Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Jusik2002 napisał:

Można rysować sobie co kto woli ale i tak to nigdy nie powstanie...

pierwszy raz w Tatrach Polskich na nartach byłem w 1967 roku na Hali Kondratowej i w międzyczasie jeździłem 7 różnymi wyciągami i kolejkami linowymi. Przez te ponad 50 lat były niezliczone plany, projekty i marzenia - wynikiem tych działań było zmniejszenie ilości wyciągów do 3 (tego przy skoczni nie liczę) i tak myślę że za kolejne 50 lat będzie ich 0 (zero)

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
W dniu 10.11.2022 o 11:06, pawelb91 napisał:

@marekbtl

Ciekawy pomysł, kibicuję realizacji. W Polsce nie będzie to łatwe, może kiedyś się doczekamy.
Oby zimy też pozwoliły w realizacji tego...

"Podobny" obszar pod ośrodek narciarski ale nie tej skali obserwuję od jakiś 10 lat w Szczawnicy. Dobrze to widać z Palenicy z trasy FIS. Po przeciwnej stronie Szczawnicy jest górka gdzie były wykonane duże prace ziemne, są "wytyczone" 2-3 trasy. Problem w tym że to stok południowo-wschodni... przy tych niedużych wysokościach i aktualnych zimach raczej bez sensu...

Nie wiem co tam miało / ma być.

93671301_Zrzutekranu(13105).thumb.png.a5b407ab45733e743c4fe6c75ba3c148.png

1745923016_Zrzutekranu(13106).thumb.png.51b1998a52ed9d851fd3f2f3c3515546.png

Te przecinki w linii prostej mają tylko około 400m.

Na mapach google jest jedno zdjęcie stamtąd:
901036992_Zrzutekranu(13107).thumb.png.74c55c3ddfad080d4383cb2b8e72c6bc.png

A tutaj na moim zdjęciu z Palenicy sprzed około 10 lat:
228420496_Zrzutekranu(13108).thumb.png.32fb0d00ff3199d4b4594b7325f2a1eb.png

 

Właśnie trafiłem na ofertę sprzedaż tej ciekawostki którą opisałem i załączyłem zdjęcia w listopadzie.

12 milionów i można mieć teren pod stację narciarską. 

https://www.okolica.pl/offer/show/62823-S-1151_2680_OGS/formular

Wklejam też opis oraz zdjęcia, żeby było jako archiwum oferty.


"Grunty pod stok narciarski w Szczawnicy

Przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość gruntowa o łącznej powierzchni 123054 m2, znajdująca się w Szczawnicy, położona w dolinie potoku Skotnickiego, oznaczona w MPZP symbolem „B”USN1 (Sportowo- Rekreacyjne Tereny Narciarskie i Usług Towarzyszących). Taka lokalizacja zapewnia możliwość stworzenia całorocznej oferty dla turystów.

Powierzchnia gruntów objętych własnością: 86881 m2
Powierzchnia gruntów objętych dzierżawą: 36173 m2

Teren przeznaczony pod budowę ośrodka sportów zimowych, z wydanym pozwoleniem na budowę stacji narciarskiej i decyzjami środowiskowymi.

Nieruchomość zabudowana (I etap – zabudowa kubaturowa wraz z sieciami towarzyszącymi i biologiczną oczyszczalnią ścieków):
- budynek administracyjno-gastronomiczny o powierzchni użytkowej 417,73 m2,
- budynek gospodarczo-garażowy na ratraki i stróżówkę o powierzchni użytkowej 211,60 m2,
- budynek szaletów i zadaszenie pojemników na śmieci o powierzchni użytkowej 53,90 m2,
- budynek gospodarczy do przechowywania armatek śnieżnych o powierzchni użytkowej 139,11 m2,
- budynek gospodarczy do przechowywania sprzętu narciarskiego o powierzchni użytkowej 32,00 m2,
- budynek gospodarczy do grillowania o powierzchni użytkowej 40,00 m2,
- zewnętrzne otwarte pomieszczenia – boksy, na opał,
- obiekty infrastruktury: parking na 50 samochodów wraz z instalacją odprowadzania wód opadowych, biologiczna oczyszczalnia ścieków o wydajności 8m3/d, przyłącza energetyczne, wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej do budynków.

