaniem połączenie hotel + restauracja + SPA + SKI, co zresztą już jest reklamowane:

P1080513.JPG

 

No to co? Do zimy!

Ski%20Dolina.png

 

Twój instruktor

Maciek

 

Link (więcej zdjęć):

Ski Dolina. Świniorka. Brenna | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com)

  • Like 7
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z dzisiejszej wspaniałej pogody też wybrałem się na przedobiadowy rodzinny spacer na Świniorkę. Mam bardzo podobne odczucia co mój szanowny „przedmówca”, 1. Brak miejsc do parkowania. 2. Niezbyt dzisiejsze dojście do dolnej stacji ;) 3. Brak chodników i miejsca na nie przy drodze. 4. Dosyć stromy stok w dolnej części, mam też nadzieję, że organizacja dolnego odcinka i terenu jakoś ogarną. Tam też wszystko wygląda jak z lat 90. 

Jednak z wielką nadzieją patrzę na tę stację, na dziś wypierając z głowy, że wysokość 700 m. N.p.m może być w dzisiejszych czasach niewystarczająca. 

Parę fot:

IMG_1446.thumb.jpeg.7756e4c214479889bee649de9048cf99.jpegIMG_1447.thumb.jpeg.c790ddf928c26ad826f52ff4952012f5.jpegIMG_1450.thumb.jpeg.d6866e53f4d8121c7674e391fa58d0e6.jpeg
 

IMG_1451.thumb.jpeg.3b38dedb687653f3a95c08e7d3627616.jpegIMG_1434.thumb.jpeg.de2a1608defb6c4cc932cca88b169599.jpeg

IMG_1414.thumb.jpeg.8bab790bff694007a881dbdaabb14b11.jpegIMG_1415.thumb.jpeg.f11da47d76d8d363b8543067b3d3e700.jpegIMG_1416.thumb.jpeg.452c6c067c7fac40cd16aebde77f2912.jpegIMG_1417.thumb.jpeg.035cafd9573c483284b3445949864de0.jpegIMG_1419.thumb.jpeg.669bf0b80875e2dab451800f14d300c8.jpeg

IMG_1418.jpeg

Edytowane przez Krakus81
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaj mi się, że docelowo Hotel powinien ogarnąć budowę kładki nad drogą wraz z infrastrukturą: np. Windą lub taśmą. Wtedy problem podejścia byłby wyeliminowany. Jednak to pewnie mało prawdopodobne, ze względu na „piniondze” i pewnie pozwolenia. 
 

Ja się zastanawiam jaki będzie model biznesowy, głównie latem. Czy wyciąg będzie zamknięty czy będzie wywoził turystów letników czy rowerzystów. Nie będzie w tym pomagało to, że to kolej niewyprzęgana (szczególnie dla pieszych), ale może dadzą radę jakoś to ogarnąć. Przecież w Koninkach dają radę. Panie @JC prosimy o podpytanie u źródła jak sobie oni wyobrażają działalność letnią. 

Edytowane przez Krakus81
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem tam zimą, to w ogóle tych schodków nie zauważyłem (dopiero kończąc jazdę). W pierwszą stronę przeszedłem między jakimiś chałupami, stodołami, szczekającymi psami. Podobny "klimat" towarzyszył podczas wjeżdżania talerzykiem, tuż obok domów prywatnych, z typowo swojskim zapachem - jak na wsi. To rzeczywiście "skansen" w pełnym znaczeniu.

Schodki nie są tak uciążliwe, jak już się na nie trafi. Podejście w wielu ośrodkach jest podobne, albo dłuższe (np. Czantoria, Cieńków, nie mówiąc już o Stożku).

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, koliber napisał:

Jak byłem tam zimą, to w ogóle tych schodków nie zauważyłem (dopiero kończąc jazdę). W pierwszą stronę przeszedłem między jakimiś chałupami, stodołami, szczekającymi psami. Podobny "klimat" towarzyszył podczas wjeżdżania talerzykiem, tuż obok domów prywatnych, z typowo swojskim zapachem - jak na wsi. To rzeczywiście "skansen" w pełnym znaczeniu.

Schodki nie są tak uciążliwe, jak już się na nie trafi. Podejście w wielu ośrodkach jest podobne, albo dłuższe (np. Czantoria, Cieńków, nie mówiąc już o Stożku).

co mi się jeszcze rzuciło w oczy, to jakaś jedna armata SuperSnow, obok jakaś jedna lanca. Jak to odbiega od dzisiejszej topki w kwestii śnieżenia. Jednak na dole przy hotelu stoi kontener sygnowany logiem TechnoAlpin. Ciekawe co to jest ? Może jakiś element nowego systemu naśnieżania ? Sterownia ? Może nowe armatki ? Przypominało m to też kontener do produkcji śniegu w dodatniej temperaturze, który kiedyś Pan Jacek pokazywał na filmiku, albo z Grupy Pingwina albo z BSA.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Krakus81 napisał:

co mi się jeszcze rzuciło w oczy, to jakaś jedna armata SuperSnow, obok jakaś jedna lanca. Jak to odbiega od dzisiejszej topki w kwestii śnieżenia. Jednak na dole przy hotelu stoi kontener sygnowany logiem TechnoAlpin. Ciekawe co to jest ? Może jakiś element nowego systemu naśnieżania ? Sterownia ? Może nowe armatki ? Przypominało m to też kontener do produkcji śniegu w dodatniej temperaturze, który kiedyś Pan Jacek pokazywał na filmiku, albo z Grupy Pingwina albo z BSA.  

Kontener to nowa pompownia z firmy TechnoAlpin, a wraz z nią zostało wykupionych również 8 nowoczesnych armat tego producenta. Dodatkowo mają jeszcze przyjechać nowe armatki z Supersnow i ma zostać pociągnięta nowa nitka rurociągu do naśnieżania, jeszcze przed tym sezonem. 

W kwestii parkingu, jest właśnie przygotowany nowy za częścią hotelową, na około 180/200 aut - trzeba przejść przez kładkę, nie widać na pierwszy rzut oka. 

  • Like 6
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Hextor napisał:

Zdziwiło mnie, że tam jest tylko 600 m.n.p.m. Nigdy tam nie byłem, ale jako, że jest to rzut beretem od Szcytku to spodziewałem się, że wysokości beda zbliżone, a tu prawie 600 m różnicy wysokości. Jak tam jest ze śniegiem? 

 

Wiadomo że to będzie działać kiepsko. Temperatur dodatnich i deszczów sie nie oszuka. Nawet Szczyrk ma z tym duże kłopoty. Taka loteria pogodowa, uda się albo się nie uda.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...