Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie, pamiętam tylko, że ogłaszano to skromnie jako "modernizację".

No, trochę na styk musiałaby iść ta kolej na Jaworzynę - tuż obok drzew. Poza tym wg mnie to zły pomysł (słupy na środku trasy, choć często tak bywa). No i jeszcze większy kawałek do podejścia na górze. Poza tym widać na kamerce, że górna stacja talerzyka wciąż stoi, czyli to chyba nie ta opcja.

Ale fakt, miłe zaskoczenie, że coś robią, a utrzymywali to długo w tajemnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, koliber napisał:

Też o tym pomyślałem (chyba w Małem Cichem tak zrobiono).

 

 

7 godzin temu, kokoSKI napisał:

W Małem Cichem raczej wybudowano nową kolej, a starą chyba skrócono i przeniesiono na prawo od głównej trasy. 

Dokładnie tak jak pisze kolega @kokoSKI. Zdemontowano stary wyciąg (chyba jeden sezon przeleżał rozłożony - potem skrócony zamontowano po prawo od głównej kolejki). Wyprzęgany obecny to całkiem nowa konstrukcja była (słupy liny o stacjach nie wspominając) ruszył bodajże w 2013. Zresztą tam oba wyciągi są Dopelmaera, nie Tatraliftu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2022 o 16:20, Jusik2002 napisał:

W tym tekście jest raczej wielbłąd. Napewno koleje mają być na Posredni i przy Golgocie  ??Przecież to by nie miało sensu. Raczej jedna ma być przy Bienkuli. 

Poszerzona przecinka po orczykach z Czyrnej chyba ostatecznie wyjaśnia kwestię lokalizacji nowej kanapy w Szczyrku (screen z mapy turystycznej, bo zdjęcia satelitarne google.maps są ostatnio rzadko aktualizowane).

No to się zrobi jeszcze bardziej tłoczno na Hali S.

szczyrk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, koliber napisał:

Poszerzona przecinka po orczykach z Czyrnej chyba ostatecznie wyjaśnia kwestię lokalizacji nowej kanapy w Szczyrku (screen z mapy turystycznej, bo zdjęcia satelitarne google.maps są ostatnio rzadko aktualizowane).

No to się zrobi jeszcze bardziej tłoczno na Hali S.

szczyrk.jpg

 

Czyli kanapa pod Bieńkulę? dobrze wnioskuję? Przy okazji sposób na rozładowanie zatorów na gondoli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2022 o 16:57, pawelb91 napisał:

 

 

Z krzesełka przy trasie nr 6 zazwyczaj faktycznie korzystało niewiele osób, ale gdy termin bardziej oblegany to jednak pozwalało nie stać po 40 minut do gondoli, gdyby tego krzesełka się pozbyli i nie wstawili tam nic nowego to nie wyobrażam sobie korzystać z Jaworzyny "w sezonie".

W tym miejscu wkrótce Doppelmayer zacznie stawiać wyprzęganą szóstkę,a stara czwórka pojdzie na trasę nr 5 zamiast talerzyka...

Edytowane przez lski@interia.pl
  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie dziwny pomysł z tym krzesłem na 5, zwłaszcza ze ta niewyprzęgana czwórka jest sporo wolniejsza niż stary talerzyk Tatrapomy. Myśle ze dużo bardziej pożądane by to krzesło było na rodzinnej i masowej dwójce. Bardzo jestem ciekaw popularności nowego krzesła na 6-tce. Jak zauważyli poprzednicy, stare krzesło na tej trasie nie cieszyło się popularnością, nawet jak były kolejki do gondoli. Być może ośrodek liczy ze nowe, szybkie, z podgrzewaniem tyłka przyciągnie więcej ludzi i ruch rozłoży się między gondole, a to krzesło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2022 o 13:40, kokoSKI napisał:

Jak dla mnie dziwny pomysł z tym krzesłem na 5, zwłaszcza ze ta niewyprzęgana czwórka jest sporo wolniejsza niż stary talerzyk Tatrapomy. Myśle ze dużo bardziej pożądane by to krzesło było na rodzinnej i masowej dwójce. Bardzo jestem ciekaw popularności nowego krzesła na 6-tce. Jak zauważyli poprzednicy, stare krzesło na tej trasie nie cieszyło się popularnością, nawet jak były kolejki do gondoli. Być może ośrodek liczy ze nowe, szybkie, z podgrzewaniem tyłka przyciągnie więcej ludzi i ruch rozłoży się między gondole, a to krzesło.

Uważam, ze krzesło przydałoby się na IV. Bo tam często nie ma śniegu i mogła by działać jako transport do trasy nr. II w czasie dużego obłożenia gondoli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czasem pewnie też powstanie. Ogólnie tendencja jest taka, że nie powstają nowe trasy, a wciąż dokładane są nowe wyciągi. Kiedyś na trasę przypadał jeden orczyk o przepustowości na ogół ok. 700 os/h, potem zaczęto stawiać kanapy o przepustowości 2400 os/h, ale na ogół przypadały na nie po 2 trasy. Teraz zmierzamy ku temu, by na każdą taką kanapę przypadała jedna trasa, co właśnie dzieje się w Krynicy. A za rok również w Szczyrku się zagęści.