Założenia projektowe:
- dwa stoki o różnej trudności (stoki są już zniwelowane i przygotowane do naśnieżania)
- kolej linowa krzesełkowa (podjęta współpraca z firmą Doppelmayr)
- pełna infrastruktura stoku narciarskiego

Szczawnica (woj. małopolskie, pow. nowotarski), to urokliwa miejscowość uzdrowiskowa, położona u stóp malowniczych Pienin i Beskidu Sądeckiego.
Lokalizacja miejscowości sprawia, że jest chętnie wybierana nie tylko przez kuracjuszy, ale też przez turystów, spragnionych pięknych widoków i aktywnych form wypoczynku.
Dzięki zaangażowaniu włodarzy oraz inwestorów, Szczawnica jest miastem, które bardzo dynamicznie się rozwija. Ambitne i konsekwentnie realizowane plany mają na celu w przeciągu kilku lat stworzyć z tej miejscowości jedno z najlepszych Uzdrowisk Spa w Europie.
Wszystko to sprawia, że tereny te są bardzo atrakcyjne także pod kątem inwestycyjnym."

4d0d2d4a6757dea30ed34cee04ae861cc902c5a7.jpeg.28c862b9f56c8a8f30a284dff91b3279.jpeg

6df58399ce8ee046c538efb3c809b81fa2807250.jpeg.3e844e23876454941e234580df70df23.jpeg

6ef32eb3a1cddc092490d2f352dcd53a32c54a7c.jpeg.5189eadfae92831aa869017b723cee36.jpeg

4a41ce3b5b30248339978f285bb378210e1e9922.jpeg.27842b5e8ed0543661646168c98bb0ca.jpeg

13368f15d03e64d6739cd41cefc2e6f90d604cde.jpeg.01d742ad3b6243d03a6a171972e95fc0.jpeg

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Hextor napisał:

Jaka tam jest wysokość i przewyższenie trasy? 

Z mapy:

Górna stacja 653 m npm

Dolna 527 m npm

Przewyższenie 126 m

Długość wyciągu  375 m

Długość trasy objazdowej ok 560 m

Trasa przy wyciągu bardzo stroma 33,5% nachylenia

Trasa objazdowa średnio 22,5% czyli czerwona

Problemem może być charakterystyka tras - za stromo dla narciarza Janusza. Trasy niezbyt długie. Wysokość npm taka sobie.

 

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak, to Imo to będzie średni interes, małe przewyższenie i niska wysokość nad poziomem morza. Będzie problem z naśnieżeniem. Stroma trasa, za to będzie fajna by tyczki rozłożyć.

Nie ma tam wyższych górek w okolicy?  😛

Edytowane przez Hextor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem 100 km na północ od Skrzycznego, na nizinnym gęsto zurbanizowanym terenie...

Cytat

Niełatwa droga do odbudowy Elki

Do odbudowy popularnej parkowej atrakcji prowadzi dość wyboista droga. Przypomnijmy, pierwszy przetarg, rozpisany w kwietniu 2022 roku, zakładał budżet 30 mln złotych na realizację inwestycji. Postępowanie zostało jednak unieważnione ze względu na brak ofert. ...

...
W efekcie zabrakło chętnych na realizację inwestycji. W piątek 8 lipca Park Śląski ogłosił drugi przetarg na rozbudowę Elki zwiększając budżet na inwestycję do ponad 52 mln złotych brutto. Do przetargu, którego wynik poznaliśmy 23 sierpnia, wpłynęła 1 oferta od konsorcjum firm z liderem Arco System Sp. z o.o. z Oświęcimia opiewająca na kwotę ponad 85,5 mln złotych. Ostatecznie, po przegłosowanym we wrześniu przez Sejmik Województwa Śląskiego dokapitalizowaniu Parku w kwocie 20 mln złotych, 27 października 2022 roku podpisano umowę na budowę drugiej linii Elki.

Odcinek od Wesołego Miasteczka do Planetarium Śląskiego będzie mierzył 1840 metrów. Trasa przejazdu będzie wiodła m.in. nad Śląskim Ogrodem Zoologicznym. Nową-starą linię ma obsługiwać co najmniej 30 wyciągów krzesełkowych i 15 gondoli. Co godzinę kolejka będzie mogła przewieźć do 900 osób.

W artykule być może dowiadujemy się co może hamować/ograniczać inwestorów w innych lokalizacjach:

Cytat

 Przez 15 lat zmieniły się nie tylko przepisy, ale i warunki na dawnej trasie Wesołe Miasteczko - Planetarium. Wcześniej przepisy określały parametry szlaku komunikacyjnego, po którym biegła Elka na szerokość około 10 metrów. Teraz przepisy mówią o tym, że korytarz komunikacyjny musi być szeroki na 14,04 metrów. Kolej na tej trasie nie funkcjonuje od 15 lat, w tym czasie drzewa się rozrosły, trzeba będzie na tym pasie usunąć samosiejki oraz doprowadzić drożność korytarza do szerokości 14 metrów - wyjaśnia Park Śląski.

A planowana jest jeszcze trzecia nitka "powietrznej kolei", obecne prace umożliwiają skomunikowanie wszystkiego w całość:

Cytat

Stowarzyszenie Nasz Park przypomina, że w kolejnych latach ma powstać trzecia linia Elki łącząca Planetarium i Stadion Śląski. Doświadczenia związane z budową drugiej linii sugerują, że wtedy również będzie można się spodziewać kolejnej wycinki.

I jak uwielbiam wolne soboty - niedziele w Parku Śląskim, a ogród zoologiczny odwiedzam regularnie (do tego klimatyczny skansen, jakiś memoriał/mecz na Stadionie Śląskim) tak te inwestycje (i kolejną)traktuję jako megalomanię Urzędu Marszałkowskiego.

Jedna widokowa dotychczasowa linia to optymalne rozwiązanie.

Edytowane przez lika
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nigdzie nie było na forum, w poniższym linku decyzje administracyjne odnośnie modernizacji kolejki w Goryczkowej.

UWAGA! Ekoterroryści i wszyscy zwolennicy zaorania narciarstwa zjazdowego w Goryczkowej i na Kasprowym moga dostać rozwolnienia: ;)

https://bip.zakopane.eu/obwieszczenie-i-decyzja-11#

Step by step...

Edytowane przez Krakus81
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2023 o 08:53, Krakus81 napisał:

Chyba nigdzie nie było na forum, w poniższym linku decyzje administracyjne odnośnie modernizacji kolejki w Goryczkowej.

UWAGA! Ekoterroryści i wszyscy zwolennicy zaorania narciarstwa zjazdowego w Goryczkowej i na Kasprowym moga dostać rozwolnienia: ;)

https://bip.zakopane.eu/obwieszczenie-i-decyzja-11#

Step by step...

No właśnie już dostali:

https://zielona.interia.pl/przyroda/news-dewastacja-tatr-wyciag-narciarski-w-dolinie-goryczkowej,nId,6529959

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewałem się przepustowości aż 2400 os/h w Parku Narodowym. Sądziłem, że ograniczą do jakichś 1200 os/h (jak np. w Karpaczu, czy Strbskim Plesie). I tak tylu narciarzy nie zdąży tam dotrzeć wagonikiem, by w pełni korzystać z łącznej przepustowości obu krzesełek (2 x 2400 os/h), skoro główny wagon przewozi tylko 360 os/h.

Niezależnie od tego, to najlepsza narciarska wiadomość od lat (poza rozbudową Szczyrku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2023 o 08:53, Krakus81 napisał:

Chyba nigdzie nie było na forum, w poniższym linku decyzje administracyjne odnośnie modernizacji kolejki w Goryczkowej.

UWAGA! Ekoterroryści i wszyscy zwolennicy zaorania narciarstwa zjazdowego w Goryczkowej i na Kasprowym moga dostać rozwolnienia: ;)

https://bip.zakopane.eu/obwieszczenie-i-decyzja-11#

Step by step...

"Sabałowe Bajania".........  🤣

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, koliber napisał:

Nie spodziewałem się przepustowości aż 2400 os/h w Parku Narodowym. Sądziłem, że ograniczą do jakichś 1200 os/h (jak np. w Karpaczu, czy Strbskim Plesie). I tak tylu narciarzy nie zdąży tam dotrzeć wagonikiem, by w pełni korzystać z łącznej przepustowości obu krzesełek (2 x 2400 os/h), skoro główny wagon przewozi tylko 360 os/h.

Niezależnie od tego, to najlepsza narciarska wiadomość od lat (poza rozbudową Szczyrku).

Bierzesz busa do Kuznic i potem z buta na Goryczkowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, koliber napisał:

Nie spodziewałem się przepustowości aż 2400 os/h w Parku Narodowym. Sądziłem, że ograniczą do jakichś 1200 os/h (jak np. w Karpaczu, czy Strbskim Plesie). I tak tylu narciarzy nie zdąży tam dotrzeć wagonikiem, by w pełni korzystać z łącznej przepustowości obu krzesełek (2 x 2400 os/h), skoro główny wagon przewozi tylko 360 os/h.

Niezależnie od tego, to najlepsza narciarska wiadomość od lat (poza rozbudową Szczyrku).

Solisko Ekspress ma niby 1600 ale to dziwne, bo to przecież szybka kolej. Furkota ma 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wolcjusz napisał:

Ciągle jeden pajac, który terroryzuje rozwój czegokolwiek w naszym kraju. Jeden jedyny pajac. Do tego jakie ma chody w Interii, że mają własną subdomenę zielona.interia.pl 🤯

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...