Mało zostanie w Polsce miejsc do bezpiecznego zjazdu wśród tych głównych stacji. Może Karpacz (gdzie maksymalna przepustowość została ograniczona przez KPN) i stoki wiślańskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koliber napisał:

Kiedyś na trasę przypadał jeden orczyk o przepustowości na ogół ok. 700 os/h, potem zaczęto stawiać kanapy o przepustowości 2400 os/h, ale na ogół przypadały na nie po 2 trasy. Teraz zmierzamy ku temu, by na każdą taką kanapę przypadała jedna trasa, co właśnie dzieje się w Krynicy. A za rok również w Szczyrku się zagęści.

I tutaj właśnie wychodzi przewaga krzesła nad orczykiem - krzesłem można zjechać z góry jak na stoku już braknie miejsca dla narciarzy .....i nawet bez zsiadania można by parę kółek trzasnąć - pełny relaks..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest opisane jak PKL (spółka rządowa) oraz samorząd Zakopanego (większość PIS) przez 4 ostatnie lata niewiele nowego zrobili w sprawie zmian w Tatrach, w tym dla narciarstwa.

 

— Inwestycje na Kasprowym Wierchu są dla nas priorytetem. Uruchomienie Gubałówki, budowa platformy widokowej na Kasprowych Wierchu, a także budowa wieży widokowej i innych atrakcji na Butorowym Wierchu w Kościelisku także. Do wszystkiego tego potrzebujemy co prawda zgód gmin czy Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz porozumienia z właścicielami gruntów. Współpraca z gminami jest jednak dobra. Podobnie jak z TPN-em. Park jest własnością państwa polskiego. My jesteśmy własnością państwa. Musimy się więc dogadać — tłumaczył Borys.
 
Te słowa niestety nie zamieniły się w czyny przez cztery lata. Nowych inwestycji w narciarstwo nie ma. Mniejszych atrakcji też zresztą PKL nie zbudował, choć spółka mówiła o postawieniu Muzeum Sportów Zimowych czy zadaszonego parku linowego w miejscu opuszczonej kotłowni szczytowej w Nowym Targu.
 

https://www.onet.pl/informacje/onetkrakow/gorale-wsciekli-na-polskie-koleje-linowe-maja-dosc-niespelnionych-obiecanek/qe693x1,79cfc278

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2022 o 14:51, koliber napisał:

Z czasem pewnie też powstanie. Ogólnie tendencja jest taka, że nie powstają nowe trasy, a wciąż dokładane są nowe wyciągi. Kiedyś na trasę przypadał jeden orczyk o przepustowości na ogół ok. 700 os/h, potem zaczęto stawiać kanapy o przepustowości 2400 os/h, ale na ogół przypadały na nie po 2 trasy. Teraz zmierzamy ku temu, by na każdą taką kanapę przypadała jedna trasa, co właśnie dzieje się w Krynicy. A za rok również w Szczyrku się zagęści.

Mało zostanie w Polsce miejsc do bezpiecznego zjazdu wśród tych głównych stacji. Może Karpacz (gdzie maksymalna przepustowość została ograniczona przez KPN) i stoki wiślańskie

Pełna zgoda. Ale to biznes. Wtłoczyć max ludzi na jak najmniejszą trasę = ekonomia. Dziwna, ale skoro w Polsce przepisy pozwalają i skoro zjeżdżającym pasuje? Dodam: w innych krajach nie pozwalają, są limity przepustowości wyciągów do tras.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2022 o 12:11, MarioJ napisał:

Tutaj jest opisane jak PKL (spółka rządowa) oraz samorząd Zakopanego (większość PIS) przez 4 ostatnie lata niewiele nowego zrobili w sprawie zmian w Tatrach, w tym dla narciarstwa.

 

— Inwestycje na Kasprowym Wierchu są dla nas priorytetem. Uruchomienie Gubałówki, budowa platformy widokowej na Kasprowych Wierchu, a także budowa wieży widokowej i innych atrakcji na Butorowym Wierchu w Kościelisku także. Do wszystkiego tego potrzebujemy co prawda zgód gmin czy Tatrzańskiego Parku Narodowego oraz porozumienia z właścicielami gruntów. Współpraca z gminami jest jednak dobra. Podobnie jak z TPN-em. Park jest własnością państwa polskiego. My jesteśmy własnością państwa. Musimy się więc dogadać — tłumaczył Borys.
 
Te słowa niestety nie zamieniły się w czyny przez cztery lata. Nowych inwestycji w narciarstwo nie ma. Mniejszych atrakcji też zresztą PKL nie zbudował, choć spółka mówiła o postawieniu Muzeum Sportów Zimowych czy zadaszonego parku linowego w miejscu opuszczonej kotłowni szczytowej w Nowym Targu.
 

https://www.onet.pl/informacje/onetkrakow/gorale-wsciekli-na-polskie-koleje-linowe-maja-dosc-niespelnionych-obiecanek/qe693x1,79cfc278

Przecież trudno aby firma państwowa była inna niż jej państwo. To jak z CPK. Pisze się plany, plany, plany... Wypłaty lecą, lecą, lecą...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2022 o 13:44, helmut napisał:

Coś mówią, że na Chełmie będzie rodzinna i może nawet w tym roku

image.png.52ff9300c82b6d640f6834ccfa3011c9.png

Ta rodzina to będzie pomiędzy obecnymi trasami?  W sumie spoko, ale w oryginale miała iść na sam dół. Teraz będą musieli kolejke wymienić bo się tłumy zjada z Krakowa i będą kolejki do kolejki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...